KPN zet vol in op het KPN-merk

  • 10 januari 2019
  • 135 reacties
  • 16326 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +12
  • Community manager
  • 1882 reacties
Telfort is al bijna 15 jaar onderdeel van KPN. We bieden je graag het allerbeste. Daarom bundelen wij onze krachten en heet Telfort straks ook KPN.

Om het beste voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren. Daar krijgen alle Telfort klanten vanaf deze week via de mail bericht over.

Dit betekent het voor Telfort klanten
Uiteindelijk gaan alle klanten van Telfort automatisch over naar KPN. Je kan de Telfort producten en diensten gewoon blijven gebruiken. Als je een Telfort Mobiel abonnement wil verlengen, dan kan je nog steeds bij Telfort terecht. Alleen kunnen er vanaf 1 mei geen nieuwe Telfort abonnementen meer afgesloten worden. Voor nieuwe of extra abonnementen is iedereen voortaan welkom bij KPN. Telfort klanten die zelf alvast willen overstappen naar KPN, betalen bij deze overstap natuurlijk geen activatiekosten. Ook verandert er niets aan de Telfort e-mailadressen of aan jouw vaste en mobiele telefoonnummer(s).

Nieuwe mogelijkheden
Telfort en KPN gaan samen verder en dat biedt nieuwe mogelijkheden. Meer service voor Telfort klanten bijvoorbeeld. Want zij kunnen per 1 mei terecht bij alle KPN-winkels. Met vragen over het Telfort abonnement bijvoorbeeld. En wist je dat KPN 3 keer zo veel winkels heeft als Telfort?
Ook ontvangen alle KPN- en Telfort klanten vanaf 1 mei extra voordeel als zij Telfort- en KPN-producten combineren. Bijvoorbeeld KPN Thuis met een Telfort Mobiel óf Telfort Thuis met een KPN Mobiel. Als zij producten van KPN en Telfort combineren én de klant is aangemeld voor Telfort Compleet dan krijgen ze deze voordelen op het KPN product. Zij ontvangen een gratis zenderpakket voor het KPN iTV-abonnement of € 5,- korting en Dubbele minuten en MB’s op het KPN Mobiel abonnement.

Bijkomend voordeel van overgaan naar KPN: KPN is de beste aanbieder van Nederland. KPN Glasvezel is als beste getest door de Consumentenbond in januari 2019. En het mobiele netwerk van KPN is bekroond met de Tweakers Award 2018-2019 en ontving het predicaat ‘Uitstekend’ in de toonaangevende P3-benchmark. Ook behoort KPN volgens het Reputation Institute tot de bedrijven met de beste reputatie in Nederland. Klantwaarderingen waar we trots op zijn!

Telfort blijft in de buurt
We zien onze Telfort klanten vanaf nu graag terug in de KPN winkel of KPN XL winkel. Onze collega’s helpen de klanten in de KPN winkel met Telfort vragen. Voordeel is dat de Telfort klant nu in nog meer winkels terecht kan. Per 1 mei zijn alle Telfort winkels gesloten.

En Telfort blijft online
Telfort.nl, de website, blijft voorlopig nog gewoon online. Ook blijven Mijn Telfort en de Mijn Telfort-app gewoon werken. Voor informatie of service kunnen Telfort klanten ook nog steeds contact opnemen met de Klantenservice van Telfort. En ze kunnen terecht op Telfort.nl/kpn

Q&A (10 januari 2019)

Waarom gaan de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom op termijn verder als KPN?
We willen de onbetwiste kwaliteitsleider zijn en we hebben de ambitie om met het KPN-merk alle klantgroepen in de verschillende segmenten te bedienen. Daarom leggen we de focus op het KPN-merk en vullen we dit aan met de sterke eigenschappen van de andere merken. Door de focus op het KPN-merk te leggen, kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening onder het KPN-merk nog verder te verbeteren.

Wanneer is alleen het KPN-merk in de markt?
KPN zal in de loop van 2019 en 2020 het KPN-merk aanvullen met de sterke eigenschappen van de merken van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Voor klanten van deze merken verandert er niets. KPN heeft het voornemen om op termijn de dienstverlening van deze merken verder te laten gaan onder de vlag van het KPN-merk. Per merk bepalen we het beste plan om op termijn de dienstverlening van de merken voort te zetten onder de vlag van KPN.

