Beantwoord

088 nummer geblokkeerd?

  • 1 May 2019
  • 17 reacties
  • 3450 keer bekeken

Reputatie 1
ik tracht een 088 nr. te bellen. Maar dit nummer is continue in gesprek. Vermoedelijk is dit nummer bij mij geblokkeerd. Hoe kan ik deze blokkade opheffen

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

icon

Beste antwoord door Bert Waters 2 May 2019, 09:06

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 1
ik tracht een 088 nummer via vast bellen te bereiken. Dit nummer is continue in gesprek. Is dit nummer geblokkeerd. In mijn instellingen staat: geen van bovenstaande nummers blokkeren.
Heb je al geprobeerd om dat nummer met je mobiel te bellen?

Er is niet eens een instelling (MijnKPN) om 086, 087 en 088 te blokkeren.
Reputatie 1
dat lukt wel. aangezien ik een prepaid (bereikbaar willen zijn op een volkstuin en in geval van nood te kunnen bellen) abonnement heb wordt bellen via dat medium een kostbare aangelegenheid.

Er moet toch iets zijn waardoor er kennelijk geen verbinding via de vaste tel. tot stand komt?
Kosten

Hmm, bellen met een mobiel abonnement is stúkken goedkoper dan met een vaste lijn. Bij mij is de vaste lijn al jaren (zeker 7) geen uitgaande meer. Inmiddels nog maar 2 kennissen die daar nog op bellen; hoe vaak ik ook zeg dat ze naar de mobiel moeten bellen.
Bellen naar een mobiel kost net zo veel als naar een vast NL nummer. TENZIJ je nog een ouderwetse PSTN aansluiting hebt met bv belbasis.

Bellen met een vaste telefoon is duur! Zelfs 088 en 0900 nummers zijn met mobiel goedkoper, want je betaalt geen verkeerskosten, zeg maar de minuutprijs. Alleen de dienst betaal je. "voor dit gesprek betaalt u € 1,00 (dienst) plus de kosten bij uw provider (verkeer/gesprekskosten)"

De dienst-kosten mogen ook per minuut zijn tot een maximum van € 40 per contact. Maar dan lopen de verkeerskosten óók.

Een vaste telefoon zonder internet (dus analoog PSTN, bv. belbasis) is helemaal schreeuwend duur. Zelfs de Belvrij abo's zijn op PSTN niet aan te bevelen wat dat betreft.

En bellen met een prepaid is ook aan de prijs: bij KPN € 0,23 per minuut.

Je snijdt jezelf dus dubbel.

Bereikbaarheid 088

➡️ Kun je andere nummers wel bellen met je vaste?

Heeft het bedrijf wat je wilt bellen geen gewoon nummer?

Welk bedrijf / welk 088 nummer gaat het om?

Heel misschien valt het bij KPN toch onder een 0900 of 0909/0906 blokkering. Heb je die?
Reputatie 1
Ik heb interactieve TV +internet +vast bellen van KPN. Kost 14c start-t. en 14 ct.per minuut.
Via Vodafone prepaid mobiel kost 20 ct.per minuut.
Ik heb andere nrs. met mijn vaste tel.gebeld en ben ook al gebeld. Geen problemen.
Het is de belastingdienst die voor alle afd. kennelijk 088 (bedrijfs) nummers heeft.
In mijn instellingen bij KPN zijn er geen nummers geblokkeerd en dus zou 088 moeten lukken als ze onder 0900 nrs. etc. vallen
Ik heb inmiddels ook al een stappenplan van KPN gevolgd. Hielp niet. Vervolgens nog een medewerker van 0800-0402 .gesproken, maar ook die had geen oplossing.
Denk dat ik morgen maar eens bij een kennis ga bellen.
Reputatie 7
Hmm, bellen met een mobiel abonnement is stúkken goedkoper dan met een vaste lijn.
...
Bellen met een vaste telefoon is duur!

Ik trek dit zeer sterk in twijfel, sterker nog, bellen met onze vaste telefoon is veruit de goedkoopste manier om te bellen.
Dan moet je je vaste telefonie natuurlijk wel ergens anders onderbrengen dan bij KPN.
Ik betaal €8,95 per jaar voor het abonnement van mijn vaste telefoon en vervolgens 2,38 Eurocent per minuut voor bellen naar vaste nummers en 5 Eurocent per minuut voor bellen naar mobiele nummers. Reken dan maar eens uit hoeveel minuten ik kan bellen voordat ik per maand meer kwijt ben dan jij met een mobiel abonnement.
Ik heb in een ander topic al gezegt: zoek de nummers van een bedrijf op hun eigen site.

De belastingdienst heeft gratis 0800 nummers, klikkerdeklik.

