KPN zet vol in op het KPN-merk

  • 10 January 2019
  • 154 reacties
  • 20075 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +12
  • Oud Community Manager
  • 1861 reacties
Telfort is al bijna 15 jaar onderdeel van KPN. We bieden je graag het allerbeste. Daarom bundelen wij onze krachten en heet Telfort straks ook KPN.

Om uitstekende service voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren. Daar krijgen alle Telfort klanten vanaf deze week via de mail bericht over.

Dit betekent het voor Telfort klanten
Uiteindelijk gaan alle klanten van Telfort automatisch over naar KPN. Je kan de Telfort producten en diensten gewoon blijven gebruiken. Als je een Telfort Mobiel abonnement wil verlengen, dan kan je nog steeds bij Telfort terecht. Alleen kunnen er vanaf 1 mei geen nieuwe Telfort abonnementen meer afgesloten worden. Voor nieuwe of extra abonnementen is iedereen voortaan welkom bij KPN. Telfort klanten die zelf alvast willen overstappen naar KPN, betalen bij deze overstap natuurlijk geen activatiekosten. Ook verandert er niets aan de Telfort e-mailadressen of aan jouw vaste en mobiele telefoonnummer(s).

Nieuwe mogelijkheden
Telfort en KPN gaan samen verder en dat biedt nieuwe mogelijkheden. Meer service voor Telfort klanten bijvoorbeeld. Want zij kunnen per 1 mei terecht bij alle KPN-winkels. Met vragen over het Telfort abonnement bijvoorbeeld. En wist je dat KPN 3 keer zo veel winkels heeft als Telfort?
Ook ontvangen alle KPN- en Telfort klanten vanaf 1 mei extra voordeel als zij Telfort- en KPN-producten combineren. Bijvoorbeeld KPN Thuis met een Telfort Mobiel óf Telfort Thuis met een KPN Mobiel. Als zij producten van KPN en Telfort combineren én de klant is aangemeld voor Telfort Compleet dan krijgen ze deze voordelen op het KPN product. Zij ontvangen een gratis zenderpakket voor het KPN iTV-abonnement of € 5,- korting en Dubbele minuten en MB’s op het KPN Mobiel abonnement.

Telfort blijft in de buurt
We zien onze Telfort klanten vanaf nu graag terug in de KPN winkel of KPN XL winkel. Onze collega’s helpen de klanten in de KPN winkel met Telfort vragen. Voordeel is dat de Telfort klant nu in nog meer winkels terecht kan. Per 1 mei zijn alle Telfort winkels gesloten.

En Telfort blijft online
Telfort.nl, de website, blijft voorlopig nog gewoon online. Ook blijven Mijn Telfort en de Mijn Telfort-app gewoon werken. Voor informatie of service kunnen Telfort klanten ook nog steeds contact opnemen met de Klantenservice van Telfort. En ze kunnen terecht op Telfort.nl/kpn

Q&A (10 januari 2019)

Waarom gaan de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom op termijn verder als KPN?
We hebben de ambitie om met het KPN-merk alle klantgroepen in de verschillende segmenten te bedienen. Daarom leggen we de focus op het KPN-merk en vullen we dit aan met de sterke eigenschappen van de andere merken. Door de focus op het KPN-merk te leggen, kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening onder het KPN-merk nog verder te verbeteren.

Wanneer is alleen het KPN-merk in de markt?
KPN zal in de loop van 2019 en 2020 het KPN-merk aanvullen met de sterke eigenschappen van de merken van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Voor klanten van deze merken verandert er niets. KPN heeft het voornemen om op termijn de dienstverlening van deze merken verder te laten gaan onder de vlag van het KPN-merk. Per merk bepalen we het plan om op termijn de dienstverlening van de merken voort te zetten onder de vlag van KPN.

Wat gebeurt er met mijn Telfort e-mailadres?
Daar verandert niets aan.

Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer vast/mobiel? Blijft dit hetzelfde?
Je telefoonnummer vast/mobiel blijft hetzelfde.

Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we starten in april met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we starten in april met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

154 reacties

Reputatie 2
Badge
Als ik mijn eigen PBX heb kan ik dan gewoon de instellingen en gebruikersnaam krijgen en dat deze ook ik kan loggen buiten het kpn netwerk zoals nu bij xs4all?

Kan ik mijn eigen mailserver draaien zonder dat de smtp poort dicht is zoals bij kpn het geval? Momenteel kan ik bij xs4all gewoon een mailserver draaien zonder dat poort 25 inkomend geblokeerd wordt.

Kan ik een extra /29 houden / nieuwe aanvragen?

Kan ik mijn eigen apparatuur gebruiken zonder de kpn experia box te moeten gebruiken?

Kan ik mijn reverse DNS van mijn ip en subnet aanpassen zoals dat nu kan bij xs4all?

