Beantwoord

Verslag over het KPN forum

  • 23 February 2020
  • 13 reacties
  • 893 keer bekeken

Hallo,

Ik ben bezig met een verslag te schrijven over de online community van de KPN en ben benieuwd of iemand mij kan helpen aan de volgende antwoorden:
1) Op welke datum is het KPN forum opgericht?
2) Wat was de reden hiervoor?
3) Heeft het Forum gezorgd voor een verbeterde klanttevredenheid?


Alvast bedankt voor de moeite.
Mvg, Mathijs

icon

Beste antwoord door Nadia 28 February 2020, 17:00

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Mathiijs 

De oudste topics zijn ruim 8 jaar oud. Deze bijvoorbeeld https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/handleidingen-voor-de-kpn-itv-tuners-81

De reden was vermoedelijk dat er nog geen forum was. Een forum maakt gebruik van de kennis van KPN-medewerkers en daarnaast ook een groep klanten die het leuk vinden om andere klanten te helpen. 

Het forum draagt bij aan een verbeterde klanttevredenheid. Dagelijks worden hier tientallen klanten geholpen bij het oplossen van grote- en kleine problemen met betrekking tot KPN-producten.

1) Op welke datum is het KPN forum opgericht?

2) Wat was de reden hiervoor?
3) Heeft het Forum gezorgd voor een verbeterde klanttevredenheid?

Dat waren quiz vraag een tijdje terug, daar was jij, “noordzee” ook bij.

Wie had die vragen ook al weer gemaakt, even denken, ik zie ‘m zo voor me, o ja, Thomas (?)

Goeie vragen verder, best wel bijzonder zo’n forum als deze en voor incidentele voorbijgangers wel een beetje merkwaardig misschien, zo'n clubje wijsneuzen over je heen :-)

Ik ben benieuwd naar je verslag.

 

Reputatie 7
Badge +28

Nee, de vragen waren door Bart gemaakt. Thomas zat bij mij in het groepje. 

(Ik weet het exacte antwoord niet meer.)

 

Reputatie 7

Hey @Mathiijs, welkom op het KPN forum. Leuk dat je over ons forum een verslag schrijft :)  

Wanneer is het forum opgericht?
Op 18 juli 2011 is de aller eerste vraag gepost in het topic dat @Noordzee hier aandraagt. Vanaf die datum waren we live :champagne::confetti_ball: Yay!

Waarom een forum?
De KPN Community is opgericht om een uitgebreid kennisplatform te starten. Waar klanten elkaar helpen. Waarom? Simpel, wie kan er nu beter vertellen over onze diensten en producten dan de échte gebruiker: de klant. Naast selfservice die je vindt op MijnKPN en kpn.com servicepagina's kunnen gebruikers hier onder andere terecht voor vragen die bij de reguliere klantenservice ‘buiten ondersteuning’ vallen. Zoals in het board: Thuisnetwerken. Of je wilt gewoon het liefst online een vraag stellen of het antwoord vinden. Uit klantonderzoek blijkt namelijk dat een groot deel van de gebruikers zelf het liefst zijn vraag / probleem online oplost. Leuk weetje: we hebben (momenteel) 305,898 leden (accounts) waarvan slechts 1 % zelf een vraag stelt, de rest leest mee. Want, één vraag wordt door meerdere gebruikers gelezen en is de oplossing voor velen. Je hoeft dus niet een vraag te stellen of iets bij te dragen om goed gebruik te maken van het forum. Als je actief bent op ons forum kun je stijgen in rang en badges verdienen voor je prestaties. Heb je veel post, antwoorden en likes dan groei je automatisch omhoog in rang. Hieraan kun je de status (van dienst) herkennen. 

We hebben de luxe dat we kunnen putten uit een enorme schat aan kennis en ervaring van onze forumleden. Leden met een bovengemiddeld kennis over KPN-producten & diensten en die op een constructieve wijze een bijdrage leveren aan het forum noemen wij onze helden: De Superusers :stars::muscle_tone2::nerd: . Hiervoor moet je gevraagd worden. Hier kun je niet organisch naartoe groeien. 

