Beantwoord

Rekening van 44 euro door wachttijd bij KPN klantenservice?

  • 25 March 2020
  • 14 reacties
  • 1117 keer bekeken

Ik ben gisteren door een fout afgesloten van tv internet en telefonie heb hierdoor denk ik bijna drie uur aan de lijn gehangen werd er  er uit gegooid en vervolgens door verbonden zonder het mij te vragen en dat was achteraf de lijn dat ik 95 cent per minuut moet betalen dit maakt mij boos want ik werd steeds in de wacht gezet  het probleem is veroorzaakt aan jullie kant en nu moet ik voor de kosten opdraaien ik vind dat zeer vreemd  ook baal ik nog steeds want mijn service is nog steeds niet hersteld ik heb gisteren drie verschillende medewerkers aan de lijn gehad de eerste hoop ik niet meer aan de lijn te krijgen de tweede na half uur in de wacht werd ik er uit gegooid de derde heel vriendelijk en sociaal ik ben zijn naam vergeten

maar kpn jullie beloven veel maar als het er op aankomt hen ik nog maar weinig gezien help ik moet thuis werken nu doe wat 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Nadia 25 March 2020, 15:37

Bekijk origineel

14 reacties

Je hebt kennelijk het verkeerde nummer gebeld. Waarom heb je niet gewoon 0800-0402 gebeld? Dit is een gratis nummer.

Ik heb geen betaald nummer gebeld maar werd door verbonden door kpn zelf met die nummer naar een andere medewerker

Badge +19

Kijk even na welk nummer u gebeld heeft. Ik gok op 1888!

Ik heb geen betaald nummer gebeld maar werd door verbonden door kpn zelf met die nummer naar een andere medewerker

Je bent doorverbonden door KPN, die er graag misbruik van maakt dat mensen kennelijk het gratis nummer van de klantenservice niet kunnen vinden. Inderdaad wordt je dan via een duur betaald nummer (dat @Joep1965 noemt) doorverbonden naar het gratis nummer van KPN.

Je zou dit dure nummer (1 euro per minuut) kunnen bellen (hoe raar het ook is dat je het nummer van de klantenservice niet kunt vinden) maar laat je een nummer dan gratis sturen via sms en bel zelf i.p.v. je door te laten verbinden. Het zou wel van fatsoen getuigen als men dan bij 1888 aangeeft dat je 1 euro gaat betalen om een gratis nummer te bellen als je je door hen laat doorverbinden. 

Op zich wel een prestatie als je 3 uur aan de telefoon hangt met een nummer dat 1 euro p/m kost en dan vervolgens slechts 44 euro kwijt bent.

Door wat voor fout ben je afgesloten? Rekening te laat betaald?

Badge +19

@jlthkoch Dat is niet helemaal waar hoor. Kpn heeft een doorverbindservice en dat is 1888.

@jlthkoch Dat is niet helemaal waar hoor. Kpn heeft een doorverbindservice en dat is 1888.

Bericht aangepast. Dat KPN zich niet doodschaamt dat ze op deze manier geld verdient. Past niet bij een fatsoenlijk bedrijf.

Reputatie 7

Hey @Jhertsenberg, welkom op het KPN forum. Heel erg zuur dat je bent afgesloten zeg. Goed dat je contact met ons opneemt in zo'n situatie. Ben wel benieuwd wat hier precies gaande is. Je kunt op verschillende manieren kosteloos met ons in contact komen.

Er worden hier al conclusies getrokken die nergens op gestoeld zijn. Jammer. @Anonymous laten we eerst afwachten waarvoor de kosten zijn. Welk nummer heb je gebeld Jhertsenberg? 

Dat heb ik ook gedaan een gratis nummer gebeld maar werd doorverbonden en toen was het opeens betaald en ook nog heel lang in de wacht gezet tijdens overleg onderling en tot opheffen heb ik nog steeds geen service van de kpn echt bizar

Badge +19

Welk nummer heeft u dan gebeld?

Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar en wat er dan in de specificatie staat van je telefoonrekening m.b.t. deze gesprekken.


Een betaald nummer dat door verbind naar een gratis nummer komt vaak voor, dat is helaas een mogelijkheid waar een niet nader te noemen bedrijf graag ge- c.q. misbruik van maakt. Best wel onvriendelijk naar je klanten toe, maar het geld is kennelijk belangrijker. 

Een gratis nummer dat door kan verbinden naar een betaald nummer heb ik nog nooit van gehoord. Lijkt me technisch ook niet mogelijk en wettelijk niet toegestaan. Gelukkig maar, anders zou een niet nader te noemen bedrijf op een idee kunnen komen….

Reputatie 7

Het blijft hier wel erg spannend. Zoals je leest hangen we hier aan je lippen, @Jhertsenberg ;) Wat is nou toch dat nummer dat je hebt gebeld?  

Onze klantenservice is gratis. We verbinden je niet door naar een duur betaald nummer. Misschien dat het technisch gezien kan, dat durf ik niet uit te sluiten. Maar zeer onvriendelijk naar je klanten. Heb je de specificatie op je factuur met deze kosten? Je mag deze in een printscreen - zonder persoonlijke gegevens - posten. We buigen ons hier graag over. 

Ik heb de factuur nog niet binnen maar het werd vermeld op in mijn kpn app dat is €44, 95 extra kosten had gemaakt.

Waar ik nog meer van baal is dat ik nog steeds geen service van Kpn geen tel geen internet en geen tv, ik ben jaren klant van kpn maar ik ben nu echt klaar met kpn, kpn  neem je verantwoording doe er wat aan  jullie adverteren met je goede service maar die is voor mij echt ver te zoeken 

 

Reputatie 7

Ik heb de factuur nog niet binnen maar het werd vermeld op in mijn kpn app dat is €44, 95 extra kosten had gemaakt.

 Ok, dan heb je nog geen zekerheid waarvoor de Buitenbundel kosten worden berekend. Ik kan je verzekeren dat het niet van de klantenservice of het doorverbinden van KPN kan zijn. Buitenbundelverbruik is het bellen naar betaalde servicenummers of aankopen via KPN Factuur o.i.d. kijk op: kpn maandfactuur voor meer voorbeelden buitenbundel verbruik

Waar ik nog meer van baal is dat ik nog steeds geen service van Kpn geen tel geen internet en geen tv, ik ben jaren klant van kpn maar ik ben nu echt klaar met kpn, kpn  neem je verantwoording doe er wat aan  jullie adverteren met je goede service maar die is voor mij echt ver te zoeken 

Ik snap zeer zeker dat je baalt. Zonder internet en tv-diensten zitten is geen pretje :sweat:

Je hebt je forumprofiel aangevuld, zo kon ik met je meekijken wat er precies speelt. Kort samengevat: je gaat binnenkort verhuizen en hebt per x datum je abonnement opgezegd. De nieuwe bewoner heeft een nieuw abonnement aangevraagd, deze is gisteren in werking getreden. De nieuwe provider heeft de lijn overgenomen daarmee is je verbinding gekaapt. Dat is erg zuur! Sorry daarvoor. Mijn collega heeft namens jou spoed en herstel aangestuurd om het te herstellen. Om je een alternatief te bieden hebben we je extra data (50 GB) op je mobiel gegeven zodat je hier voorlopig mee vooruit kunt. We nemen contact met je op, nog even geduld. 

@Jhertsenberg ,naar welk nummer je hebt gebeld dat weet je niet meer? Is namelijk nog maar 5 keer gevraagd wélk nummer je hebt gebeld.

Reageer