Beantwoord

Uitgelogd bij forum, maar nog als ingelogd zichtbaar bij KPN.com

  • 18 April 2021
  • 11 reacties
  • 144 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Beste allen,

Bij deze wil ik melden dat wanneer ik uitlog (op mijn iPad) bij dit forum, en vervolgens naar KPN.com ga, dat ik daar zie alsof dat ik nog ingelogd zou zijn bij MijnKPN. Echter, wanneer ik vervolgens in het menu van MijnKPN op ‘Overzicht’ klik, moet ik wel opnieuw inloggen.

Ik meld dit aangezien ik mij voorstellen kan dat dit enige verwarring zou kunnen geven, dat had ik de eerste keer ook namelijk. Daarnaast lijkt mij dit een kleine bug, en is er verder niks aan de hand (qua veiligheid), hoop ik. Het lijkt mij wel goed dat dit aan de software-ontwikkelaars wordt doorgegeven.

Wat ik bedoel is te zien op bijgevoegde schermafbeelding. Dit zie ik dus, nàdat ik uitgelogd ben bij het forum.

 

icon

Beste antwoord door wjb 19 April 2021, 08:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7

Dat klopt, die twee staan los van elkaar.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @LEDje, het klopt wat wjb zegt! Je kunt zelfs ingelogd zijn met je eigen account op het forum en daarnaast met het account van partner/huisgenoot/etc. in MijnKPN. Dan zie je dus zelfs een hele andere naam bij MijnKPN staan. Staat echt los van elkaar.

Reputatie 2
Badge

Wanneer ik jullie goed begrijp, @Marcia_  @wjb  , is het onderstaande dus normaal? (Ik heb er een opsomming van gemaakt, voor de duidelijkheid.)

  1. Ik begin met mijn iPad (model uit 2019, met de huidige versie van het besturingssysteem, iPadOS 14.4.2) door naar de standaard browser (Safari) te gaan. Hiervan heb ik daarvoor eerst de complete browsegeschiedenis gewist.
  2. Ik ga naar de website van dit forum en ik log in met mijn KPN-id.
  3. Ik doe daar mijn dingen en ik log uit door op uitloggen te klikken bij het pop-up menu bij mijn Avatar.
  4. Vervolgens ga ik in hetzelfde (en als enige openstaande) tabblad naar KPN.com.
  5. Daar zie ik bij het icoontje van mijnKPN de status alsòf dat ik ingelogd ben bij mijnKPN (compleet met groen stipje + mijn voorletters en achternaam).
  6. Ik klik op het icoontje, in het pop-up menu klik ik op ‘Overzicht’. Ik krijg het inlogscherm te zien van inloggen met het KPN-id.
  7. Hierna klik ik op pijltje terug in de browser, ik ben weer op de hoofdpagina van KPN.com. Ik zie nog steeds alsof dat ik ingelogd ben mijnKPN.
  8. Ik klik in het pop-up menu, bij het icoontje van mijnKPN, op uitloggen. Nu pas verdwijnen het groene stipje en mijn naam bij het icoontje.
Reputatie 2
Badge

@Marcia_  @wjb  Zouden jullie hetzelfde op jullie computer willen en kunnen doen? Ik ben benieuwd of dat bij jullie hetzelfde gebeurt.

Waarschijnlijk zit dat verwerkt in de cookies van de desbetreffende website adres, even de cookies wissen en kijken of het nog gebeurd.

Ik heb er geen last van ik wis de cookies automatisch bij afsluiten.

Klopt.

De laatste tijd geeft kpn.com constant mijn naam.

Zelfs als ik uitgelogd heb in MijnKPN (doe ik altijd) én uitgelogd ben op het forum (wat alleen gebeurd als ik een browser te lang (ca. 3 dagen) niet gebruikt heb.

Reputatie 2
Badge

Het is mij helder. Bedankt voor jullie reacties.

