Beantwoord

Niet blij dat de KPN winkel Transformatorweg Amsterdam weg is

• 8 augustus 2017
  • 5 reacties
  • 496 keer bekeken

heel triest KPN winkel weg Transformatorweg Amsterdam sloterdijk : cry:

Oei dat was toch wel even slikken afgelopen week zag ik dat mijn vertrouwde KPN steunpunt opgeheven is.
altijd goede service gehad en uitstekende plek voor zakelijke en prive clienten
eerst was het reparatie punt voor je telefoon al weg gesaneerd en die was erg handig voor kleine problemen met toestel etc.
en nu hele winkel weg .... wat is er in de buurt ? A,dam KPN Rokin verschrikkelijk !!! alleen lopend of op de fiets te bereiken als Rokin niet open ligt want dat is al 25 jaar een groot verkeersinfarct.
de winkel zelf heeft maar 3 medewerkers die erg hun best doen om de grote stroom clienten te helpen en nog erger het is een verschrikkelijke plek om te wachten ,kPN, ers doen erg hun best maar het gaat nooit lukken en 15 minuten wachttijd op je nummertje is normaal.
een balie voor technische telefoon problemen is er natuurlijk niet ,gelukkig dat ik een iPhone heb die niet veel gedoe geeft.
maar toch wat blijft er over ? KPN winkel bij de Makro A,dam (verre oosten) volgens mij ook al geen technisch punt meer ?
het zal wel aan mij liggen ik ben er nog 1 van de oude stempel en houd niet van alles online en opsturen en afwachten.
wil gewoon een goed service punt waar ik naar toe kan gaan, het moment dat niets meer in een gewone winkel afgehandeld kan worden wil ik zo lang mogelijk uitstellen.
volgende stap KPN is weer een service punt weghalen waar niet de doelen bereikt worden.
als client is er maar 1 manier om ongenoegen te laten blijken ... een nieuwe provider zoeken, als KPN het zelfde doet als de vele anderen hoef ik eigenlijk niet extra's meer te betalen.
ga zo door als de TARGETS maar gehaald worden!
ik ga op zoek

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 8 augustus 2017, 11:19

De KPN Winkel bij de Makro (Duivendrecht) is nog een KPN XL winkel. Daar zouden ze je gewoon moeten kunnen helpen. Maar ook bij Kinkerstraat en Middenweg zouden ze je gewoon moeten kunnen helpen.
De sluiting heeft niet direct met targets te maken met de hoge kosten. In enkele andere plaatsen (o.a. Groningen) zijn ook KPN Winkels gesloten

Verder kun je natuurlijk ook altijd je vragen op het forum stellen en zullen medewerkers en soms klanten je proberen te helpen!

Als je toch wilt overstappen, wens ik je alvast veel succes bij je nieuwe provider. Het makkelijkst is om dat nummerbehoud aan te vragen, dan zal je nieuwe provider automatisch aansluiten op je oude!

Robin
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Ik hoop dat de verder gelegen XL Winkel net zo'n goede ervaring voor je zal zijn, Fred 🙂
Goedemorgen Erik
ja denk dat het zeker waar is dat er heel veel online gaat en dat kan ook met de meeste handelingen goed, zelf heb ik er niet zo,n goede ervaring mee. bijv. bezorging gaat vaak fout door net niet thuis en buren niet thuis ,dan kan je de volgende dag ergens ophalen.
en sommige dingen als een telefoon die niet lekker werkt en dat er een technische balie is waar je hen achter kan laten en ophalen doe ik liever dan opsturen.

maar ik zat er dus niet naast dat het om kosten besparing gaat. nou ja ik ga het verder gelegen XL winkel in Amsterdam bezoeken en als de kosten besparing van sluiting winkels er voor zorgt dat de produkten goedkoper worden heb ik er vrede mee.
want als ik geen technisch service punt meer bij een provider is ,kan wat mij betreft kijken naar de goedkoopste provider die het hele pakket levert.
misschien nog idee om 2 gewone KPN winkels te sluiten en 1 XL open te laten en/of er een XL winkel van te maken.
voorheen maakte ik gebruik van Phone house waar een Geek service ter plekke was voor reparaties etc. daar KPN XL winkels had die een technische balie hadden ben ik overgestapt.
nou ja we zien wel hoe het gaat als er een probleem is.
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Fred, welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat je niet blij bent met de sluiting van de winkel. Het artikel dat je aanhaalt is deze, van onze nieuwsberichtenpagina op de website. Het is een artikel uit november 2013. Op dat moment waren we inderdaad druk bezig met het openen van meer XL winkels. Dit omdat dit type winkel net even wat meer service en mogelijkheden biedt.

In de afgelopen jaren is de realiteit van klantenservice echter heel erg veranderd. Mensen doen veel meer online. Binnen KPN zijn we daar op ingesprongen door webcare te laten groeien en uitbreiden. Het forum, dat destijds al bestond, werd groter en actiever. Chat werd een mogelijkheid, en we hebben allerlei tools ontwikkeld waarbij mensen zelf via internet dingen kunnen nakijken en oplossen. En dat betekent dat klanten ons niet alleen veel minder bellen, maar ook dat ze minder naar de winkels gaan.

