Vraag

Rangen en standen op het Forum

  • 1 April 2019
  • 10 reacties
  • 2731 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +21
  • Superuser
  • 15505 reacties
Recent heeft Community manager @Allart het "Likes" systeem verduidelijkt n.a.v. een vraag van mij.

Nu heb ik een vraag over de Titels en Badges die aan een forum-gebruiker worden toegekend.

In de "veelgestelde vragen" wordt heel summier aangegeven, dat afhankelijk van je forumactiviteit je zal stijgen in de rangen en dat je een badge krijgt bij het behalen van bepaalde mijlpalen.

Kan hier iets meer over worden gezegd, zijn er duidelijke limieten, aantallen o.i.d. die je moet halen? Of zijn er verschillende combinaties van factoren die je moet verzamelen?

Tot slot twee zaken die mij zijn opgevallen.
  1. Je wordt bevorderd naar een rang, maar kan je ook gedegradeerd worden? Ik was opgeklommen tot Slimmerik Brons, maar opeens was ik weer Helper Goud 😱
  2. Het uitreiken van badges lijkt al geruime tijd (10 dagen) stil te staan. Zelfs "Namen en gezichten" wordt niet uitgedeeld, terwijl die badge eerder bijna dagelijks voorbij kwam.


10 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Hoi RBxx, goed dat je even aan de bel trekt, als er topics verwijderd worden (of berichten) van het publieke forum gedeelte, kan het voorkomen dat je niet meer aan de eisen van de rang voldoet, dat is de enige wijze waarop je terug kan zakken. Ik ga de badges even na bij onze forum partner om te zien of daar alles goed gaat!
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Allart, bedankt voor je reactie.
Mijn degradatie is al verholpen 😉, voor slimmerik moet je kennelijk minstens 2 topics gestart hebben.
Door geschuif met reacties en samenvoegen van topics door een moderator ging dat dus tijdelijk mis.

Kan je nog iets zeggen over welke criteria gelden voor het krijgen van rangen en badges?
Hallo @RBxx ,
Dat systeem werkt automatisch binnen de forumsoftware van insided, zelfs moderatoren worden beloond,.
Bij meerdere instellingen/bedrijven die deze software gebruiken werkt het hetzelfde.
Ik blijf het nog steeds vreemd vinden dat moderatoren op dezelfde wijze 'beloond' worden, terwijl het gewoon hun betaalde baan is.
Beste Ruud - @RBxx

Het allerbelangrijkste is dat je niets moet en bijna alles mag. Laat je gewoon verassen met rangen, badges en standen, dat doe ik ook.😉😀

Gewoon jezelf blijven en helpen omdat je het graag doet.


Nu heb ik een vraag over de Titels en Badges die aan een forum-gebruiker worden toegekend.

In de "veelgestelde vragen" wordt heel summier aangegeven, dat afhankelijk van je forumactiviteit je zal stijgen in de rangen en dat je een badge krijgt bij het behalen van bepaalde mijlpalen.

Of zijn er verschillende combinaties van factoren die je moet verzamelen?
Reputatie 7
Badge +21
Gewoon jezelf blijven

Dat ga ik maar niet doen, want dan wordt het hier een gekkenboel 🙂 🤣
Reputatie 7
Badge +21
hoi @Allart, zijn de badges al weer terug gevonden? 😎
Het systeem lijkt nog steeds stil te staan. Al 18 dagen geen badges uitgereikt.

Vergaat nu de wereld?
Reputatie 7
Badge +21
Vergaat nu de wereld?

Nee, natuurlijk niet 😱, maar er lijkt iets mis te gaan, waar misschien iets aan gedaan kan/moet worden.

Dat systeem werkt automatisch binnen de forumsoftware van insided

Zoals je aangeeft, werken er binnen de forumsoftware automatische processen om dit te regelen.
Maar nu dus even niet, lijkt het.

Straks werkt er misschien iets anders niet, wat wel belangrijk blijkt.
Vandaar mijn melding/vraag.
Zolang het een automatisme blijft vind ik het een waardeloos systeem en totaal onbelangrijk.☺️
"Straks werkt er misschien iets anders niet, wat wel belangrijk blijkt.
Vandaar mijn melding/vraag."

Nou, dan reageer je toch als er iets misgaat wat wel belangrijk blijkt.
Denk je dat op deze manier te voorkomen door geneuzel over badgets, rangen, standen en titels?

Reageer