Beantwoord

0900 nummer deblokkeren

  • 31 December 2020
  • 2 reacties
  • 652 keer bekeken

Onlangs heb ik op onze telefoons op advies van KPN het bellen naar 0900-nummers laten uitschakelen. Dit gezien het niet duidelijk was wanneer wij met extra-kosten geconfronteerd zouden worden. Om vergissingen uit te sluiten hebben wij het advies gevolgd.

Nu worden wij in toenemende mate geconfronteerd met instellingen die nog uitsluitend via 0900 te bereiken zijn, waaronder bv banken en ziektekostenverzekeraars.

De inzichtelijkheid mbt de 0900 is mijns inziens niet transparant, maar het begint wel onhandig te worden dat we om extra kosten te voorkomen de instellingen daarvoor hebben laten aanpassen. En naar wij begrepen kan dit alleen door KPN gebeuren (laatste gesprek kostte zeker ca een half uur (na doorverbinding moesten wij zelfs nog een keer opnieuw bellen).

Graag verneem ik in deze welk advies KPN hierin geeft.

icon

Beste antwoord door PeterG 31 December 2020, 15:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Hallo @KPNForumuser666 , dat kun je zelf in Mijn KPN regelen.

Log in in MijnKPN, ga naar producten, kies thuis, kies vaste telefoon en vink aan wat geblokkeerd moet worden en/of vink uit wat niet geblokkeerd moet worden.

Succes

Ondanks dat het onder 'vast bellen’ staat heb ik zo de indruk dat het de mobielen betreft.

… onze telefoons …

Daarvoor kun je bellen met de klantenservice om de blokkering van 0900 eraf te halen.

Via je mobiel: 1200

Het algemene politienummer is al jaren 0900-8844… Ook (zorg)verzekeringen, ziekenhuizen en zelfs huisartsen hebben al langere tijd 0900 nummers.

Wel zou ik de commerciële 0906 en 0909 nummers blokkeren/geblokkeerd houden.Â