Wat gebeurt er met mijn Telfort e-mailadres?
Daar verandert niets aan.

Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer vast/mobiel? Blijft dit hetzelfde?
Je telefoonnummer vast/mobiel blijft hetzelfde.

Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we starten in april met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we starten in april met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

135 reacties

We zijn weer een stap verder de Telfort prepaid klanten worden per 15 juni KPN klanten.


Niet echt heel super voor de klanten met een mobieltje bij Telfort doe daar ook die dubbele data bij.

Let ook op het woord gebruik voeg ik nu als volledig Telfort klant een KPN mobiel toe dan geldt zoals ik het lees dit enkel voor dat abonnement de KPN Compleet regeling.
Reputatie 7
Spraak verwarring KPN wordt pas interresant als je de duurste abonnement opties neemt.
Oh, je bedoelt dat KPN juist wel interessant wordt als je een 200Mbps abonnement neemt.

De huidige 4,99 snelheids upgrade maakt dat aantrekkelijk maar zoals geschreven niet nodig.
Wat bedoel je hiermee?
Spraak verwarring KPN wordt pas interresant als je de duurste abonnement opties neemt. De huidige 4,99 snelheids upgrade maakt dat aantrekkelijk maar zoals geschreven niet nodig. De duurste belbundels zijn over de grens handig maar ik ga de haringvijver nooit over. De upgrade bij Telfort naar 200 is inderdaad onacceptabel hoog.

Wat ik al vaker schreef voor de kleinverbruiker is KPN niet intressant zeker niet op mobiel gebied. Ook niet in Compleet combinatie.
Reputatie 7
Nee ik bedoelde vast internet 200 Mb
Dat is apart want de snelheidverhoging van 200Mbps is bij Telfort zo waanzinnig duur dat het de prijs van het Telfort abonnement ongeveer gelijk maakt aan die van het KPN abonnement.
Een 200Mbps snelheidsverhoging kost bij Telfort €12,50 terwijl deze bij KPN €4,99 kost.
Het basisabonnement van Telfort kost daarmee €55,- per maand terwijl bij KPN de prijs dan op €56,49 uit komt. Het prijsverschil tussen Telfort en KPN is bij die hogere snelheid dus alleen maar kleiner geworden.
Nee ik bedoelde vast internet 200 Mb Spotify heb ik niks aan radio en MP3 voldoen prima geen onnodige meer kosten.

De enige voor mij persoonlijk intressante Compleet optie bij KPN zou in combinatie met de data sim zijn waar ik geen nut van heb hooguit als duo sim in een telefoon of in een mifi router oid.
Reputatie 7
Het wordt pas interresanter als ik 200Mb zou afnemen en één van de duurste belbundels, maar dat heb ik beiden niet nodig en gaan de maandlasten eerder omhoog dan omlaag.
Ik neem aan dat je 20GB bedoelt i.p.v. 200Mb.
Een abonnement met 30GB kost bij KPN €25,00 per maand terwijl een abonnement met 20GB bij Telfort €23,50 kost. Voor €1,50 meer krijg je dus wel 10GB extra. Dat zal voor veel muziekliefhebbers (Spotify adepten) als muziek in de oren klinken.
Overigens kan de Spotify adept wellicht nog beter voor een 10GB abonnement met onbeperkt bellen van T-Mobile kiezen voor €22,50 aangezien de muziekstreams dan niet ten koste van de databundel gaan. En als je dan ook nog een tweede mobiel abonnement bij T-Mobile ondergebracht hebt, dan krijg je 2GB extra en een korting van €2,50.

Abonnementen voor de EU met een prijs boven de €32,50 zouden eigenlijk niet moeten bestaan immers dan is T-Mobile vast en zeker goedkoper met onbeperkt data.
Bij twee abonnementen ligt dat omslagpunt al bij €26,- en bij drie abonnementen zelf al bij €22,50.
Het is dus altijd verstandig om goed naar de eigen situatie te kijken. 😉
Die 5,00 korting op de thuisfactuur is inderdaad een extra keuze dus inderdaad of/of/of . Bij KPN zit die €5,00 korting op het mobiele abonnement waardoor deze in maandlasten op het nivo komt wat het bij Telfort is zonder die korting.

