Nederlands lineair Ultra HD-kanaal TravelXP in aantocht

• 30 september 2017
  • 30 reacties
  • 738 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +19
TravelXP 4K is het eerste Ultra HD-kanaal dat met de HDR-techniek gaat uitzenden. De zender begint 1 oktober met officiële uitzendingen op de Hotbird-satelliet. Binnen enkele maanden komt ook de Nederlandse taal beschikbaar.

Bron

Een kans KPN !

30 reacties

Reputatie 7
Badge +13
ik ben benieuwd wanneer KPN deze zender in het 4k pakket opneemt
Reputatie 7
Badge +19
Date mag toch wel eens een 4K zender, of niet?
Dit is een natuurzender, uitermate geschikt voor UHD-beelden.
Dus KPN, please?
Reputatie 7
Badge +18
Date mag toch wel eens een 4K zender, of niet?
Dit is een natuurzender, uitermate geschikt voor UHD-beelden.
Dus KPN, please?
Dat zal wel mooi zijn, maar daar zal TravelXP wel een leuk prijskaartje aan hangen. Dan zal KPN wel weer zeggen van: “Gaan we niet doen.” ? Nou, KPN... Ik vind dat jullie deze zender wel erbij mogen plaatsen voor de klanten met een 4K abonnement.
Reputatie 2
Zou inderdaad een aanwinst voor KPN zijn om het nu uiterst magere 4K aanbod uit te breiden.
Ken de zender via de schotel, een echte aanrader, helaas sinds de 25e september gescrambeld op de Hotbird. Verder zou Insight 4K (Nederlands product) ook een mooie aanwinst zin.
Reputatie 7
Badge +19
De KPN houdt zich verdacht stil over dit onderwerp 😜

Hallo @Justin_ of @Joran of ... geef eens een gil? 🐈
Reputatie 7
Badge +18
De KPN houdt zich verdacht stil over dit onderwerp 😜

Hallo @Justin_ of @Joran of ... geef eens een gil? 🐈
😴 whaa! 😲 zo, klaarwakker! Wat zei je nou huistijger? 😝 😂 🤣
Reputatie 7
Badge +24
Hoi iedereen, het is ontzettend druk dus reacties van ons duren wat langer. ;)

Lijkt me een heel goed plan. Ik ga er stiekem vanuit dat dit wel op de radar staat bij de mensen die hier over gaan. Weet wel dat eventuele onderhandelingen en dat soort dingen eigenlijk nooit openbaar worden gedeeld. Ik zal het signaal sowieso delen met de juiste afdeling!
Reputatie 7
Badge +18
Weet wel dat eventuele onderhandelingen en dat soort dingen eigenlijk nooit openbaar worden gedeeld. Ik zal het signaal sowieso delen met de juiste afdeling!Ook niet bij KPN Ontmoet? 😞
Reputatie 7
Badge +24
Nee, dat soort dingen gebeuren allemaal achter "gesloten deuren". Concurrentiegevoelige informatie is dat. Wij weten dit ook pas vlak voordat een zender daadwerkelijk komt.
Reputatie 7
Badge +19
@Paul_ je bent weer geweldig dat je dit onder de aandacht wilt brengen.
Arie begon gelijk te spinnen 🐈
Reputatie 7
Badge +18
Nee, dat soort dingen gebeuren allemaal achter "gesloten deuren". Concurrentiegevoelige informatie is dat. Wij weten dit ook pas vlak voordat een zender daadwerkelijk komt.frustreert dat soms ook niet bij jullie op de afdeling? Dat jullie dit soort dingen niet eens mogen weten? Ondanks dat jullie voor KPN werken. Ik zal het niet fijn vinden als ik een KPN medewerker was. 🤔
Reputatie 7
Badge +24
Arie begon gelijk te spinnen ?
Daar doe ik het voor. ;)

frustreert dat soms ook niet bij jullie op de afdeling? Dat jullie dit soort dingen niet eens mogen weten? Ondanks dat jullie voor KPN werken. Ik zal het niet fijn vinden als ik een KPN medewerker was.
Valt mee hoor. Er is een hele goede reden voor dus dan is dat best begrijpelijk. Het liefst weet ik alles natuurlijk. 😉
Reputatie 7
Badge +18
@Paul_ je bent weer geweldig dat je dit onder de aandacht wilt brengen.
Arie begon gelijk te spinnen 🐈

😂 🤣 😂
Reputatie 7
WindowsXP, TravelXP, 't allemaal zo 2000. Nee dan Apple met z'n iPhone X (die laten de P gewoon weg), alles om maar niet het getal 10 (van Windows 10?) te moeten gebruiken, 10 jaar nadat de eerste iPhone op de markt kwam. Wat zou de volgende iPhone worden: 9, IX, 11 of XI🤔
Reputatie 7
Badge +19
WindowsXP, TravelXP, 't allemaal zo 2000. Nee dan Apple met z'n iPhone X (die laten de P gewoon weg), alles om maar niet het getal 10 (van Windows 10?) te moeten gebruiken, 10 jaar nadat de eerste iPhone op de markt kwam. Wat zou de volgende iPhone worden: 9, IX, 11 of XI🤔