Dan moeten we toch gaan kijken naar wat een winkel kost versus wat daar gedaan wordt. Dan kijken we naar verkoop, maar ook naar hoeveel klanten daar komen voor servicevragen. Helaas zijn daar, verspreid over het land, een aantal winkels uitgekomen die hebben moeten sluiten.
Beste Robin
is even tijdje geleden betreft mijn reactie op sluiten van XL winkel(s) ik begrijp uit jou reactie alleen niet
waarom de winkels sluiten op sommige plaatsen.
Hoe ik over moet stappen naar andere provider is mij bekend ,zelfs dit jaar nog opgestapt bij de KPN.
Maar KPN heeft er alles aangedaan om de problemen te verhelpen die er toen waren en mij terug te halen.
Ik kan mij niet voorstellen dat beleid nu is dat je iets teleurstellends als klant ervaart je met gebruiksaanwijzing voor overstappen naar andere provider weg laat gaan.
voeg artikel bij betreft openen van meer XL winkels.
groet Fred

KPN opende vandaag zijn vijftiende XL winkel – in een tijd waar winkelstraten steeds leger worden door de online concurrentie. En KPN ambieert om nog zes winkels te openen in de nabije toekomst. Wat is het geheim? ‘Klanten willen in de winkel graag de uitkomst van hun oriëntatietocht op internet bevestigd krijgen.’

Eric Gräve, directeur Retail legt de formule van de XL winkels als volgt uit: ‘De kpn XL winkels hebben als doel excellente service en beleving te geven aan zakelijke klanten én consumenten. Die service en beleving betekent in een prettige omgeving zaken doen met KPN en altijd met een oplossing de deur uitgaan.’ Gräve zegt dat de formulewinkels bij de strategie van KPN passen, omdat het bedrijf daarmee klanten heldere dienstverlening aan kan bieden – en zo van waarde kan blijven voor hen. ‘Alles is gericht op het in één keer helpen van onze klanten,’ zegt Gräve. ‘Er is daarom veel geïnvesteerd in training van medewerkers en het beschikbaar stellen van tools in de winkels. Bijvoorbeeld smartphones die echt werken en dus uit te proberen zijn En de klant lijkt deze formule te waarderen: vandaag opende de vijftiende XL winkel, hierna volgen er nóg 6.

Die service en beleving betekent in een prettige omgeving zaken doen met KPN en altijd met een oplossing de deur uitgaan.

Eric Gräve
Je betaalt voor een ervaring
Cor Molenaar, hoogleraar Rotterdam School of Management snapt dat consumenten nog altijd graag naar een fysieke winkel gaan, stelde hij in een interview. In tegenstelling tot online winkelen, kunnen fysieke winkels hun klanten verrassen en een beleving bezorgen. De wc-keten 2theloo is zo’n voorbeeld van een beleving. Je gaat er niet zomaar naar de wc, maar je betaalt voor een ervaring. Die ervaring bestaat uit sfeervol verlichtte design toiletruimtes, met achter elke deur unieke beelden op de muren, inclusief een miniwinkel voor gadgets en toiletartikelen.

Ook cijfers van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel bevestigen het beeld van de voorkeur voor fysieke winkels. 47 procent oriëntatie vindt via internet plaats en 31 procent daarvan doet daadwerkelijk online de aanschaf. Maar de meerderheid van 64 procent koopt nog steeds graag in de fysieke winkel.

Zien en aanraken van producten
Naast beleving is een ander voordeel van fysiek winkelen het zien en aanraken van producten. De fabrikant van de hippe zitzak Fatboy merkt dat ook. De zitzak vindt inmiddels gretig aftrek via de online kanalen, maar ondanks dat is ook Fatboy aangewezen op de winkelvloer om het groeiende aantal nieuwe producten te presenteren. In een interview met Emerce.nl zegt e-commerce manager Martijn Lehman hierover: ‘Veel producten van Fatboy moet je zien, aanraken en beleven om tot aankoop over te gaan.’

Beleving en ervaring, de retailbranche verpakt deze ingrediënten in een concept of formule en past dit toe in een fysieke winkel en klanten weten daar de weg naartoe te vinden. Gabriëlle Majenburg, manager KPN XL Winkels: ‘Klanten willen in de winkel graag de uitkomst van hun oriëntatietocht op internet bevestigd krijgen.’ Ook Majenburg ziet dat klanten zelf graag willen ervaren hoe een smartphone of tablet eruit ziet en werkt. En ze komen speciaal naar een XL winkel voor een gesprek met een medewerker over een nota of voor een toestelreparatie. ‘De XL-winkels bieden een beleving die online niet te realiseren is’ besluit Majenburg.
Reputatie 7
Badge +30
De KPN Winkel bij de Makro (Duivendrecht) is nog een KPN XL winkel. Daar zouden ze je gewoon moeten kunnen helpen. Maar ook bij Kinkerstraat en Middenweg zouden ze je gewoon moeten kunnen helpen.
De sluiting heeft niet direct met targets te maken met de hoge kosten. In enkele andere plaatsen (o.a. Groningen) zijn ook KPN Winkels gesloten

Verder kun je natuurlijk ook altijd je vragen op het forum stellen en zullen medewerkers en soms klanten je proberen te helpen!

Als je toch wilt overstappen, wens ik je alvast veel succes bij je nieuwe provider. Het makkelijkst is om dat nummerbehoud aan te vragen, dan zal je nieuwe provider automatisch aansluiten op je oude!

Robin

Reageer