Beantwoord

067364444400

• 6 mei 2013
  • 18 reacties
  • 21790 keer bekeken

Ik word om de 10 minuten gebeld door 067364444400 en wordt er knettergek van. Hoe stop ik dit? Schijnt een sms service van kpn te zijn. Bij de helpdesk weten ze me niets beters te vertellen dan een overlast formulier in te vullen en op te sturen naar kpn over een nummer van kpn????? 

icon

Beste antwoord door PeterG 12 oktober 2015, 16:58

aad_brinkman schreef op 12 okt '15 om 13:33u

Ook wij hebben hier last van en ook een vaste telefoon zonder SMS mogelijkheid en ook nooit zo gebruikt. Dus ook ons nummer graag uit jullie database.

Groeten,

Aad

. Heb je wel nummerweergave? Komen die telefoontjes van 067364444400 ? Dan heeft iemand geprobeerd een sms naar je vaste nummer te sturen, helaas heb je geen geschikte telefoon. Op zich dien je de sms dan "gesproken" binnen te krijgen.

Het is niet mogelijk om je nummer uit "een" database te halen voor sms-en. Wat er bij Sophia in jan.'14 is gebeurt, is dat het nummer op dat moment uit de sms-centrale is gehaald. Als echter weer iemand een sms probeert te sturen...

De sms-centrale probeert gedurende 72 uur de sms af te leveren. Daarna zou het moeten stoppen. Tenzij er meer sms-en verstuurd zijn of worden natuurlijk.

Als je er achter kunt komen welke kennis/bekende je een sms op je vaste nummer stuurt, kun je vragen dat niet meer te doen. Maar naar je mobiel.

Ik had dit probleem ook en nadat ik erachter was gekomen wie probeerde te sms-en heb ik gevraagd dit voortaan naar mijn mobiel te doen.

Bij sommige Siemens Dect telefoons kun je voor bep. nummers instellen dat de telefoon niet belt.
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Nou, ik zal jou vertellen wat er gebeurde. Ik werd eerst gebeld door een nummer dat ik dacht: "wie is dat nu weer?" Bleek het weer zo'n stomme verkoopster te zijn. Maar ik sta notabene bij Bel Me Niet register geregistreerd. Maar ook hun houden niet aan hun afspraken. Dus ik zei tegen die verkoopster dat ik geregistreerd stond bij Bel Me Niet. En ze ging gelijk op. Vervolgens zag ik die 06 nummer staan met twee 00 op het eind. Ik dacht: "Dat is een lang nummer voor Nederland." Dus begin ik op dat moment argwaan te krijgen. Toen ik dit nummer in Google ingetypt had, stond er boven aan FedEx.com. Ik dacht echt van..... Huh? Dat kan toch niet? Wat moet FedEx met me? Maar nu blijkt het de SMS dienst van KPN te zijn. Ik zal nog wel een printscreen van Google maken. Want ik typ dit bericht nu op me mobiel. Voor mij was dit een vreemde middag! 🙂
Reputatie 7
Dennis, zie mijn reactie uit november j.l. voor jouw laatste.

Reputatie 7
Badge +18
Dit is een oude topic! Maar ik heb dit nummer 067364444400 ook in me scherm gezien. Vandaag! Dus vandaar dat ik deze topic weer aan wakkert. Ik nam op, en hets gelijk... KLIK! En er werd opgehangen! :(

Reputatie 7
Dat nr. is van de sms centrale vaste telefonie. Iemand heeft een sms naar je vaste nr. gestuurd. Als het smsje niet afgeleverd kan worden houdt het na enkele dagen (72 uur) op. Er wordt gebeld met steeds langere tussenpozen.

Over het algemeen worden op 'vast' smsjes niet 's nachts afgeleverd, dus vannacht zou je er geen last van moeten hebben.

Zie ook mijn eerdere antwoord hier, daar staat alles in.

Je kunt bij DECT telefoons heel makkelijk de beltoon op stil zetten.

Ik vandaag (24-11-2015) ook last dat er op mijn vaste lijn ongewenst gebeld wordt.