Naast het beantwoorden en stellen van vragen kun je gewoon een discussie aangaan. Wil je weten wat de stemming is bij de andere leden van het forum, dan start je een ‘discussie’.  Ook voeren we geregeld producttesten uit, die we eerst aan onze community voorleggen voordat ze op de markt komen. Onze leden leveren dan feedback zodat wij onze diensten en producten kunnen verbeteren. Zoals het uitproberen van de nieuwste tv-ontvanger of WiFi Versterkers. 

Klanttevredenheid 
Heeft het forum gezorgd voor een verbeterde klanttevredenheid? Lastig te beantwoorden. Wedervraag: Wat is klanttevredenheid en hoe meet je dat? Wij maken gebruik van het gerenommeerde NPS, maar meet dat klanttevredenheid of de intentie jouw organisatie aan familie / vrienden / kennissen aan te bevelen? De NPS op het forum is relatief hoog. Ik mag niet exact communiceren welke net promotor score we maandelijks hebben, maar die loopt in de tientallen in de plus ;) 

Ik hoop dat je hiermee voldoende inzichten hebt verkregen over de KPN Community. Vragen? Stel ze hier gerust, de community helpt je graag :D 

Reputatie 7
Badge +11

Nog even een kleine toevoeging, 😃

Heb al menig keer gelezen dat een probleem, niet met de telefonische klantenservice naar tevredenheid werd opgelost, maar wel hier op het forum.👍😃

 

Hoi @Mathiijs ,

En ik heb weinig technische bagage, dus ik ben hier voor het leuk.
:grinning:

Reputatie 7
Badge +11

Ik ook niet zo, maar leer veel van anderen hier op t forum  @genetic 😃👍

Zo lukt het toch om anderen te helpen,en heb er lol in.

 

Hoi @Tycha  en anderen,


 

Ik ook niet zo, maar leer veel van anderen hier op t forum  @genetic 😃👍

Zo lukt het toch om anderen te helpen,en heb er lol in.

 

Dat is een goed punt wat je daar maakt @Tycha ,
Er valt inderdaad op allerlei gebied veel op te steken van Cliënten die de kennis wel in huis hebben.

En natuurlijk onze Moderatoren die ook de nodige technische kennis in huis hebben.
En beschikken over veel geduld en een groot incasserings vermogen.
Daar heb ik veel respect voor, ik zou het naar alle waarschijnlijkheid niet kunnen opbrengen. 

Dus bij deze mijn waardering voor alle Moderatoren die hier hun werk verrichten.
Met humor passie en veel geduld, zij die overal met aandacht op ingaan.
Laat dat ook maar eens geschreven zijn
 

Reputatie 7
Badge +11

Ja dat zijn Toppers! @genetic 

Ook is een voordeel dat je hier een afbeelding kan plaatsen,een plaatje zegt soms meer als honderd woorden.

En natuurlijk ook een link delen😀 

wat met persoonlijk telefonisch contact niet kan.

Wellicht dat @Giant2000 nog wat extra informatie heeft, dat is één van de forumgebruikers van het eerste uur. Ikzelf ben pas enkele maanden later ingestapt. 

Reputatie 7

Ja, goeie henk. Onze Giant2000 is één van onze oudste bewoners. Maar, je bent niet veel later hier binnengekomen, @Henk2304. Heb jij nog wat leuks hier aan toe te voegen? 

Al vrij snel nadat het forum in de lucht was gekomen, is een klein groepje tamelijk actieve leden gevraagd om "Ambassadeur" van het forum te worden. Ambassadeurs mochten zich ook uitspreken over beoogde nieuwe Ambassadeurs, al hadden de "bazen" van het forum (Community Managers) de laatste stem daarin. Badges bestonden toen volgens mij nog niet. Van dat allereerste groepje zijn volgens mij alleen @Giant2000 en ik nog over; wat later is daar o.a. één van de meest actieve forumgebruikers @PeterG nog bij gekomen.

Tegenwoordig zijn we superuser, zoals @Nadia al aangaf. Deze groep is wat uitgebreider, maar, gezien het aantal forumgebruikers, toch nog heel bescheiden.

Reputatie 7
Badge +16

Ik loop om gezondheidsredenen even wat op de achtergrond op dit moment mee maar zal even wat toevoegen morgen. 

Reageer