News

Telfort Thuis wordt KPN Thuis

  • 28 August 2020
  • 123 reacties
  • 5247 keer bekeken
Telfort Thuis wordt KPN Thuis
Reputatie 7
Badge +19

De eerste aankondiging is inmiddels al even geleden. Begin dit jaar zijn alle mobiele abonnementen van Telfort overgegaan naar KPN. Het is nu zo ver: vanaf september gaat de overgang van Telfort Thuis naar KPN van start. Ik vertel je hier meer over wat er gaat gebeuren en wat je kunt verwachten.

 

Wat betekent dit voor mij?

We zijn nu bezig met de voorbereidingen van het omzetten van de Telfort Thuis abonnementen. Het gaat een paar maanden duren voordat we iedereen over hebben gezet. Je ontvangt persoonlijk een e-mail of brief als je aan de beurt bent. Daarin staat precies uitgelegd wat het voor jou betekent.

We zetten je abonnement over naar KPN met dezelfde abonnementsprijs die je op dit moment bij Telfort betaalt. Je internet, tv en bellen blijven gewoon werken zoals je gewend bent. Totdat we je overzetten kan je onze apps gebruiken, inloggen in Mijn Telfort en contact opnemen met de klantenservice van Telfort. Ook je huidige voorwaarden blijven gelijk.


Internet, WiFi, bellen en tv blijven werken

Je hebt nu een Telfort Thuis abonnement, de naam wordt straks TFT internet. Tijdens het omzetten zit je geen moment zonder internet of televisie. Je WiFi-gegevens en e-mailadres blijven hetzelfde. De inhoud ervan is hetzelfde, en de prijs ook.

Tv kijken en opnames

Je kunt gewoon tv blijven kijken. Tot de overgang naar KPN kan je de Telfort Interactieve TV app blijven gebruiken om online tv te kijken. Zo gauw je overgezet bent naar KPN, kan je de KPN Interactieve TV app gaan gebruiken.

Heb je het Opnemen pakket? Ook dit gaat gewoon mee en jouw opnames blijven behouden.

Onbeperkt bellen

Wat gebeurt er met onbeperkt bellen, als je deze optie aan hebt staan in jouw abonnement? De opties voor onbeperkt bellen zien er bij KPN iets anders uit dan bij Telfort. Maar maak je geen zorgen, er is voor iedereen een gepaste oplossing. Je hoeft hier niets voor te doen. In het schema hieronder zie je hoe het er straks bij KPN uit gaat zien.

Onbeperkt bellen bij KPN

 

Wat blijft hetzelfde?

  • Internet werkt met hetzelfde modem*
  • Je betaalt dezelfde abonnementsprijs als bij Telfort
  • Jouw Telfort e-mailadres(sen) blijft hetzelfde

*Heb je een ZyXEL modem? Dan ontvang je wel een nieuw modem van ons. Als dat het geval is, dan heb je apart per e-mail of brief informatie ontvangen om je helemaal op de hoogte te stellen.


De eerste KPN factuur

De laatste factuur van Telfort ziet er anders uit dan je gewend bent. Deze bevat alleen nog een specificatie van je verbruik. De kosten worden overgezet naar de eerste KPN factuur. Zo zorgen we ervoor dat alles op één factuur staat. 

  • Drie dagen nadat je de factuur ontvangt schrijft KPN het bedrag af
  • De incasso wordt voortaan gedaan vanaf het KPN internet bankrekeningnummer NL41INGB0000467598


Mijn Telfort wordt MijnKPN

Zo gauw je de e-mail of brief hebt gehad en overgezet bent naar KPN, kan je gebruik maken van MijnKPN. Je kan daar gewoon inloggen met het Telfort ID dat je nu gebruikt voor Mijn Telfort. Je ziet straks jouw abonnement, verbruik en facturen terug in MijnKPN zoals je dat nu gewend bent in Mijn Telfort.

Ben je overgezet en had je nog helemaal geen Telfort ID? Geen probleem, maak dan na de overgang gewoon een KPN ID aan om in te loggen op MijnKPN. Je kan het account koppelen aan jouw gegevens door middel van jouw klantnummer. Dit vind je terug op de factuur. Zo kan je meteen weer bij al jouw gegevens in MijnKPN.

Tijdens de overgang kan je geen wijzigingen doen

Zo gauw jouw abonnement wordt overgezet kan je even geen wijzigingen aan het abonnement doen in Mijn Telfort. Wanneer jouw abonnement helemaal over is naar KPN, kan je weer wijzigingen doen via MijnKPN. 

De dag nadat we jouw abonnement hebben overgezet, sturen we je meer informatie over MijnKPN en of je nog iets moet doen om in te kunnen loggen.
 

Je behoudt jouw CombiVoordeel

Ook bij KPN behoud je jouw CombiVoordeel of Telfort Compleet zoals je dat nu hebt, zo lang je aan de voorwaarden voldoet. Alle voordelen gaan automatisch mee naar KPN.
 