Wat ik uit de reacties van wjb en Marcia begrijp is dat ingelogd zijn op dit forum (bij mij d.m.v. mijn KPN-id), en ingelogd zijn bij mijnKPN via KPN.com (ook met mijn KPN-id), los van elkaar staat. Dus dat je niet automatisch bij beiden in- of uitlogt, wanneer je bij 1 van de 2 in- of uitlogt.

 

Dat het lijkt alsof dat ik ingelogd ben bij mijnKPN op KPN.com, nadat ik uitsluitend bij het KPN-forum in en even later weer uitgelogd heb, komt door de cookies. Zoals ik van Doornekamp33 begrijp.

Wanneer ik de status van zogenaamd ingelogd zijn bij mijnKPN op KPN.com wil wijzigen in uitgelogd zijn, nadat ik alleen bij het KPN-forum in- en uitgelogd heb, heb ik de keuze uit 2 opties + nog een alternatieve optie:

  1. Vóórdat ik van de website van het KPN-forum naar KPN.com ga eerst de cookies wissen.
  2. Of, zoals ik zelf doe, op uitloggen klikken bij het pop-up menu van het icoontje van mijnKPN op KPN.com. Waardoor de status van het icoontje van mijnKPN niet meer mijn naam + het groene stipje weergeeft.
  3. Wat ik ook kan doen: De status van zogenaamd ingelogd zijn bij mijnKPN op KPN.com gewoonweg negeren. Er is namelijk niks aan de hand, ik ben niet ingelogd bij mijnKPN, ook al wordt dat wel zo weergegeven. Dit ligt aan hoe de status van mijnKPN op de website KPN.com door de cookies wordt weergegeven.
Reputatie 7
Badge +30

Ik ben gisteren niet meer in de gelegenheid geweest om naar je topic te kijken, maar volgens mij sla je met jouw laatste samenvatting de spijker op z'n kop, @LEDje! Ik vind het wel vreemd dat jouw naam er nog bij staat, terwijl je uitgelogd bent. Dat herken ik hier ook niet meteen. Ik ga het in ieder geval even doorgeven, maar ik zou me er verder niet teveel aan storen :-).

Reputatie 2
Badge

Hoi @Marcia_ ,

Bedankt dat je het door gaat geven! Nog even een laatste toevoeging, dan kan je dat er ook aan toevoegen. Bij het controleren van het ‘Malwarefilter’ treed hetzelfde op, namelijk:

Vanmorgen heb ik even gecontroleerd of dat het ‘Malwarefilter’ nog actief is op mijn vaste aansluiting, daar ik onlangs een vervangende experiabox gekregen heb. (Op de pagina van het malwarefilter zag ik trouwens dat het filter gekoppeld is aan mijn klantnummer, en dus niet aan de experiabox. Maar dat terzijde.)

Daarvoor moest ik natuurlijk inloggen met mijn KPN-id. Toen ik vervolgens uitlogde en daardoor weer op KPN.com terecht kwam zag ik hetzelfde als wat ik hierboven beschreven heb (zogenaamd nog ingelogd zijn bij mijnKPN op KPN.com, met naam en groen stipje).

Het valt mij dus op in de browsers die ik gebruik (Firefox en G. Chrome).

Op kpn.com blijft je naam staan. Ook al ben je uitgelogd op MijnKPN en Forum (harde uitlog).

Reputatie 2
Badge

Het valt mij dus op in de browsers die ik gebruik (Firefox en G. Chrome).

Op kpn.com blijft je naam staan. Ook al ben je uitgelogd op MijnKPN en Forum (harde uitlog).

Bedankt @PeterG voor je reactie, waaruit blijkt dat dit niet alleen speelt in de browser die ik gebruik. Misschien is dit gegeven ook nog een relevante toevoeging bij het doorgeven, @Marcia_ ?

Nu moderator Marcia aangegeven heeft het door te geven, laat ik het hierbij. Dit topic ga ik niet meer actief volgen. Indien iemand nog een belangrijke toevoeging heeft, welke belangrijk is voor KPN om te weten, adviseer ik diegene het te melden bij Marcia.