KPN zet vol in op het KPN-merk

  • 10 januari 2019
  • 152 reacties
  • 18535 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +12
  • Community manager
  • 1885 reacties
Telfort is al bijna 15 jaar onderdeel van KPN. We bieden je graag het allerbeste. Daarom bundelen wij onze krachten en heet Telfort straks ook KPN.

Om uitstekende service voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren. Daar krijgen alle Telfort klanten vanaf deze week via de mail bericht over.

Dit betekent het voor Telfort klanten
Uiteindelijk gaan alle klanten van Telfort automatisch over naar KPN. Je kan de Telfort producten en diensten gewoon blijven gebruiken. Als je een Telfort Mobiel abonnement wil verlengen, dan kan je nog steeds bij Telfort terecht. Alleen kunnen er vanaf 1 mei geen nieuwe Telfort abonnementen meer afgesloten worden. Voor nieuwe of extra abonnementen is iedereen voortaan welkom bij KPN. Telfort klanten die zelf alvast willen overstappen naar KPN, betalen bij deze overstap natuurlijk geen activatiekosten. Ook verandert er niets aan de Telfort e-mailadressen of aan jouw vaste en mobiele telefoonnummer(s).

Nieuwe mogelijkheden
Telfort en KPN gaan samen verder en dat biedt nieuwe mogelijkheden. Meer service voor Telfort klanten bijvoorbeeld. Want zij kunnen per 1 mei terecht bij alle KPN-winkels. Met vragen over het Telfort abonnement bijvoorbeeld. En wist je dat KPN 3 keer zo veel winkels heeft als Telfort?
Ook ontvangen alle KPN- en Telfort klanten vanaf 1 mei extra voordeel als zij Telfort- en KPN-producten combineren. Bijvoorbeeld KPN Thuis met een Telfort Mobiel óf Telfort Thuis met een KPN Mobiel. Als zij producten van KPN en Telfort combineren én de klant is aangemeld voor Telfort Compleet dan krijgen ze deze voordelen op het KPN product. Zij ontvangen een gratis zenderpakket voor het KPN iTV-abonnement of € 5,- korting en Dubbele minuten en MB’s op het KPN Mobiel abonnement.

Telfort blijft in de buurt
We zien onze Telfort klanten vanaf nu graag terug in de KPN winkel of KPN XL winkel. Onze collega’s helpen de klanten in de KPN winkel met Telfort vragen. Voordeel is dat de Telfort klant nu in nog meer winkels terecht kan. Per 1 mei zijn alle Telfort winkels gesloten.

En Telfort blijft online
Telfort.nl, de website, blijft voorlopig nog gewoon online. Ook blijven Mijn Telfort en de Mijn Telfort-app gewoon werken. Voor informatie of service kunnen Telfort klanten ook nog steeds contact opnemen met de Klantenservice van Telfort. En ze kunnen terecht op Telfort.nl/kpn

Q&A (10 januari 2019)

Waarom gaan de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom op termijn verder als KPN?
We hebben de ambitie om met het KPN-merk alle klantgroepen in de verschillende segmenten te bedienen. Daarom leggen we de focus op het KPN-merk en vullen we dit aan met de sterke eigenschappen van de andere merken. Door de focus op het KPN-merk te leggen, kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening onder het KPN-merk nog verder te verbeteren.

Wanneer is alleen het KPN-merk in de markt?
KPN zal in de loop van 2019 en 2020 het KPN-merk aanvullen met de sterke eigenschappen van de merken van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Voor klanten van deze merken verandert er niets. KPN heeft het voornemen om op termijn de dienstverlening van deze merken verder te laten gaan onder de vlag van het KPN-merk. Per merk bepalen we het plan om op termijn de dienstverlening van de merken voort te zetten onder de vlag van KPN.

Wat gebeurt er met mijn Telfort e-mailadres?
Daar verandert niets aan.

Wat gebeurt er met mijn telefoonnummer vast/mobiel? Blijft dit hetzelfde?
Je telefoonnummer vast/mobiel blijft hetzelfde.

