Welkom op het

KPN Forum

Recent online

Zoeken in dit Forum

Reputatie 4
Badge +3
Stel ik lees in dit Forum over een probleem waarop ik in een andere post eerder al een antwoord heb gegeven. Ik wil dan graag dat zelfde antwoord geven of aan die eerdere post refereren.
Volgens mij is het niet mogelijk om op mijn eigen alias (Marco_H) te zoeken en wanneer ik op 1 of meerdere sleutelwoorden zoek dan krijg ik 2000+ hits die ook nog 's niet op chronologische volgorde worden weergegeven.
Wie heeft er suggesties?

8 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Vaak weet ik wel woorden die ik gebruikt heb. Ik zoek dan via google op
zoekwoorden site:forum.kpn.com
De zoekfunctie van het forum zelf gebruik ik zelden.

Ook kun je rechtsboven op je naam en vervolgens op 'reacties' klikken. Dan krijg je alle topics waar je een aandeel in hebt.
Reputatie 6
PeterG schreef:

Ook kun je rechtsboven op je naam en vervolgens op 'reacties' klikken. Dan krijg je alle topics waar je een aandeel in hebt.

Ik ben het wel met @Marco_H eens: ik zou ook graag kunnen zoeken, alleen binnen de topics die ik zelf gepost heb, juist om aan een door mij eerder gegeven antwoord te kunnen refereren, vooral als dat antwoord al weer wat langer geleden gegeven is.
Reputatie 6
Om de zwakheden van het zoeken op het forum nog maar eens te belichten.
Onderstaand het resultaat van een zoekopdracht naar het woord "zoeken". Je zou dan toch mogen verwachten dat dit razend actuele topic van Marco_H met stip bovenaan zou staan.

Helaas, het haalt zelfs de top tien niet. 🆒

Weet je trouwens dat je in dat zoekresultaat kunt klikken op "Reacties" en "Bekeken", dan wordt daar op gesorteerd. Waarom dan niet op "Laatst actief" of "Titel"?
Reputatie 5
Zo nu en dan gebeurt het dat vragen "terugkeren" en dan denk ik wanneer ik ooit een antwoord geef die kan later van pas komen en dan zet ik die bij Favorieten.

Wat PeterG aangeeft werkt niet alleen zo bij het KPN forum.
Vaak werkt zoeken op Google beter dan de zoekfunctie van het forum (fora).

Om praktisch te zijn zou ik deze tips eens lezen...
https://sites.google.com/site/zoektips/nl
En dan KPN forum als extra zoekterm in de zoekopdracht
Reputatie 6
Badge +16
De zoekfunctie laat inderdaad te wensen over. We hebben van Insided begrepen dat ze hiermee aan de slag gaan, wanneer we hier resultaat van zien is nog niet duidelijk. Sorteren op datum is in ieder geval bevestigd.
Reputatie 6
Hoe staat het met de zoek functionaliteit? @Hugo_?

Wat ik ook wel handig zou vinden is het kunnen filteren op forumlid zodat alleen in zijn/haar reacties gezocht wordt. De reden is dat ik nog wel eens terug wil zoeken naar een reactie van mijzelf zodat ik daar eenvoudig naar kan verwijzen bij het beantwoorden van een vraag.
Reputatie 6
Badge +16
Ik kaats dit even door richting Allart, ik denk dat we dan sneller een antwoord hebben 🙂
Reputatie 6
Badge +17
Inmiddels heb ik reactie gekregen: er wordt aan de zoekfunctie gewerkt, maar ze hebben nog niets gezegd over hoe het ermee staat. Er wordt eerst gekeken naar de basis en dan naar hoe het uitgebreid kan worden. Naar verwachting wordt er volgende maand meer over bekend, dan laten we het natuurlijk weten.

Reageer