Beantwoord

Veranderingen met betrekking tot het stoppen van XS4ALL

  • 10 January 2019
  • 6 reacties
  • 1045 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Ik las op nu.nl dat kpn gaat stoppen met xs4all, telfort en yes telecom.

Mijn ouders hebben momenteel xs4all en draaien thuis een mail server, gebruiken een /29 subnet en eigen voip apparatuur. Dit zijn al 3 dingen die niet mogelijk zijn bij KPN zelf, en staat in het artikel dat er niks zal gaan veranderen dit lijkt mijn onlogisch omdat het voor een provider niet beheerbaar wordt als ze allemaal verschillende configuraties hebben.

Maar wij willen geen kpn omdat we juist xs4all kozen omdat ze wel de inlog gegevens van je telefoon lijn geven, ze niet poort 25 blokkeren en dat ze je de optie geven voor een extra /29 subnet.

Hoop dat jullie het kunnen garanderen omdat er maar 1 provider is die dit toestaat en die wordt de nek omgedraaid door kpn.....

Beetje jammer.

Met vriendelijke groet,
Jaap
icon

Beste antwoord door Nadia 10 January 2019, 12:49

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Hey Jaap,

Als het goed is veranderd er helemaal niks, zeker niet op de korte termijn. Hoe het op de lange termijn gaat: De tijd zal het leren. Ik hoop dat dezelfde dienstverlening tzt ook onder de KPN vlag wordt aangeboden.

Zelf vindt ik het ook inderdaad erg jammer. Zeker gezien het unieke aanbod van XS4ALL.

Tot zondag 😉
Reputatie 2
Badge
Hey sjors idd, nu druk ik per ongeluk op antwoord wou thumbsup doen.
Ik vermoed dat nieuwe klanten dan direct een KPN abonnement krijgen. En dat bestaande klanten, voor zolang als het gaat, nog op de XS4ALL structuur blijven.

Bij Telfort gaan nieuwe klanten al lang(er) op de KPN structuur. En diegenen die al langer op de oude glasstructuur van Telfort zitten (met Amino en DVB-C) gaan dit jaar over naar de structuur van KPN (Arris, Arcadyan en dus geen DVB-C). Dat zal t.z.t. vast ook met de laatste groep XS4ALL klanten gaan gebeuren (dus wsl Experiabox, voor i-tv is het al kpn). Maar dat duurt nog wel een paar jaar lijkt me zo.
Reputatie 2
Badge
Ik hoop toch echt dat ze niet de experiabox gaan voeren want die is echt super slecht ik kan er niks mee alles in dicht getimmerd, heb nu een volledig eigen infra en tag vlan 4 door voor de iptv en de rest draait op unifi van ubiquiti, en wil dat niet omruilen voor een experia box, dat is alsof je een ferrari voor een fiat moet inleveren.

Ik hoopte als ik ooit glas krijg om mijn eigen server infra van mijn home lab gewoon op mijn mikrotik ccr1036 te laten draaien ik zou die voor geen mogelijkheid willen inleveren voor een experia box, gebruik ook vlans en die zijn niet instelbaar in de experiabox. Gebruik bij mijn ouders 3CX met yealink telefoons en zitten niet te wachten op een experiabox en dan naar analoge telefoons terug te gaan en geen telefoon app voor je mobiel zodat je op 4g ook vanaf buiten je thuisnetwerk gewoon bereikbaar bent
Wat de telefonie betreft, jaapjolman. Je kunt het onderbrengen bij bv cheapconnect (VoIP) provider.
Bij KPN voor consumenten wordt het thuis inderdaad omgezet naar analoge telefonie. Je kunt dan dus een externe VoIP provider gebruiken.

En bij KPN Zakelijk is het sowieso volledig VoIP. Ook de Experiaboxen onder zakelijk zijn lang niet zo dichtgetimmerd.
Reputatie 7
Ha Jaapjolman, ik snap heel goed de zorgen die je uit. Nog een beetje te kort dag om vast te stellen wat er precies allemaal gaat veranderen. Op korte termijn hoef je niet te vrezen dat de ondersteuning van het XS4ALL pakket vervalt. Dit zal echt nog wel even blijven bestaan, gezien het merk een hele specifieke doelgroep bedient. Allart (community manager) heeft er een algemeen topic over gestart: KPN zet vol in op het KPN-merk. Uiteraard houden we iedereen via het forum op de hoogte. Mocht er meer nieuws zijn, dan vermelden we het daar!

Reageer