Krijg ik gewoon ondersteuning als ik geen experiabox gebruik maar mijn eigen apparatuur zoals bij XS4ALL?
Merk op dat ik er inderdaad nu vanuit ga dat KPN alle services van XS4ALL blijft aanbieden. Er veranderd immers niets.

Dat betekend ook het vrije gebruik van mijn internet verbinding, de IPv6 voordelen van XS, de SSH server, de fail over van het modem, het energiegebruik van het modem, de extra 4G chip die ik van XS gekregen heb, toegang tot een proxy, de VoIP en natuurlijk de hoge beschikbaarheid van mijn verbinding - om maar een paar "dingetjes" te noemen.

Als KPN denkt dat het zo'n breed statement naar buiten kan brengen om het dan na 2 jaar terug te draaien zonder protest dan hebben ze het mis.

Hint naar KPN: als je het toch doet creëer dan een "Pro" dienst die tegen de prijs van XS4ALL deze diensten aan biedt en zet de XS, zakelijke klanten en fiber klanten er naar over. Het gaat lastig worden om de KPN klanten hetzelfde te bieden als de XS klanten op korte termijn. Lijkt me wel een goed voornemen voor de langere termijn natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +12
Hoi Jaap, de dienstverlening van KPN zal worden aangevuld met de sterke eigenschappen van XS4ALL. Kwalitatief goed en storingvrij internet is hierbij zeer belangrijk. Ik denk dat ik je vragen het beste kan samenvatten met onderstaande antwoord uit de FAQ:

Houden klanten van XS4ALL de service zoals zij die gewend zijn?
Ja, zij behouden deze service. Voor klanten verandert er niets als gevolg hiervan, zij zullen de dienstverlening en kwaliteit blijven ervaren zoals ze die gewend zijn.
Reputatie 3
Badge +1
Begrijp ik het goed dat er straks binnen één KPN-label geswitcht kan worden naar verschillende kwaliteitsniveaus?
Of gaat KPN zich aanpassen aan de mogelijkheden van XS4ALL?
Badge +12
Ik zit nu bij KPN maar wil eigenlijk vanwege de Fritzbox naar XS4ALL.

Als ik dat doe, kan ik dan de Fritzbox blijven gebruiken als ik bij KPN gevoegd wordt?

of kan ik bij KPN blijven en overstappen naar de Fritzbox?

KPN wil immers gebruik maken van de technische mogelijkheden van o.a. XS4ALL...
Reputatie 7
Kan ik mijn eigen mailserver draaien zonder dat de smtp poort dicht is zoals bij kpn het geval? Momenteel kan ik bij xs4all gewoon een mailserver draaien zonder dat poort 25 inkomend geblokeerd wordt.
Die wordt bij KPN ook niet geblokkeerd, dat is wettelijk namelijk niet toegestaan.
Reputatie 7
KPN wil immers gebruik maken van de technische mogelijkheden van o.a. XS4ALL...
Ik ook, maar eigenlijk alleen t.a.v. de SIP login.
Dan gaat de Experia Box naar mijn rariteitencabinet, worden Internet en televisie afgewikkeld door mijn EdgeRouter Lite 3 en telefonie door mijn Gigaset N300A IP.
Reputatie 2
Badge +1
Eigenlijk begrijp ik er weinig van...😫

Gaat KPN nu op termijn de diensten van XS4ALL en Telfort leveren onder het merk KPN? Dus is er sprake van uitbreiding van het KPN-portfolio met voordeel-paketten (Telfort) en paketten voor de veeleisende gebruiker (XS4ALL)? Of wordt er straks gigantisch gesneden in het aanbod en blijft alleen het KPN-aanbod over?
Reputatie 7
Ik denk dat het "Telfort aanbod" volledig zal verdwijnen en dat KPN t.a.v. flexibiliteit en ik hoop ook service iets naar XS4ALL zal opschuiven. Dat er meer flexibiliteit geleverd moet worden wordt natuurlijk ook gedreven door de wettelijke verplichting tot vrije routerkeuze.
Reputatie 2
Badge
@wjb het zal wetterlijk wel niet mogen maar ze doen dat toch probeer maar eens postfix of exim en dan van internet af naar die server mail verkeer te laten lopen, dat heb ik zelf meerdere malen geprobeert en komt er niet door, je kan wel van je netwerk naar poort 25 maar niet van internet naar je netwerk met poort 25, heb het hier wel over mail verkeer tussen servers niet tussen client en server. Je kan wel mail versturen vanaf local mailserver alleen niet ontvangen, je kunt er wel omheen met een tunnel naar bv OVH vps en die het laten forwarden maar het gaat mij erom dat ze niet poort 25 blokken vanaf internet naar je modem
Reputatie 7
Toch heb ik tijden een mailserver op mijn Synology NAS gedraaid waar andere mailservers probleemloos hun mail op konden afleveren via poort 25.