Je rekent wel heel krom met de gelijke som blijft KPN duurder waarmee die 5,00 korting op de factuur de minst goede keus is dat klopt.

Mijn Thuis abonnement wordt per 1 juni 55,00 + 12,67 telefonie = 67,67 daar is die 9,99 van het pluspakket al af. Bij KPN zou ik 55,00 + 13,00 = 68,00 gaan betalen

Ja marginaal ben ik mee eens maar wel duurder. Dat gratis onderling bellen en de dubbele belminuten zijn in mijn situatie onbelangrijk met de cummulatieve 525 belminuten geeft dat geen verschil dan maak ik er tenminste nog gebruik van en belangrijker de maandlasten gaan er niet mee omlaag. Dus nogmaals de winst zit in het basis aantal tv zenders wat voor mij niet opweegt tegen de bijkomende mobiele voordelen die ik zou verliezen.

Het wordt pas interresanter als ik 200Mb zou afnemen en één van de duurste belbundels, maar dat heb ik beiden niet nodig en gaan de maandlasten eerder omhoog dan omlaag. Kortom mijn totaal plaatje blijft gunstiger met deze voorwaarden.

Ik zou zelfs totaal maar € 60,17 gaan betalen per 1 juni als ik niet door een verhuizing verplicht op het huidige kostenplaatje was gekomen. Daarmee was Telfort in ieder geval dit jaar zeker goedkoper geweest.


Meest belangrijke voor nu is dat Per 1 mei klanten met producten bij Telfort en KPN ook Voordeel krijgen. Wat het meeste voordeel oplevert dat is per situatie verschillend.
Reputatie 7
Heb je niet gelezen dat ik en alle Telfort combivoordeel klanten ook een tv pakket terwaarde van €9,99 naar keuze krijgen en standaard de dubbele data.
Dat dubbele data gegeven wordt is ook opgenomen in het voorbeeld.
Volgens de site krijg je of €5,- korting of een gratis TV pakket, niet beide.

Dat van die data sim is gunstig in jullie situatie doe je die weg ben je meteen geen compleet klant meer, gezien je de telefonie bij Tmobile hebt voor het hele gezin, als KPN echt zo goedkoop of gunstig was had je dat nooit gedaan.
KPN is voor ons als gezin veel duurder dan T-Mobile en daarom hebben wij onze mobiele telefonie bij T-Mobile ondergebracht. Daar gaat het echter niet om, het gaat om het vergelijk van KPN met Telfort.

Waar is die €3,01 opgebaseerd? Als het Telfort abonnement €0,50 minder kost dan de KPN variant. Zelfs als je Compleet klant bent het enige verschil zijn de dubbele belminuten.
KPN €13,00 - €9,99 (korting TV pakket) = €3,01.
Telfort €12,50 - €5,00 (combivoordeel) = €7,50.
Overigens kan je ook kiezen voor een gratis pluspakket en dan is Telfort met €2,51 (€12,50 - €9,99 (korting TV pakket)) weer net goedkoper dan KPN. Het verschil is echter marginaal, maar je hebt bij KPN dan wel twee keer zoveel belminuten en onderling gratis bellen.
Heb je niet gelezen dat ik en alle Telfort combivoordeel klanten ook een tv pakket terwaarde van €9,99 naar keuze krijgen en standaard de dubbele data. Sinds vorig jaar zijn de dubbele belminuten verdwenen dat is voir mijn situatie geen verlies. Ik kijk zeker naar het geheel omdat Telfort meer waarde heeft op mobiel gebied, bij KPN kan ik mijn ongebruikt tegoed van twee voorgaande maanden niet meenemen.dat alleen maakt het voor mij al waardevoller.

Het zal voor een ieder anders uitpakken in pure maandlasten ga ik en klanten met een zelfde Combinatie alleen omhoog in kosten (een schokkende 50 eurocent 😉 ) en verliezen flink wat bijkomende voordelen die KPN niet biedt. Zoals geschreven mijn totaalpakket bij KPN ondergebracht levert vanaf 1 juni 11 kanalen op die me geen €5,00 extra kosten terwijl de maandlasten niet omlaag gaan.

Dat van die data sim is gunstig in jullie situatie doe je die weg ben je meteen geen compleet klant meer, gezien je de telefonie bij Tmobile hebt voor het hele gezin, als KPN echt zo goedkoop of gunstig was had je dat nooit gedaan.