Ik heb nummerweergave, dus kan zien wat voor een nummers mij hebben gebeld.

Eerst wel 6/7 keer tel. nr. 067364444400.

Daarna 4/5 keer tel.nr. 000000000, met een stem wat mij vertelde dat ik op een SMS nr. had gereageerd, wat ik dus niet gedaan heb.

A.u.b. help mij hieraf....wil vannacht wel rustig willen slapen.

Reputatie 7
aad_brinkman schreef op 12 okt '15 om 13:33u

Ook wij hebben hier last van en ook een vaste telefoon zonder SMS mogelijkheid en ook nooit zo gebruikt. Dus ook ons nummer graag uit jullie database.

Groeten,

Aad

. Heb je wel nummerweergave? Komen die telefoontjes van 067364444400 ? Dan heeft iemand geprobeerd een sms naar je vaste nummer te sturen, helaas heb je geen geschikte telefoon. Op zich dien je de sms dan "gesproken" binnen te krijgen.

Het is niet mogelijk om je nummer uit "een" database te halen voor sms-en. Wat er bij Sophia in jan.'14 is gebeurt, is dat het nummer op dat moment uit de sms-centrale is gehaald. Als echter weer iemand een sms probeert te sturen...

De sms-centrale probeert gedurende 72 uur de sms af te leveren. Daarna zou het moeten stoppen. Tenzij er meer sms-en verstuurd zijn of worden natuurlijk.

Als je er achter kunt komen welke kennis/bekende je een sms op je vaste nummer stuurt, kun je vragen dat niet meer te doen. Maar naar je mobiel.

Ik had dit probleem ook en nadat ik erachter was gekomen wie probeerde te sms-en heb ik gevraagd dit voortaan naar mijn mobiel te doen.

Bij sommige Siemens Dect telefoons kun je voor bep. nummers instellen dat de telefoon niet belt.

Groeten,

Aad

Ik werd ook steeds gebeld door dat 06 nummer. Ik heb toen de huistelefoon waar ook geen sms dienst op zit doorgeschakeld naar mijn mobiel. Wacht op kiestoon *21* dan tel num van mijn mobiel# wachten op kiestoon dan ophangen. Daarna gewacht dat het nummer mijn mobiel belde en toen weer nummer terug gezet op huistoestel. Om te ontgrendelen op huistelefoon eerst kiestoon toen #21# wacht op kiestoon en ophangen. Ik weet niet of dit de goude tip is maar bij mij werkte het:D.

Ook wij hebben dit probleem gehad. Ik werd op een avond zo gestoord van die telefoontjes dat ik ontzettend boos de storingsdienst heb gebeld. Binnen een minuut was het probleem verholpen en hebben we er totaal geen last meer van gehad sindsdien (heel wat maanden geleden).

Ik las je bericht op dit forum. Ik heb ook geen vaste telefoon meer met SMS functionaliteit.

Is het mogelijk om mijn nummer uit de SMS database te verwijderen?

Is het mogelijk dat er een bericht wordt geplaatst op de klantenservice pagina met eenduidige informatie hoe dit probleem op te lossen? Er wordt gezegd dat het niet opgelost kan worden of via het telefonische overlast formulier.

helaas hebben wij een centrale welke niet zomaar door iedereen toegankelijk is. Om nu onze systeembeheerder te moeten gaan inhuren om een nummer in het systeem aan te maken lijkt mij zeer onlogisch. 

Denk dat KPN zelf idd beter een systeembeheerder dit kan laten aanpassen.  Door maar bv maximaal 3 maal een bericht te sturen.

Geeft een hoop poespas om tussen alle lijnen deze iedere keer eruit te filteren en hoorn erop te smijten.

Waarschuwing voor "soortgelijke"vreemde nummers. Er zijn nummers die uit buitenland bellen. Wanneer je opneemt hoor je ook niets. Bel je de nummers terug dan betaal je de hoofdprijs!! niet doen. nummers zijn eenvoudig via google te vinden

Reputatie 1
Badge
Een oplossing blijft uit i.d.d..