je kan wel van je netwerk naar poort 25 maar niet van internet naar je netwerk met poort 25
...
maar het gaat mij erom dat ze niet poort 25 blokken vanaf internet naar je modem

Reputatie 2
Badge
@wjb dan is dat aangepast, want dit heb ik 9 jaar geleden ook geprobeerd toen werdt dit om spam tegen te gaan geblokeerd. toen zijn we naar XS4all gegaan omdat mijn pa zijn mailserver wel op kantoor wou hebben.
Reputatie 7
@wjb dan is dat aangepast, want dit heb ik 9 jaar geleden ook geprobeerd toen werdt dit om spam tegen te gaan geblokeerd. toen zijn we naar XS4all gegaan omdat mijn pa zijn mailserver wel op kantoor wou hebben.
In 9 jaar kan er natuurlijk een hoop veranderen. ;-)

Wat nog wel een probleem is, is dat de reverse DNS niet sluitend is bij een aantal abonnees.

Reverse DNS van het IP adres levert keurig een domein...


...maar voor het domein kan de DNS geen IP adres vinden.


Hierdoor gaan veel mailservers de verzonden mails als spam beschouwen.
Reputatie 3
Badge +1
Laten we t niet te technisch maken
Reputatie 4
Badge +4
Laten we t niet te technisch maken

Dat is nu precies een van de redenen waarom waarom men voor XS4ALL kiest. Je kan met hen praten op je eigen niveau. In mijn geval als professioneel netwerkbeheerder. Ik ben klant bij XS4ALL omdat zij bv de DNS op orde hebben. (Webinterface om de reverse DNS records voor mijn eigen domein te zetten). Als er standaard niets beschikbaar is, is men ook niet te beroerd om handmatig iets te regelen, zoals reverse DNS records voor mijn IPv6 hosts. Ik gebruik een ipv4 subnet om mijn servers aan te sluiten. Gebruik een eigen Vigor modem + losse router om de verschillende subnetjes op verschillende vlans van mijn interne netwerk te zetten.
Ik kan nog wel even doorgaan met deze lijst. Allemaal zaken die bij geen enkele andere provider in een consumenten product allemaal mogelijk zijn

Als KPN meent dit soort services de nek om te moeten draaien heb ik geen reden meer om klant te blijven. In Rotterdam wordt in hoog tempo een glasnetwerk aangelegd. Hopelijk is dat klaar voordat het echt mis gaat.

Gezien het beleid rond Digitenne (gesloten ontvangers, geen smartcards meer voor eigen apparatuur) en het TV product van KPN dat potdicht zit, heb ik er weinig vertrouwen in.
Reputatie 3
Badge +1
En daarom zeg ik: maak t niet t technisch. Maak maar een blog op het forum voor xs4 all klanten. Dit topic is gestart door Allard en is niet een xs4all- alleen topic.
Reputatie 2
Badge
En dat is juist de reden om het hier toch technisch te hebben over het verschil dan ziet kpn gelijk dat dit niet slim is om een technische provider zoals xs4all bij kpn onder te brengen
Reputatie 3
Badge +1
Dat punt is nu duidelijk. Ik ben benieuwd naar ándere meningen. Maar misschien is iedereen hier nu verdwenen. We zullen t zien.
@Reynder_ hier dan een andere mening
Meneer Ibarra de nieuwe topman maakt KPN intressant voor overname kandidaten. En dit is een mooie manier om in klanten aantal groter te worden dan VZ.

Althans zo kijk ik deze ontwikkeling aan.
Ik las dat er ook al in de leiding is gesneden nu is je baan verliezen nooit leuk maar zakelijk gezien is hij dus goed bezig.
In een interview werdt geschreven dat hij van eenvoud houd dit zijn duidelijke tekenen van je stempel ergens opzetten.
KPN gezond en intressant maken dan tussen nu en 5 jaar in de verkoop zetten.
Reputatie 7
Gelukkig, er zal niets veranderen. :-)

"...om u te laten weten dat er niets voor u verandert. ... Als er in de toekomst iets verandert..."

Verandert er nu niets of toch wel? 😉
Aardig voorstel van het mgmt. Ziet er in de Excelsheet misschien goed uit maar ik zou het niet doen. #xs4allmoetblijven
"...om u te laten weten dat er niets voor u verandert. ... Als er in de toekomst iets verandert..."

Verandert er nu niets of toch wel? 😉

Ongetwijfeld. Voor nu lopende contracten niet, maar als dit rond is en je verlengt( lees gaat nieuw contract aan) dan gelden er waarschijnlijk nieuwe voorwaarden.