Beiden duur dus. Geef mij maar mobiel abonnement. Ben maandelijks nooit meer (of minder) dan € 12,12 voor bellen kwijt. En € 1 voor aanhouden vaste nummer.
vast bellen van KPN. Kost 14c start-t. en 14 ct.per minuut.
Via Vodafone prepaid mobiel kost 20 ct.per minuut.
Reputatie 1
die heb ik ook al gebeld.. Maar telkens is de wachtrij vol en wordt de verbinding verbroken.
dus het raadsel 088 blokkade? is nog niet opgelost.
Die 088 niet gebruiken. Is van een bedrijf die vast € 0,90 per minuut rekent en het enige wat zij doen is je doorverbinden met dat gratis nummer van de Bel.dienst. Tenzij je hun wil spekken. 😉
Reputatie 1
dit nummer staat op officieel briefpapier van de belastingdienst. Ook andere in mijn bezit zijnde brieven van andere afd. van hen hebben een 088 nummer. Kan mij dus niet voorstellen dat dit van een ander bedrijf is.
Reputatie 7
die heb ik ook al gebeld.. Maar telkens is de wachtrij vol en wordt de verbinding verbroken.
dus het raadsel 088 blokkade? is nog niet opgelost.

Weet je zeker dat de verbinding wel verbroken wordt, of is het een bandje die jou doet denken dat de verbinding verbroken wordt en strijken ze voor elke seconde dat jij luistert weer een stevig bedrag op.
Ook ik zou je hetzelfde advies willen geven als @PeterG en dat is dat nummer niet meer te bellen.


Edit: Oh, de belastingdienst, die slapen wel vaker.
Reputatie 1
het gratis nummer van de belastingtelefoon is 0800-0543. Via een menu kom je dus uiteindelijk in een volle wachtrij en wordt de verbinding verbroken.
Reputatie 7
Ben maandelijks nooit meer (of minder) dan € 12,12 voor bellen kwijt. En € 1 voor aanhouden vaste nummer.
Ik moet 520 minuten bellen om een factuur van €13,12 te krijgen en dat haal ik bij lange na niet.
Ik zou echt veel duurder uit zijn met zo'n mobiel abonnement.

@ wjb.
Het hangt inderdaad ook van je persoonlijke en werkomstandigheden af. Ik ben alleen en bel zo'n 100 minuten per maand.

Het meest bel ik mijn moeder. Wel meer dan die 100 minuten. Soms wel een half uur per dag. Maar in mijn oude abonnement is bellen van KPN mobiel naar KPN mobiel geheel gratis, ook niet ten laste van de bundel.

@ Bert.
Dat 088 nummer is niet van de belastingdienst hoor.
Het is nu een heel drukke periode om ze te bellen (voor mei hè). Er zijn veel klachten over de bereikbaarheid van de belastingdienst. O.a. bij Kassa.
Reputatie 7
Maar ook de belastingdienst heeft voor sommige afdelingen 088 nummers.
Ik heb het 088 nummer dat @Bert Waters bedoelt nog niet gezien, dus kan ik ook nog niet vaststellen of dat al dan niet een nummer van de belastingdienst is.

Maar als ...

dit nummer staat op officieel briefpapier van de belastingdienst. Ook andere in mijn bezit zijnde brieven van andere afd. van hen hebben een 088 nummer. Kan mij dus niet voorstellen dat dit van een ander bedrijf is.
... dan kan het toch eigenlijk niet dat ...

Dat 088 nummer is niet van de belastingdienst hoor.
Hmm, 🤔 Nu ga ik ook twijfelen.
Bedrijfsnummer (088) wikipedia.

088, en ook 085, zijn voor de beller lokaal tarief. Alleen de huurder/gebruiker van het nummer, een bedrijf, betaalt hier extra voor.

p.s.
vul vast je gegevens in in je forumprofiel voor de KPN medewerker die hier nog komt. Dan kan ie (mogelijk) gelijk e.e.a. nazien m.b.t. je nummer. (zet dat er ook even bij op de regel pers. opmerkingen. Overal waar (privé) bij staat is alleen door de KPN-ers te lezen (en door jezelf).
Reputatie 1

Het probleem is opgelost. Op de brief stond een foutief tel.nr. nl. 088-********.
Dit zijn 11 cijfers en dat was mij niet opgevallen,, Zojuist belde ik dit foute nr weer en kwam toen terecht bij de bel.dienst in Doetinchem en die hielp mij aan het juiste nummer 088-******* (een 2 teveel).
Inmiddels contact gehad met dit nummer.
Het is overigens vreemd dat de helpdesk KPN dit ook niet had gemerkt, want aan hen had ik dit onjuiste nr. opgegeven.
In ieder geval Peter en WJB hartelijk dank voor het mee denken en puzzelen.


*Admin: nummer verwijderd i.v.m. privacy

Reageer