Waar is die €3,01 opgebaseerd? Als het Telfort abonnement €0,50 minder kost dan de KPN variant. Zelfs als je Compleet klant bent het enige verschil zijn de dubbele belminuten.
Reputatie 7
Beste WJB jij als geen ander moet weten dat zelfs met die €5,00 korting KPN veel duurder is met de mobiele abonnementen dan anderen zeker ten opzichte van Telfort.
En toch ben je met KPN Compleet goedkoper uit dan met het Telfort combinatievoordeel.
Voor een Telfort sim only abonnement van 150 minuten en 2GB (Telfort combinatie voordeel 150 minuten en 4GB) betaal je €12,50. Daarnaast krijg je €5,00 korting op je Internet en TV abonnement en dus ga je met het afsluiten van zo'n abonnement €7,50 meer betalen.
Voor een KPN sim-only abonnement van 150 minuten en 2GB (KPN Compleet 300 minuten en 4GB) betaal je €13,00 per maand. Daarnaast krijg je het Pluspakket of FOX Sports gratis en dat is dus een extra korting van €9,99. Door het afsluiten van zo'n sim-only abonnement ga je dus €3,01 meer betalen.
Zo heb ik voor mijn zoon een data-only abonnement afgesloten voor min €4,99, ik betaal per maand dus minder door het afsluiten van dat abonnement.

Kijk ook hier naar het geheel en niet naar de individuele onderdelen.

Edit: Als je met het Telfort combinatievoordeel kiest voor het gratis pluspakket i.p.v. €5,- korting, dan ben je met Telfort weer €0,50 per maand goedkoper uit. Je hebt dan wel 150 belminuten minder en ik vraag me af of onderling bellen dan gratis is of niet. Dat laatste is voor ons als gezin van doorslaggevend belang en dat is dan ook één van de redenen dat wij onze mobiele telefonie bij T-Mobile ondergebracht hebben. Bij T-Mobile bellen we ook met pre-paid sim kaarten onderling gratis. Wij hebben twee sim-only abonnementen en drie pre-paids bij T-Mobile ondergebracht.

De in dit bericht gebruikte sim-only abonnementen.
Telfort:


KPN:

Oh nee hoor het is volledig gewijzigd.
Dat stuk wat ik eruit haal is volledig nieuw en andere passages zijn opnieuw geschreven.
De strekking is wel hetzelfde ik heb het vaak genoeg gelezen dat ik zeker weet dat er flink wat redactionele wijzigingen zijn gedaan.

Beste WJB jij als geen ander moet weten dat zelfs met die €5,00 korting KPN veel duurder is met de mobiele abonnementen dan anderen zeker ten opzichte van Telfort.

Ik heb het pluspakket als Combivoordeel en de dubbele data en nog vanuit het verleden 200Mb klantvoordeel dat kost me nu € 12,67 effectief begin ik elke maand met 7200Mb en 525 belminuten doordat we bij Telfort 2 maanden meenemen. Dus de lopende maand plus ongebruikt tegoed uit de 2 voorgaande. Voor mij is dat 1200Mb met de verdubbelaar 2400*3 = 7200Mb 175 belminuten *3 =525 waar ik meestal net 5 minuten van bel.

Geef mij daar die € 5,00 Compleet korting maar bij maandelijks € 7,67 klinkt goed.minder kapitaal vernietiging voor mij.

Het vergelijkbare bundel is of 18,00 of 20,00 met de Compleet korting eraf €13,00 en 15,00 nog steeds duurder en minder dan wat ik nu cummulatief heb.

Ik hoop dat je nu beter begrijpt dat ik als Telfort mobiel klant lach om die € 5,00 die ik als Compleet klant zou krijgen. KPN moet voor mij echt met een beter mobiel aanbod komen.
Ze hebben mij bijna 2 jaar terug zelf naar Telfort gestuurd want dat paste beter bij mijn verbruik.

De enige winst is mijn internet en tv en vast bellen nu bij KPN onderbrengen voor het nu nog grotere basis tv pakket. De kost prijs blijft dan €55,00 per 1 juni dan moet mijn mobiele pakket die ik dan bij Telfort laat gelijk blijven. En ik 50Mb upload houd al staat er op papier 5Mb.