Kan ik gebruik maken van Gratis onderling bellen en MB’s delen?
Deze voordelen zijn nu al beschikbaar voor KPN mobiele klanten als je je aanmeldt voor KPN Compleet. Als je je mobiele contract wil verlengen, kan dat naar een mobiel abonnement van KPN zodra je contract is afgelopen.

Ik heb Telfort mobiel en KPN vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we starten in april met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

Ik heb Telfort mobiel en XS4ALL vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Als je XS4ALL combineert met KPN of als je Telfort combineert met KPN, dan krijgt je combinatievoordelen. We werken continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Mocht het in de toekomst veranderen, dan krijg je hier bericht van.

Ik heb KPN mobiel en Telfort vast, krijg ik straks combinatievoordelen?
Ja, we starten in april met het bieden van extra voordelen voor consumenten die Telfort- en KPN-producten combineren.

152 reacties

Reputatie 2
Badge
Als ik mijn eigen PBX heb kan ik dan gewoon de instellingen en gebruikersnaam krijgen en dat deze ook ik kan loggen buiten het kpn netwerk zoals nu bij xs4all?

Kan ik mijn eigen mailserver draaien zonder dat de smtp poort dicht is zoals bij kpn het geval? Momenteel kan ik bij xs4all gewoon een mailserver draaien zonder dat poort 25 inkomend geblokeerd wordt.

Kan ik een extra /29 houden / nieuwe aanvragen?

Kan ik mijn eigen apparatuur gebruiken zonder de kpn experia box te moeten gebruiken?

Kan ik mijn reverse DNS van mijn ip en subnet aanpassen zoals dat nu kan bij xs4all?

Krijg ik gewoon ondersteuning als ik geen experiabox gebruik maar mijn eigen apparatuur zoals bij XS4ALL?
Reputatie 7
Mijns inziens moet elk bedrijf werken aan het afbouwen van haar klantenservice, simpelweg omdat klantenservice niet nodig is als je diensten gewoon altijd netjes hun werk doen.
Ik heb in mijn vele vele jaren als abonnee van KPN vijf keer telefonisch contact gehad met klantenservice en ik heb nog nooit gebruik hoeven maken van de klantenservice van de roze concurrent terwijl onze mobiele telefonie daar al vele vele jaren is ondergebracht.
Nu ben ik misschien bevoorrecht met mijn technische affiniteit, maar eigenlijk zou de benodigde kennis van de techniek steeds minder moeten worden omdat toepassingen op een steeds intuïtievere manier met de gebruiker communiceren.

En utopie wellicht, maar toch zou KPN wat dat betreft wellicht heel veel kunnen leren van XS4ALL. Het kennisnivo van de helpdesk van XS4ALL ligt beduidend hoger dan bij KPN, maar dat kan alleen als het volume van vragen omlaag gaat, anders is het veel te duur.
Reputatie 7
FttH wat nu landelijke dekking heeft
Dit is - zelfs voor 2025 - wel zeer "hypothetisch", droom lekker verder zou ik zeggen.😉
Reputatie 7
@wjb dan is dat aangepast, want dit heb ik 9 jaar geleden ook geprobeerd toen werdt dit om spam tegen te gaan geblokeerd. toen zijn we naar XS4all gegaan omdat mijn pa zijn mailserver wel op kantoor wou hebben.
In 9 jaar kan er natuurlijk een hoop veranderen. ;-)

Wat nog wel een probleem is, is dat de reverse DNS niet sluitend is bij een aantal abonnees.

Reverse DNS van het IP adres levert keurig een domein...


...maar voor het domein kan de DNS geen IP adres vinden.


Hierdoor gaan veel mailservers de verzonden mails als spam beschouwen.
Reputatie 7
Trouwens @Galdor68, ik denk dat je interesse hebt in de Experiabox V11 ;)
Ik heb de V11 al. 😉
Reputatie 7
Badge +15
@SjorsK mee eens betreffende je Telfort verhaal want Hi = Telfort = KPN althans puur persoonlijke mening.
Wil de nieuwe combinatie scoren zou er vooral op de klanten service ingezet moeten worden en het liefst via elk social media platform 24/7 bezetting. Dan kan er mischien niet altijd meteen een pasklare oplossing worden geboden maar er kan in ieder geval gemoedsrust worden gegeven. Dat je probleem in behandeling is.