Na een paar uur wordt het wat minder. Wat schijnt te helpen (ik vind dat ook een beetje wazig) is het telefoonnummer in je telefoon zet als contact.

Natuurlijk ook de klantenservice bellen ondanks dat ze niets willen doen, maar misschien heb je geluk en weten ze het uit te zetten.

Ik heb een ticket laten aanmaken en werd een aantal dagen daarna teruggebeld met een excuus.

Ook wij worden vandaag continue lastig gevallen door dit nummer. Vaste lijn waar geen sms funtie op zit. Is er een duidelijkere omschrijving hoe dit op te lossen is. Ga er van uit dat het bij ons alleen handmatig kan.

Reputatie 1
Badge
Inmiddels is het bellen gestopt (hoop ik). Het was vriendlijk geweest van KPN om even te reageren....

waar dan ook ... Ik heb dit inmiddels hier gevraagd, via Twitter en Facebook.

Jammer hoor!

Reputatie 1
Badge
Dit is echt erg.

Aangezien ik deze berichten al had gelezen, dacht ik dat het verstandig was om de klantenservice te vragen dit uit te zetten.

"Nee" was het antwoord!

Ik vroeg "wie kan dat dan wel".....in de wacht....

antwoord Klantenservice: "Helaas dit kunnen we niet. Ik kan wel een ticket voor u aanmaken, maar dat duurt ook 3 dagen. Dan is het bellen ook wel opgehouden."

Ik heb gemeld dat ik met dit antwoord uitemate ontevreden was en heb toch dat ticket aan laten maken. Het lijkt me erg vervelend om vannacht voor niets mijn bed uit gebeld te worden.

nog een antwoord van KPN: "Wat u kunt doen is het nummer opslaan in de telefoon, dan houdt het op!"

Mijn hemel, wat een onkunde bij de klantenservice. Ik word nu echt boos....

067364444400 blijft bellen naar een vast nummer zonder SMS-functie! (en nee dat willen we ook niet)

Wellicht toch handig om bij de volgende software update van de Experiabox mee te nemen om bepaalde nummers te kunnen blokkeren.

Buiten deze berichten is er weinig te vinden. Op de hulppagina's van KPN is ook niets te vinden met een oplossing.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Reputatie 2
Badge +1
Beste Rooij00,

Joran is niet aanwezig op het moment. Uiteraard help ik je graag om het probleem op te lossen.  Als je mij via een privébericht je klantnummer, postcode/huisnummer en het betreffende telefoonnummer door wil sturen dan zet ik de melding voor je door naar de technische dienst.

Met vriendelijke groet,

Jowan

Beste Joran,

Ik las je bericht op dit forum. Zelf hebben wij thuis ook last van het bovenstaande probleem. Onze vaste lijn heeft alleen geen sms facaliteit. Hierdoor is het niet mogelijk om het via de instellingen op te lossen. Zou jij mij verder kunnen helpen aub?

Met vriendelijke groet,

Arie

Reputatie 7
Badge +28
Dag Kris,

Dit probleem kan voorkomen als ooit een sms is verstuurd vanaf het vaste toestel, maar dat het toestel niet correct is geconfigureerd om een bevestigings-sms te ontvangen. De overlast duurt maximaal 72 uur.

Ik betreur dat de informatie die is gegeven in dit geval niet klopt. Als het vaste toestel geschikt is om smsjes te ontvangen (via het vaste net) is de snelste optie om deze correct in te stellen hiervoor. Het nummer van de SMS-Centrale (06-73644444, of 06-7364444400) moet hiervoor in het toestel geprogrammeerd worden. Voor exacte instructies wil ik je vragen de handleiding van de telefoon er bij te pakken en te zoeken naar SMS-functionaliteit.

Als dit niet werkt, niet mogelijk is, of je zelf geen sms hebt verstuurd met het toestel wil ik je vragen je telefoonnummer, postcode, huisnummer en naam contractant in een privébericht te sturen. Ik maak dan een melding aan voor de technische dienst om je nummer handmatig te verwijderen uit de sms-database.

Met vriendelijke groet,

Joran

Reageer