Heb je nog vragen?

Op telfort.nl/kpn hebben we alle informatie voor je verzameld en staan de antwoorden op de meest gestelde vragen. Heb je daarna nog vragen, stel ze gerust hier onder het topic. Je kan natuurlijk ook terecht bij onze klantenservice, of ga langs de KPN winkel in jouw buurt. We helpen je graag.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

123 reacties

Ik benTelfortklant en heb nog geen brief gehad over de overgang van Telfort naar KPN zoals jullie elders op de site aankondigen. Wel heb ik problemen met mijn mail: al sinds begin deze week krijg ik geen mail meer binnen in mijn Outlook 365. En nu zag ik dat er al een dag niks op de webmail op mijn computer meer is binnengekomen. Inmiddels iemand gevraagd me een testmail te sturen: die is binnen. Intussen blijkt dat op mijn telefoon wel de mail van afgelopen dag is binnengekomen (maar nog steeds niet op de kpnwebmail noch in Outlook). Ik begrijp hier niks van en weet ook niet hoe ik dit moet oplossen. Wie kan helpen?

O ja, in jullie helppagina's is nooit sprake van Outlook 365, met welke andere versie van Outlook is dat het beste te vergelijken?

Groet, Tissy

Hallo @Tissy , zoals je in het betreffende topic over de overgang naar KPN hebt kunnen lezen, krijgen de klanten persoonlijk bericht als ze overgezet gaan worden. TFT/KPN doet niet alle klanten tegelijk.

KPN/TFT is in september 2020 gestart met de integratie naar KPN, dus je komt vanzelf een keer aan de beurt.

Even off-topic:

Er zijn heel veel soorten Outlook, het softwarepakket Outlook in diverse uitvoeringen, de Outlook app, en de webbased Outlook, voorheen Livemail, Hotmail enz.

 

 

Dank je Jan, dat had ik ook gelezen. Maar tot ik bericht krijg van het overzetten, mag ik toch hopen dat mijn mail naar behoren functioneert… Los van Outlook werkt de webmail dus ook niet zoals zou moeten.

Hoi @Tissy . Dit topic  gaat púúr over de overgang van Telfort naar KPN. Het klinkt alsof jij een issue hebt met je mail en zo te lezen zit jij nog steeds bij telfort.

Mijn advies is om een topic bij telfort aan te maken en je probleem te beschrijven: https://forum.telfort.nl/

Misschien heb je hier ook nog iets aan:  https://forum.telfort.nl/nieuws-251/e-mail-wordt-vernieuwd-88112

Je kunt ook bellen 0900-9596 ( lokaal tarief).

Zijn er al Telfort klanten die persoonlijk bericht hebben gehad over hun migratie naar KPN?

Reputatie 1
Badge

Ik ben inmiddels overgezet…   Redelijk vlekkeloos (tot nu toe...) 

Alleen de aangegeven abonnementsprijs in “Mijn KPN” klopt niet.

Deze is 4 Euro hoger dan bij Telfort.

Ik adviseer iedereen om dit even te controleren….

Hallo @geloofjehetzelf , welkom bij KPN.

Zoals je in het Telfort-forum hebt kunnen lezen, staan in de e-mail bruto bedragen exclusief persoonlijke kortingen.

 

Reputatie 1
Badge

@JanD  Nee hoor,  in de e-mail staat het juist wél goed.  (Bij mij tenminste)   

Maar juist in “Mijn KPN” staat het verkeerd.   En daar staat niet bij,  dat het om het bedrag zonder de kortingen gaat.  Blijkbaar is men het daar vergeten te vermelden.

(Maar dat zal het inderdaad wel zijn denk ik)

@JanD  Nee hoor,  in de e-mail staat het juist wél goed.  (Bij mij tenminste)   

Maar juist in “Mijn KPN” staat het verkeerd.   En daar staat niet bij,  dat het om het bedrag zonder de kortingen gaat.  Blijkbaar is men het daar vergeten te vermelden.

(Maar dat zal het inderdaad wel zijn denk ik)

Hallo @geloofjehetzelf , in MijnKPN staat wel meer verkeerd, o.a. een link om MB's te delen, dat kun je als TFT-klant (pseudo-KPN-klant) helemaal niet, dat kunnen alléén èchte KPN-klanten.

 

Reputatie 1
Badge

@JanD   Ik ben blij om te horen dat ik geen échte KPN klant ben.   Ik heb mijn vader dat op zijn sterfbed ook beloofd...

@JanD   Ik ben blij om te horen dat ik geen échte KPN klant ben.   Ik heb mijn vader dat op zijn sterfbed ook beloofd...

Hallo @geloofjehetzelf , met alle respect, je vader was dan wel erg anti-KPN voorheen PTT.

Nu weer on topic.