Je hebt gelijk met het efficient werken en met de chatbots en telefonische helpdesks is dit ook al merkbaar, maar ik zou het een slechte zet vinden als de totale bezetting minder werdt.
Er zijn dan meer of zo je wil evenveel klanten en problemen dus dan zou in mijn ogen de bezetting niet al te veel kleiner kunnen en mogen.

Alle tech aspecten zijn inderdaad belangrijk maar voor het gros zal een betrouwbare goed bereikbare en vooral vriendelijke klanten service minstens zo belangrijk zo niet belangrijker zijn naast het kosten aspect.

Voor een bedrijf als KPN gaat het uiteindelijk over een aantal dingen: Klantervaring en kostenverminderingen en natuurlijk winst. Binnen KPN heeft men echt wel het beste met de klant voor.

Natuurlijk is er altijd genoeg te verbeteren (Ik heb een actieve klacht lopen). Maar verder is KPN echt wel een goed bedrijf voor haar klanten, het is simpelweg een totaal ander beest dat XS4ALL.

Trouwens @Galdor68, ik denk dat je interesse hebt in de Experiabox V11 😉
Reputatie 7
Badge +15
Ik heb even over de fusie nagedacht en eerlijk gezegd denk ik dat het op termijn meer voordelen als nadelen heeft, ik maak mij nog steeds zorgen over het stukje XS4ALL maar, we zullen het beleven - De boodschap is inmiddels duidelijk 🙂

Het wordt ook een stuk gezelliger op het forum en met een beetje geluk komen er ook wat meer techneuten dankzij de samenvoeging met XS4ALL 🙂

Met betrekking tot Solcon enzo: Ik denk op termijn wel, maar 3 merken opslokken lijkt mij voor een jaar wel een flinke uitdaging, zeker met een merk als XS4ALL er tussen.
Reputatie 7
Badge +24

Hoi Galdor. Meer gedetailleerde informatie betreffende de migratie (zoals MB's delen) zal in de loop van de komende weken bekend gaan worden. Dan zullen we ook die informatie hier (en op het Telfort forum) gaan delen natuurlijk.

We zullen het rustig afwachten bedankt voor de update @Paul_ 



Eerst maar eens zien wat er van het samenvoegen van de sterke punten terecht komt. Ik vrees dat het holle woorden zijn. Maar laat me graag positief verrassen.Die holle woorden zouden wel eens heel wat minder hol kunnen zijn dan dat je denkt 😉 en ik voorspel je dat je wel eens behoorlijk positief verrast zou kunnen worden.
Eerst zien dan geloven. Als een forum medewerker schrijft dat het meenemen van data naar een volgende maand bij Telfort mobiel niet als een sterk punt wordt gezien dan vrees ik het ergste.

We zullen het zien ik ben terughoudend op basis van alle huidig lopende KPN projecten die hoe mooi gebracht alleen maar meer kosten mee brengen voor de klanten.

Het moet wel heel goed en positief worden.

@Chris4ALL Augustus? Komt dan meer nieuws van mevrouw Verdel en haar alternatief?
Al gevonden de Exit XS4ALL datum.


Zie https://www.netkwesties.nl/1369/or-xs4all-wil-kpn-voor-ondernemingskamer.htm voor de laatste stand van zaken 😉
Reputatie 7
Volgens mij krijg je bij het Internet en tv abo ook F-secure (onder de naam KPN Veilig) voor twee apparaten (b.v. ook voor mobiel) en kun je dat aantal tegen meerprijs verder uitbreiden.

Voor mobiel is het einde van de naam Telfort inzicht.

Het Telfort Topic over dit onderwerp is 15-11 aangepast.

Wanneer gaan de Mobiele en Thuis-abonnementen van Telfort over naar KPN?
We verwachten dat de mobiele abonnementen begin 2020 over gaan naar KPN. Van de Thuis-abonnementen verwachten we de overgang halverwege 2020. We houden je persoonlijk op de hoogte als er iets staat te gebeuren.