Voor mijn mobiel verbruik is het concept van HN 1000 of 2000 eenheden uit één bundel op dit moment het meest geschikt. Zou ik bij die club 2000 afnemen en doe gek onbeperkt bellen en sms gaat me dat uiteindelijk € 12,00 kosten. Verlies ik het gratis plus pakket dat is jammer van Crime&Investigation die kan ik nog niet makkelijk anders oplossen voor de andere kanalen zover wij die hier kijken is er net een nieuw platform die dat kan opvullen.(D-Play)
Reputatie 7
Ik lees goede ontwikkelingen in het gewijzigde start bericht. 👍🏻👍🏻👍🏻
Wat is er in het startbericht gewijzigd dan?
Ik lees volgens mij nog steeds hetzelfde als dat er in januari ook stond.

Als zij producten van KPN en Telfort combineren én de klant is aangemeld voor Telfort Compleet dan krijgen ze deze voordelen op het KPN product. Zij ontvangen een gratis zenderpakket voor het KPN iTV-abonnement of € 5,- korting en Dubbele minuten en MB’s op het KPN Mobiel abonnement.
Bij KPN Compleet krijg je als voordeel een gratis zenderpakket en op elk mobiel abonnement €5,- korting en dubbele minuten / MB's. De KPN Compleet abonnee krijgt dus meer korting dan de Telfort Compleet abonnee.
Ik lees goede ontwikkelingen in het gewijzigde start bericht. 👍🏻👍🏻👍🏻

Vooral dit deel.
Nieuwe mogelijkheden
Telfort en KPN gaan samen verder en dat biedt nieuwe mogelijkheden. Meer service voor Telfort klanten bijvoorbeeld. Want zij kunnen per 1 mei terecht bij alle KPN-winkels. Met vragen over het Telfort abonnement bijvoorbeeld. En wist je dat KPN 3 keer zo veel winkels heeft als Telfort?
Ook ontvangen alle KPN- en Telfort klanten vanaf 1 mei extra voordeel als zij Telfort- en KPN-producten combineren. Bijvoorbeeld KPN Thuis met een Telfort Mobiel óf Telfort Thuis met een KPN Mobiel. Als zij producten van KPN en Telfort combineren én de klant is aangemeld voor Telfort Compleet dan krijgen ze deze voordelen op het KPN product. Zij ontvangen een gratis zenderpakket voor het KPN iTV-abonnement of € 5,- korting en Dubbele minuten en MB’s op het KPN Mobiel abonnement.
@A.A.C het enige merkbare is dat klanten met deze combinatie (kpn mobiel en telfort thuis of andersom) benaderd worden om KPN compleet klant te worden. Het Mb's delen zal nog wel te complex zijn om mogelijk te maken tussen de twee merken.
KPN wil de onbetwiste kwaliteitsprovider zijn met de beste diensten, klantenservice en netwerken en heeft met het KPN-merk de ambitie alle klantengroepen in de verschillende segmenten te bedienen, van voordeeldiensten tot premium diensten. Daarom gaat KPN alle focus leggen op het KPN-merk met gecombineerde diensten voor Nederlandse huishoudens en bedrijven.

Om uitvoering te geven aan deze strategie, zal KPN in de loop van 2019 en 2020 het KPN-merk aanvullen met de sterke eigenschappen van de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Voor klanten van deze merken verandert er niets. KPN heeft het voornemen om op termijn de dienstverlening van deze merken verder te laten gaan onder de vlag van het KPN-merk.

Met de focus op het KPN-merk gaan we de KPN-dienstverlening uitbreiden met de beste elementen van de afzonderlijke merken, zoals de hoogst gewaardeerde service van XS4ALL, de betaalbare voordeeldiensten van Telfort en de persoonlijke service en het deskundig zakelijk advies van Yes Telecom”, zegt Jean-Pascal Van Overbeke, Hoofd Consumentenmarkt van KPN. “Hierdoor zijn we in staat om consumenten en ondernemers een nog betere gebruikerservaring te bieden met toonaangevende combinaties van vaste en mobiele diensten. We starten bijvoorbeeld in april met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Q&A

Waarom gaan de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom op termijn verder als KPN?
We willen de onbetwiste kwaliteitsleider zijn en we hebben de ambitie om met het KPN-merk alle klantgroepen in de verschillende segmenten te bedienen. Daarom leggen we de focus op het KPN-merk en vullen we dit aan met de sterke eigenschappen van de andere merken. Door de focus op het KPN-merk te leggen, kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening onder het KPN-merk nog verder te verbeteren.

