Beantwoord

phishing bericht?

• 1 december 2017
  • 3 reacties
  • 165 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Hallo,

Ik kreeg dit bericht zojuist binnen in mijn forum PMs. Wanneer ik op deze link klik gebeurt er niks en zie ik een witte pagina. Is dit een phishing bericht? Ik zag namelijk een paar dagen/weken wat berichten voorbij komen op het forum dat er iemand bezig was met het rond sturen van dit soort berichten.

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door Natasja_1 5 december 2017, 13:04

Ha Niels, goed dat je navraag doet 🙂 Dit is een legitiem bericht van ons (tevredenheidsonderzoek) en als ik de link hier invoer, laadt de pagina wel. Wellicht is het mogelijk dat je de link via een ander apparaat/andere browser opent? Of handmatig invoert? Tenzij je niet mee wilt doen, dan kan je het bericht negeren 😉 Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Ha Niels, goed dat je navraag doet 🙂 Dit is een legitiem bericht van ons (tevredenheidsonderzoek) en als ik de link hier invoer, laadt de pagina wel. Wellicht is het mogelijk dat je de link via een ander apparaat/andere browser opent? Of handmatig invoert? Tenzij je niet mee wilt doen, dan kan je het bericht negeren 😉 Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!
Reputatie 3
Badge
Top bedankt! 🙂 Je kunt tegenwoordig niet voorzichtig genoeg zijn.
Reputatie 3
Controleer altijd het domein voor dat je er op klikt.

Als het bericht van *.kpn.com is dan kun je er van uitgaan dat het geen phising is.

Als het bericht van *.noem-maar-een-domein.com is dan is het zeker phising.

Hint: check altijd of je een groen slotje hebt aan de linkerzijde van je adresbalk. Daar aan kan je zien dat je verkeer/communicatie beveiligd is.

Reageer