9 Wordt overgeslagen Henk, heeft iets met de Chinese taal te maken waar de klank van negen iets van leed, marteling e.d. te maken heeft.
Windows heeft ook windows9 overgeslagen.
En iPhone X is dus de iPhone 10
Reputatie 7
Ja, dat Apple een copycat (!) was van Microsoft was mij al lang duidelijk. Want ook qua telefoon was Microsoft eerder; de oerversie van Windows Mobile bestond al een paar jaar voordat de iPhone op de markt kwam. HTC was destijds één van de eersten die daarmee kwam, en dus lang voordat Android het licht zag.
Alleen heeft MS toen dezelfde fout gemaakt als IBM destijds bij het populair maken van de PC: afgedaan als speeltje. En Apple (en later Google) zijn toen met de eer gaan strijken.
Reputatie 7
Badge +19
De een houdt van de moeder de ander van de dochter, dat hou je toch Henk 😎 🐱
Reputatie 7
Badge +19
Amsterdam heeft nu ook een UHD test-zender met HDR.
Ik zag hem op de satelliet.
Reputatie 2
Voor de volledigheid : Amsterdam in 4K met HLG-HDR signaal is te zien op de Astra 19,2 Oost 11023 H, bij Canal Digitaal voor keuze kanaal 692. Echt een plaatje om onder meer de grachten van Amsterdam "live"
zo scherp en kleurrijk te zien thuis.
Reputatie 7
Badge +19
Dankje voor de aanvulling @Tv-fan
Overigens is hij (nu nog?) free to air
Reputatie 7
Badge +18
Hoi iedereen, het is ontzettend druk dus reacties van ons duren wat langer. ;)

Lijkt me een heel goed plan. Ik ga er stiekem vanuit dat dit wel op de radar staat bij de mensen die hier over gaan. Weet wel dat eventuele onderhandelingen en dat soort dingen eigenlijk nooit openbaar worden gedeeld. Ik zal het signaal sowieso delen met de juiste afdeling!
Is hier al wat meer over bekend @Paul_?
Reputatie 7
Badge +18
Voor de volledigheid : Amsterdam in 4K met HLG-HDR signaal is te zien op de Astra 19,2 Oost 11023 H, bij Canal Digitaal voor keuze kanaal 692. Echt een plaatje om onder meer de grachten van Amsterdam "live"
zo scherp en kleurrijk te zien thuis.
Dit lijkt mij best leuk! Kom maar op met die zender @Paul_! ?
Reputatie 7
Badge +19
Nogmaals maar even de UHD zender TravelXP onder de aandacht brengen voor het in de vergetelhoek belandt.
Deze zendt uit via de Hotbird, deze satelliet kan ik niet ontvangen met mijn triple LNB.
Ik zou er ook niets aan hebben want hij is gecodeerd, maar goed, misschien dat de KPN het nog eens in ernstige overweging kan nemen?
Een 4K abonnement zonder een fatsoenlijke 4K zender is natuurlijk drie keer niks.
Die Xite4K is ook maar een demozender.
Horen we hier nog wat over @Paul_ ?
Reputatie 7
Badge +18
Nogmaals maar even de UHD zender TravelXP onder de aandacht brengen voor het in de vergetelhoek belandt.
Deze zendt uit via de Hotbird, deze satelliet kan ik niet ontvangen met mijn triple LNB.
Ik zou er ook niets aan hebben want hij is gecodeerd, maar goed, misschien dat de KPN het nog eens in ernstige overweging kan nemen?
Een 4K abonnement zonder een fatsoenlijke 4K zender is natuurlijk drie keer niks.
Die Xite4K is ook maar een demozender.
Horen we hier nog wat over @Paul_ ?
Valt me ook op dat ze hier weinig aandacht aan besteden. Vraag me af of ze hier überhaupt naar willen luisteren. Dat 4K content zal lang op zich wachten, want ARD en ZDF zijn nog niet eens in HD. En Ziggo geeft sindskort ook de RTL zenders: “RTL Lounge, RTL Crime en RTL Telekids” in HD door. Ik denk dat KPN zich hier maar eens mee bezig moeten houden. Want mijn gevoel zegt nog steeds dat ze met 4K te vroeg zijn gestart. Alleen om de concurrent voor te blijven. Nou, ze blijven de concurrent niet voor, ze lopen achter omdat die 5 zenders die ik hier in deze topic heb genoemd nog in SD zijn. En het ergste vind ik nog dat ARD en ZDF nog steeds in SD is. Dit had allang in HD moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +19
Duitsland begint ook al met UHD
Zie dit bericht

Reageer