 

Wat mij nu een beetje teleursteld is dat er deze week wel een nieuwsbrief is uitgestuurd waarin de verandering van de Thuis abonnementen wordt genoemd, echter de dichterbij zijnde wijziging voor mobiel moet je lezen bij veel gestelde vragen op een internetpagina. Nu is begin 2020 een ruim begrip maart is voor mij ook nog begin 2020, toch had ik een duidelijkere vooraankondiging op prijs gesteld.

Positief puntje 

Verandert mijn abonnement bij de overgang naar KPN?
We zorgen ervoor dat het abonnement dat je hebt, gewoon doorloopt bij KPN. Je hoeft er zelf niets voor te doen. 
Dat betekent voor Thuis:
•   Je houdt je e-mailadres.
•   Je houdt je apparatuur.
•   Je houdt je tv-opnames.
•   Je houdt je modeminstellingen.
En voor Mobiel:
•    Je houdt je nummer, voicemail en sms'jes.
•    MB's en minuten blijf je 2 maanden meenemen.

Dit laatste is goed nieuws bijna reden om nog snel voor 24 maanden te verlengen.

Reputatie 7
KPN wil immers gebruik maken van de technische mogelijkheden van o.a. XS4ALL...
Ik ook, maar eigenlijk alleen t.a.v. de SIP login.
Dan gaat de Experia Box naar mijn rariteitencabinet, worden Internet en televisie afgewikkeld door mijn EdgeRouter Lite 3 en telefonie door mijn Gigaset N300A IP.
Reputatie 7
Toch heb ik tijden een mailserver op mijn Synology NAS gedraaid waar andere mailservers probleemloos hun mail op konden afleveren via poort 25.

je kan wel van je netwerk naar poort 25 maar niet van internet naar je netwerk met poort 25
...
maar het gaat mij erom dat ze niet poort 25 blokken vanaf internet naar je modem

"...om u te laten weten dat er niets voor u verandert. ... Als er in de toekomst iets verandert..."

Verandert er nu niets of toch wel? 😉
Reputatie 7
Badge +15
Ongetwijfeld zal er op termijn iets veranderen, daarnaast zit je ook met de jaarlijkse prijswijzigingen van KPN en als je geen pakket hebt uit het huidige aanbod dan wil de kans nog eens bestaan dat de prijzen harder stijgen om op deze manier de harmonizatie te bekostigen.

Wat ik hoop is dat men de krachten van XS4ALL gaat combineren met de krachten van KPN, hiermee doel ik op
  • De geweldige SKILLED XS4ALL servicedesk (Respect voor de mensen daar! Desnoods via Shibboleet
  • De vrijheid van XS4ALL (In: Vrijheid in gebruik van de techniek)
  • De extra opties van XS4ALL
Als dat gebeurd, dan zal het voor alle KPN klanten beter worden, natuurlijk zegt een stemmetje in mijn achterhoofd dat optie 1 voornamelijk wishful thinking is.

De tijd zal leren wat er werkelijk gebeurd maar de boodschap die de meeste klanten in dit topic laten zien is overduidelijk en laat KPN weten hoe de vork in de steel zit, hopelijk heeft dit invloed op de keuzes die gemaakt worden 🙂

Qua telfort: Tja, heel erg eerlijk is het achter de schermen al grotendeels hetzelfde en was dit eerlijk gezegd een kwestie van tijd tot dat de knoop werd doorgehakt. Het zou wel super cool zijn om binnenkort het Telfort forum team op 't forum te mogen verwelkomen.

Het enige nadeel dat ik zie is dat dit overduidelijk een bezuinigingsslag is die gepaard zal gaan met ontslagen (Want: Minder merken, is efficiënter werken, is minder personeel). Ik hoop eerlijk gezegd dat de toppers die ik ken van het forum veilig zijn, ik wens iedereen die dankzij deze wijziging in onzekerheid zit heel veel succes in de komende periode.

