Welkom op het

KPN Forum

Recent online

Over likes.

Reputatie 4
Badge +2
  • Slimmerik
  • 96 reacties
Nee, niet over lijken :8 . Zoals jullie rechts zien ben ik immens populair ondanks mijn 4 dagen oude account. Dit komt omdat een vriend van me een geintje heeft uitgehaald en alle ~40 posts die ik tot nog toe heb gemaakt heb, heeft geliked, een zgn likebomb. Nou begrijp ik natuurlijk dat dit weinig kwaad kan, het is tenslotte maar een getalletje wat waarschijnlijk om de zoveel tijd gereset wordt. Toch is het wellicht een goed idee om misschien een soort rate limit in te bouwen voor likes. Hier zitten natuurlijk ook een paar nadelen aan echter als ik zie hoe weinig er eigenlijk ge'like'd wordt is het waarschijnlijk geen gek idee om een max van 1 like per 5 minuten in te zetten; of een alternatief van 12 likes per 60 minuten (komt op hetzelfde neer maar is wat flexibeler).

Thoughts?

31 reacties

Reputatie 6
aeTIos schreef:

Dit komt omdat een vriend van me een geintje heeft uitgehaald en alle ~40 posts die ik tot nog toe heb gemaakt heb, heeft geliked, een zgn likebomb.

Het is nog leuker: je kunt zelf ook je bijdragen liken;)
Reputatie 4
Badge +2
Klopt inderdaad, al met al is het iets dat misschien een kleine update nodig heeft 😛
Reputatie 6
Badge +11
Haha! Was bij het beging van het nieuwe forum bekend - Het idee is dat je jezelf kan liken als je vindt dat je post die like wel waard is (In de praktijk doe ik dat nooit 😛 ).

En tja, als iemand er misbruik van maakt mik je ze toch een groep in waardoor de likes niet meer worden weergegeven? 😛 Het is een leuk tellertje zonder al te veel meerwaarde 😛
Reputatie 6
Nu ben ik toch wel benieuwd wie er straks met een cape door het moruf:S vliegt als ninja superhero turtle ;);).
Reputatie 6
Henk2304 schreef:

aeTIos schreef:

Dit komt omdat een vriend van me een geintje heeft uitgehaald en alle ~40 posts die ik tot nog toe heb gemaakt heb, heeft geliked, een zgn likebomb.

Het is nog leuker: je kunt zelf ook je bijdragen liken;)

Het is zelfs nog leuker: Het weghalen van een like wordt niet geteld dus als je iemand 10 likes wilt geven, dan haal je de like gewoon 9 keer ook weer weg. 🆒
Reputatie 4
Badge +2
Hmm... tijd dus om dat te gaan fixen 😛
Reputatie 6
Badge +11
Het is een bekend probleem, @Allart heeft een insided gevraagd om het probleem op te lossen 🙂 Wordt aan gewerkt!
Reputatie 4
Badge +2
Ik zie dat @RobinFlikkema en @annedijkstra2 dankbaar gebruik maken van de exploit 😛
Reputatie 6
Badge +11
Ik had wel verwacht dat bepaalde mensen zich niet konden inhouden als het eenmaal aan het licht kwam :8
Reputatie 1
Klopt
Reputatie 6
Kwist ut nog nie, genoteerd. Check.. :)
Reputatie 6
Persoonlijk vind ik het best jammer dat dit bugje heeft geleid tot de onderstaande "populaire leden".

Reputatie 4
Badge +2
Persoonlijk kan ik hem wel waarderen, maar op het officiële forum van KPN kan het wellicht tot wat scheve blikken van wat minder geïnformeerde gebruikers leiden :8
Reputatie 3
Badge +1
Hoelang duurt dat nu, 100.000 likes klikken, het is toch slecht weer...
Reputatie 6
Met een geautomatiseerd scriptje moet het toch wel lukken om er een paar duizend per uur te halen.
Wil je soms testen of het forum wel 100.000 en meer kan weergeven. 😛
Reputatie 3
Badge +1
Dan moeten sommige forum leden alhier ondertussen wel een lamme hand hebben...
je kan je maar vervelen....
Reputatie 6
WimC schreef:

Dan moeten sommige forum leden alhier ondertussen wel een lamme hand hebben...
je kan je maar vervelen....

Of niet, want een geautomatiseerd scriptje doet z'n werk natuurlijk volledig "geautomatiseerd", daar hoef je dan zelfs niet naar om te kijken.
Reputatie 3
Badge +1
Niet iedereen is bekend met het maken van scripts, ....je moet maar net in het vak zitten,

maar ik zie bij de profiel informatie de likes score niet terug komen, volgens mij
staat daar bij sommige nog steeds op nul, blijkbaar loopt dat niet synchroon ...!!
Reputatie 4
Badge +2
@WimC het is gelukkig niet moeilijk om een scriptje te schrijven...
code:

var clickinterval;
function clickButton(){
clickinterval= setInterval(like,500);
}
function like(){
document.getElementById('like-[post_id hier invoegen]').click();
}
clickButton();

Dit script liket de post die je wil liken elke seconde 🙂 Gewoon kopieren en plakken in je F12 developer console (wel de post id aanpassen...)

Overigens:

Er vallen nog wel een paar andere dingetjes te fixen... 😉
Reputatie 3
Badge +1
Kan je wel zeggen, maar ik heb alleen ruime ervaring met assembler X86 en risc TMS9900,
dus welke compiler moet ik gebruiken ?
Reputatie 4
Badge +2
Je hoeft geen compiler te gebruiken; het is javascript en je kunt het gewoon in de console in je browser plakken en vervolgens uitvoeren:

Reputatie 6
Mag ik vragen of degene die een bericht van mij aan het bombarderen is met "likes" daarmee zou willen stoppen.
Reputatie 4
Badge +2
Dat had ik gedaan om de toch wel wat vervelende Ziggo spam uit het lijstje te halen. Op het moment dat jij daarin stond, heb ik de betreffende tab gesloten. Dat geldt ook voor mijn account; het is denk ik het best als dit lekje gewoon even gefixt wordt (en de betreffende ziggo-gerelateerde accounts geband).
Reputatie 3
Badge +1
Echter als ik jullie profiel opvraag staat het aantal likes niet op het zelfde getal,
blijkbaar wordt het toch niet doorgezet.
Reputatie 6
Badge +11
Nope, het zit alleen in de widget 😃