Wanneer is alleen het KPN-merk in de markt?
KPN zal in de loop van 2019 en 2020 het KPN-merk aanvullen met de sterke eigenschappen van de merken van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Voor klanten van deze merken verandert er niets. KPN heeft het voornemen om op termijn de dienstverlening van deze merken verder te laten gaan onder de vlag van het KPN-merk. Per merk bepalen we het beste plan om op termijn de dienstverlening van de merken voort te zetten onder de vlag van KPN.

Wat gebeurt er met mijn Telfort e-mailadres?
Daar verandert niets aan.

Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer vast/mobiel? Blijft dit hetzelfde?
Je telefoonnummer vast/mobiel blijft hetzelfde.

Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we starten in april met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we starten in april met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, wanneer krijg ik combinatie voordeel?
Daarnaast hebben wij thuis ook telfort mobiel. Kan ik straks mijn Mb's delen van mijn kpn en telfort abonnement?
Reputatie 7
Maar dat heeft verder weinig met het topic te maken.
Maar het is wel mijn reactie op jouw voorgaande berichten waarin jij de resultaten, die de consumentenbond naar buiten heeft gebracht, sterk in twijfel trekt en ze slecht vergelijkbaar vind.
Ik ben zoals je ondertussen wel begrepen zult hebben een andere mening toegedaan.

Wat veel meer van belang is nog minder keuze in een markt waar al weinig keuze is, de acm en de consumentenbond zouden hier dus juist tegen moeten zijn.
De ACM en de consumentenbond hebben echter weinig om tegen te kunnen zijn immers er is geen sprake van overnames of iets dergelijks.
Het is ook nog maar de vraag of "de consument" hier slechter van wordt. Voorlopig lijkt een groot deel van de KPN abonnees er op vooruit te gaan en misschien weegt dat zelfs wel op tegen het aantal abonnees van Telfort dat er helaas wellicht op achteruit zal gaan.
Maar dat heeft verder weinig met het topic te maken. Wat veel meer van belang is nog minder keuze in een markt waar al weinig keuze is, de acm en de consumentenbond zouden hier dus juist tegen moeten zijn.
Reputatie 7
Glas en dsl twee heel verschillende technieken dat is in mijn ogen niet te vergelijken.
Natuurlijk zijn glas en dsl twee heel verschillende technieken, maar daarme zijn ze nog altijd prima met elkaar te vergelijken. Je moet natuurlijk wel definiëren wat je wilt vergelijken en de techniek zelf is mijns inziens nou net niet wat je wilt vergelijken, wel de kwaliteit die met die techniek behaald wordt.
De kwaliteit van Internet: Prima te vergelijken.
De kwaliteit van telefonie: Prima te vergelijken.
De kwaliteit van televisie: Prima te vergelijken.
Klantenservice: Prima te vergelijken.
Beoordeling aanbieder: Prima te vergelijken.
Storingen: Prima te vergelijken.
Snelheid (techniek): Niet te vergelijken.
Snelheid (ervaren van): Prima te vergelijken.
Je zult dus goed na moeten denken over de vraagstelling zodat je los blijft van de techniek en duidelijkheid krijgt over hoe die techniek ervaren / beleefd wordt door de abonnee.
En ook dan is het helemaal niet erg dat DSL veelal een lagere beoordeling zal krijgen dan glas immers het gaat niet om de techniek zelf maar om de ervaring met / beleving van die techniek.
Glas en dsl twee heel verschillende technieken dat is in mijn ogen niet te vergelijken. Zelfs per wijk is dsl door de techniek al verschillend in haalbare snelheden. Op een vorig adres 100Mb via dsl waar ik nu woon net 16Mb geen bonded mogelijk dus zal ik standaard een laag cijfer geven zelf al is er technisch niet meer leverbaar. Gelukkig ligt er gemeente wijd glasvezel ik zou nooit dsl afnemen als er geen snelheids korting tegenover zou staan met zo'n verschil. Zelfs van 50 naar 16 zou een flinke oordeel verschil zijn.
Reputatie 7
Dat is echt appels en peren binnen 1 provider.
Waarom is dat dan appels en peren binnen 1 provider?
Het gaat over het samenvoegen van de 3 merken als per 1 mei de verkoop van de Telfort bundels stopt en ze willen eerder in het start topic genoemde statements over het beste van de 3 merken waar maken dan moet er toch nog iets veranderen. Dus voor Telfort klanten die na 1 mei willen of kunnen verlengen zeer zeker van belang!