Ik hoop ook dat KPN snel zekerheid gaat bieden rondom deze situatie, dit gezien de aankondiging klaarblijkelijk publiek is gedaan en 't nogal wat gevolgen heeft.

Persoonlijk zou ik graag willen dat XS4ALL dankzij haar unieke aanbod zal mogen blijven bestaan, zeker gezien het een echte voorloper is waar KPN (Moederbedrijf) zo nu en dan veel van kan leren. Gezien XS4ALL een kleine, en zeer flexibele club is kunnen ze zich beter en sneller aanpassen dan het grote en soms wel eens "logge" (Ook al wordt dit telkens minder) maar wanneer nodig toch slagkrachtige KPN ;)

Wat er uiteindelijk veranderd, niemand weet het - Maar ik hoop en heb goede hoop op het beste 😉
@SjorsK mee eens betreffende je Telfort verhaal want Hi = Telfort = KPN althans puur persoonlijke mening.
Wil de nieuwe combinatie scoren zou er vooral op de klanten service ingezet moeten worden en het liefst via elk social media platform 24/7 bezetting. Dan kan er mischien niet altijd meteen een pasklare oplossing worden geboden maar er kan in ieder geval gemoedsrust worden gegeven. Dat je probleem in behandeling is.

Je hebt gelijk met het efficient werken en met de chatbots en telefonische helpdesks is dit ook al merkbaar, maar ik zou het een slechte zet vinden als de totale bezetting minder werdt.
Er zijn dan meer of zo je wil evenveel klanten en problemen dus dan zou in mijn ogen de bezetting niet al te veel kleiner kunnen en mogen.

Alle tech aspecten zijn inderdaad belangrijk maar voor het gros zal een betrouwbare goed bereikbare en vooral vriendelijke klanten service minstens zo belangrijk zo niet belangrijker zijn naast het kosten aspect.
@SjorsK die heb ik zelf maar in elkaar gesoldeerd 😜 (i wish) en dat zag ik je topic wat een verhaal als Telfort klant spiek ik regelmatig hier omdat, niks tegen het Telfort team echt niet, maar in informatie snelheid kan het beter. Zeker veranderingen die KPN doorvoert en ook voor Telfort klanten gevolgen hebben komt vaak een dag of week later of pas als het een feit is.
@Henk2304 gecombineerd met het cif netwerk zal dat toch wel moeten lukken.
Mede op basis van debreedband atlas
Koppel verkoop is leuk maar bij een eventuele overstap lastig. Heeft een andere provider diezelfde opties en afspraken bijvoorbeeld. Dat zal je dan allemaal moeten aanvinken bij een bestelling.
Ik ben geen jaarlijkse hopper maar gebruik nu bewust geen emailbox van de provider.
Ik zet mijn vraag tekens bij hoe eerlijk en representatief dat soort uitslagen zijn. Hoe groot is de testgroep hoe is de samenstelling ervan. Ik heb wel eens met nipo vragen meegedaan dat was zo gestuurd daar ben ik mee gestopt. Dus hoe zijn de vragen gesteld welke antwoord mogelijkheden.

Heb je nooit met een klanten service te maken gehad kan je op dat soort vragen niks beantwoorden.
Dus nee het zegt mij weinig. Wat in dat test rapport al fout gaat is Kabel, DSL en Glas in 1 rapport kom nou dat is appels met peren en perzikken vergelijken.

Zijn KPN Glas en KPN dsl andere providers? Zo doet dat rapport het wel overkomen.

Ik kan ook heel positief oordelen over de diverse providers die ik heb gehad. Of gewoon eerlijk zijn en invullen geen mening of nvt als ik daar geen relevant antwoord op weet.
Reputatie 3
Badge
Begrijp ik het goed dat er straks binnen één KPN-label geswitcht kan worden naar verschillende kwaliteitsniveaus?
Reputatie 3
Badge
Laten we t niet te technisch maken
Reputatie 3
Badge
In de Telegraaf van vandaag zegt KPN:

Aardig voorstel van het mgmt. Ziet er in de Excelsheet misschien goed uit maar ik zou het niet doen. #xs4allmoetblijven

Reageer