Reputatie 1
Badge

Nou het was meer een algemene belofte.   Dat je met ******** geen tweede keer zaken moet doen :slight_smile:

Maar we beginnen dan maar met een schone lei...   Ik heb alle mapjes uit het verleden die betrekking hadden op KPN (mapjes met namen als “schoften” “leugenaars” en “***********”) van mijn computer verwijderd!

 

Admin: tekst aangepast in verband met taalgebruik. 

 

Reputatie 1
Badge

De tweede *********** kan ik nog begrijpen.   De eerste *******  slaat als een *** op een drumstel.

Overigens is de abonnementsprijs inmiddels aangepast en wordt dus nu goed weergegeven.

Zijn er al Telfort klanten die persoonlijk bericht hebben gehad over hun migratie naar KPN?

Zijn er al Telfort klanten die persoonlijk bericht hebben gehad over hun migratie naar KPN?


Naast @geloofjehetzelf nog helemaal niemand ?

Reputatie 1
Badge

Ik wil geen nieuwe complottheorie de wereld in helpen,  maar het begint er inderdaad op te lijken dat dat hele verhaal over dat Telfort opgaat in KPN helemaal niet waar is.   

Ze hebben dat speciaal verzonnen om van mij af te komen :relaxed:

Zijn er al Telfort klanten die persoonlijk bericht hebben gehad over hun migratie naar KPN?


Nog niet

Dit staat er nu in MijnTelfort:

https:……..      migrate=true#/lightbox

Reputatie 7
Badge +9

Dit staat er nu in MijnTelfort:

https:……..      migrate=true#/lightbox


Staat er bij mij al maanden, meen te herinneren dat dit van vorig jaar was toen er een migratie as naar een nieuwe Mijn Telfort omgeving

Reputatie 7
Badge +30

Ik wil geen nieuwe complottheorie de wereld in helpen,  maar het begint er inderdaad op te lijken dat dat hele verhaal over dat Telfort opgaat in KPN helemaal niet waar is.   

Ze hebben dat speciaal verzonnen om van mij af te komen :relaxed:

Wij vinden het alleen maar gezellig dat je nu hier op het forum bent! 😉 Er zijn echt al heel wat klanten gemigreerd, dus ik denk maar zo: hoe rustiger hier, hoe beter dat gaat!

Ruim een jaar geleden werd de opname van Telfort in KPN aangekondigd.

Maar daarbij steeds de belofte dat KPN aangevuld zou worden met de sterke kanten van o.a. Telfort.

Deze belofte is, ondanks meerdere verzoeken, nooit concreet gemaakt. En tot op dit moment is het mij niet duidelijk welke sterke punten van Telfort (mobiel e/o vast) zijn meegegaan naar KPN.

Kan iemand van KPN hier wat duidelijkheid in geven?

 

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/telfort-en-kpn-gaan-samen-verder-80188

Om het beste voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren. 

Hallo @Vlijm , de sterke kanten zijn dat als Telfort-thuis geïntegreerd wordt in KPN je de voorwaarden/diensten en prijzen blijft behouden. Als de integratie een feit is zou het kunnen zijn dat er specifieke KPN-diensten beschikbaar komen, die je als Telfort-klant eerst niet had, welke dat precies zijn weet ik nog niet, maar ik denk aan internethulpprogramma's o.i.d.

Ruim een jaar geleden werd de opname van Telfort in KPN aangekondigd.

Maar daarbij steeds de belofte dat KPN aangevuld zou worden met de sterke kanten van o.a. Telfort.

Deze belofte is, ondanks meerdere verzoeken, nooit concreet gemaakt. En tot op dit moment is het mij niet duidelijk welke sterke punten van Telfort (mobiel e/o vast) zijn meegegaan naar KPN.

Kan iemand van KPN hier wat duidelijkheid in geven?

 

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/telfort-en-kpn-gaan-samen-verder-80188

Om het beste voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren. 

@Alexa_

Het is leuk dat een KPN medewerker mijn post liked, maar ik had zou liever hebben dat je inhoudelijk reageert.

De reactie van JanD slaat natuurlijk nergens op.

Reputatie 7
Badge +24

@Vlijm Alexa bedoelde dit alleen maar goed. 

Ik ben even zoekende naar wat jij precies bedoelt, mis je iets na de overgang naar KPN? Ben je overigens al over op KPN? 

Wat kan ik concreet voor je maken? Alles wat we bij Telfort hebben geleerd hebben we overgenomen of zijn we mee bezig om over te zetten. De enige uitzondering die ik kan bedenken is het meenemen van Mb's bij mobiel.. Maar misschien mis ik nog een aantal dingen. 

@Alex_P 

Ik zou graag concreet benoemd zien welke sterke punten van Telfort nu bij KPN opgenomen zijn.

Prijs? Nee.

Meenemen mb's? Nee.

Korting bij verlengen jaarcontract? Nee

Welke dan wel?