Het volledige aanbod vast en mobiel is daarmee ook onderdeel van dit topic mede voor mogelijke nieuwe klanten. Juist de prijsstelling is voor Telforters van belang.

Van dat lijstje had ik de andere 2 ook kunnen noemen want bij XS is het verschil zelfs groter.
Dat is echt appels en peren binnen 1 provider. Het tijdstip dat je belt of het gekozen kanaal kan al het verschil uit maken in kennis nivo en aan het script houden of kunnen en willen afwijken.
Reputatie 7
Dat zal ook niet die bevoordeling. Maar dat staat en valt met de ondervraagden en de vraagstelling en antwoord mogelijkheden. Als er geen keuze nvt of geen mening tussen staat kan je niet objectief zijn.
Dus zolang ik dat niet weet neem ik dit soort cijfers ter kennisgeving aan.

En zelfs zonder die keuze nvt of geen mening kan je uit die cijfers het één en ander concluderen. Die nvt of geen mening is dan immers bij geen van de providers onderdeel van de vraagstelling geweest.

Klein puntje dan nog heeft KPN glas een andere Klantenservice dan KPN dsl en zoals eerder geschreven sinds wanneer zijn dit 2 verschillende providers?
Waarom vraag je dat wel over KPN en niet over XS4ALL en Telfort? Daar worden die twee toch ook apart genoemd? Ik vind dat ook wel logisch immers de ervaring/beoordeling kan toch heel anders zijn, zelfs met precies dezelfde mensen op klantenservice.

Terug naar het onderwerp de nieuwe Bundels klinken leuk maar alleen in de KPNcompleet combinatie los blijft KPN simpelweg duur voor mobiele telefonie.
Maar dit topic gaat helemaal niet over de nieuwe Bundels.
Dat zal ook niet die bevoordeling. Maar dat staat en valt met de ondervraagden en de vraagstelling en antwoord mogelijkheden. Als er geen keuze nvt of geen mening tussen staat kan je niet objectief zijn.
Dus zolang ik dat niet weet neem ik dit soort cijfers ter kennisgeving aan.

Klein puntje dan nog heeft KPN glas een andere Klantenservice dan KPN dsl en zoals eerder geschreven sinds wanneer zijn dit 2 verschillende providers?

Terug naar het onderwerp de nieuwe Bundels klinken leuk maar alleen in de KPNcompleet combinatie los blijft KPN simpelweg duur voor mobiele telefonie.

De goedkoopste variant 150 belminuten a €13,00 is al duurder dan de Telfort variant € 7,50 zelfs met KPN compleet betaal je nog € 8,00 dan wel voor 300 minuten. Dan blijft Telfort goed koper want KPN gaat onbeperkt €10,00 kosten tegen 8,50 bij Telfort.

Dus ik zie hier het sterke voordeel punt van Telfort nog niet in terug.
Reputatie 7
De Consumentenbond heeft in de afgelopen jaren laten zien dat ze KPN zeker niet sparen (b.v. met het debacle rondom de eind 2017 firmware update van de V10). Ik heb dus geen reden aan te nemen dat de bond KPN bevoordeeld heeft bij dit onderzoek.
Zonder verder op de details in te gaan denk ik dat we genoegzaam kunnen vaststellen dat de vermeende "veel" betere kwaliteit van XS4All t.o.v. de overige providers zo langzamerhand 8erhaald is: XS4All is niet slechter maar zeker ook niet meer beter, laat staan veel beter dan KPN. Hooguit bieden ze voor technisch meer geschoolde klanten (maar hoeveel zijn er dat?) wat meer mogelijkheden voor eigen apparatuur. Laten we hopen dat de belofte van KPN dat er voor klanten van XS4All niets veranderd gaat betekenen dat ze die mogelijkheden ook gaan aanbieden aan het originele KPN-klantenbestand.

Reageer