Ik ben Telfort klant in combinatie met het combivoordeel is het niet heel slecht.
Vorig jaar hebben ze het basispakket tv verlaagd naar 40 kanalen en een €5,00 pm kostende uitgebreid pakket geintroduceerd naast het pluspakket zet daarnaast €2,50 voor het telefonisch bereikbaar zijn op een vaste lijn dat is voor een nieuwe danwel verlengende klant maandelijks € 7,50 extra. Dat maakt aanbod technisch een ingrijpende contract wijziging minder intressant. En heel eerlijk gezegd in mijn ogen voor een nieuwe klant ook niet echt, mischien nog met internet only.


Voor mobiele klanten ben ik benieuwd of er voor de klein verbruikers gunstigere abonnementen komen.
En van de bundels afstappen of deze onbeperkt houdbaar maken. Ik gooi maandelijks twv € 7.10 aan ongebruikte belminuten weg.
Data is iets beter zelfs thuis gebruik ik nauwelijks de wifi en maak nog maar 1gig op per maand ongeveer €4,00 waard dat is dus € 11,10 p/m loop tijd 24 maanden dat is dus € 266,4 ik betaal totaal € 304,08 ik verbruik minder dan €40,00 dat zijn 3 maand bedragen en de rest verdwijnt.

Bij Telfort kan je 2 maanden aan data en belminuten meenemen met een sinds vorig jaar standaard data verdubbeling, verbruik ik niks begin ik met 7,2Gig data en 525 belminuten waar ik er dus meestal net 5 minuten van verbruik. Blijft dit bestaan? Hoewel ik dit nu al niet op krijg ik pleit dus om ook bij voor mij nu nog Telfort een all in one te introduceren.

Zeker voor een vaste lijn zijn belkosten vreemd het is toch voip? En voip is toch data? Betalen we niet voor data transport met ons internet abonnement, dit ligt dat weet ik iets genuanceerder maar toch.

Lang verhaal gaat er iets veranderen JA NATUURLIJK, hoe en wanneer dat is afwachten maar behalve alles KPN groen zal worden zal het vreemd zijn als het hele aanbod niet veranderd.
Reputatie 7
Badge +16
Ongetwijfeld zal er op termijn iets veranderen, daarnaast zit je ook met de jaarlijkse prijswijzigingen van KPN en als je geen pakket hebt uit het huidige aanbod dan wil de kans nog eens bestaan dat de prijzen harder stijgen om op deze manier de harmonizatie te bekostigen.

Wat ik hoop is dat men de krachten van XS4ALL gaat combineren met de krachten van KPN, hiermee doel ik op
  • De geweldige SKILLED XS4ALL servicedesk (Respect voor de mensen daar! Desnoods via Shibboleet
  • De vrijheid van XS4ALL (In: Vrijheid in gebruik van de techniek)
  • De extra opties van XS4ALL
Als dat gebeurd, dan zal het voor alle KPN klanten beter worden, natuurlijk zegt een stemmetje in mijn achterhoofd dat optie 1 voornamelijk wishful thinking is.

De tijd zal leren wat er werkelijk gebeurd maar de boodschap die de meeste klanten in dit topic laten zien is overduidelijk en laat KPN weten hoe de vork in de steel zit, hopelijk heeft dit invloed op de keuzes die gemaakt worden 🙂

Qua telfort: Tja, heel erg eerlijk is het achter de schermen al grotendeels hetzelfde en was dit eerlijk gezegd een kwestie van tijd tot dat de knoop werd doorgehakt. Het zou wel super cool zijn om binnenkort het Telfort forum team op 't forum te mogen verwelkomen.

Het enige nadeel dat ik zie is dat dit overduidelijk een bezuinigingsslag is die gepaard zal gaan met ontslagen (Want: Minder merken, is efficiënter werken, is minder personeel). Ik hoop eerlijk gezegd dat de toppers die ik ken van het forum veilig zijn, ik wens iedereen die dankzij deze wijziging in onzekerheid zit heel veel succes in de komende periode.

Ik hoop ook dat KPN snel zekerheid gaat bieden rondom deze situatie, dit gezien de aankondiging klaarblijkelijk publiek is gedaan en 't nogal wat gevolgen heeft.

Persoonlijk zou ik graag willen dat XS4ALL dankzij haar unieke aanbod zal mogen blijven bestaan, zeker gezien het een echte voorloper is waar KPN (Moederbedrijf) zo nu en dan veel van kan leren. Gezien XS4ALL een kleine, en zeer flexibele club is kunnen ze zich beter en sneller aanpassen dan het grote en soms wel eens "logge" (Ook al wordt dit telkens minder) maar wanneer nodig toch slagkrachtige KPN ;)

Wat er uiteindelijk veranderd, niemand weet het - Maar ik hoop en heb goede hoop op het beste 😉

Reageer