Beantwoord

1888 blokkeren of vast nummer opzeggen

  • 18 March 2019
  • 5 reacties
  • 692 keer bekeken

Ook ik zou nummer 1888 willen blokkeren. Mijn laatste factuur telt bijna 9 euro naar dit nummer, gebeld waarschijnlijk door mijn stiefzoon. Dus ff vertellen hoe ik dat kan doen graag... Het is bij ons niet de eerste keer, dat gebeurt regelmatig, en nu ben ik een beetje zat. Dus voor mij is er nu twee oplossingen mogelijk : of ik kan dit nummer blokkeren of ik geef mijn vaste telefoon op!

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door wjb 18 March 2019, 15:13

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @MichelArmandDemai, We blokkeren het nummer 1888 alleen bij hoge uitzondering. De situatie die je omschrijft valt niet onder deze hoge uitzonderingen en daarom mag ik dit nummer niet blokkeren. Hierdoor trek ik de conclusie dat je jouw vaste telefoonnummer wilt opzeggen. Daar kan ik je wel bij helpen. Zou je daarvoor jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
1888 is ook per mobiel bereikbaar ....
Reputatie 7
Hoi @MichelArmandDemai, We blokkeren het nummer 1888 alleen bij hoge uitzondering. De situatie die je omschrijft valt niet onder deze hoge uitzonderingen en daarom mag ik dit nummer niet blokkeren. Hierdoor trek ik de conclusie dat je jouw vaste telefoonnummer wilt opzeggen. Daar kan ik je wel bij helpen. Zou je daarvoor jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Jullie zijn bij vaste telefonie verplicht om 18** nummers te blokkeren, dus ga nou niet zeggen dat jullie dat niet kunnen of mogen, het is gewoon een kwestie van moeten.


Bron.
Reputatie 4
Badge +4
Dit komt van Consuwijzer.

Kan ik uitgaande oproepen vanaf mijn telefoon laten blokkeren?
Dit kan alleen als uw telefoonaanbieder u deze mogelijkheid biedt. Vraag aan uw telefoonaanbieder welke mogelijkheden hij u kan bieden. En hoe u dat kunt doen. Maar let op: niet alle telefoonaanbieders bieden dit aan. Telefoonaanbieders zijn namelijk niet verplicht om dit te doen. Behalve als u een abonnement voor vaste telefonie bij KPN hebt.

Vaste telefonie van KPN?
Hebt u een abonnement voor vaste telefonie bij KPN? Dan kunt u ervoor kiezen om telefoonnummers per groep te laten blokkeren. Zo kunt u vanaf uw vaste telefoonaansluiting niet meer naar deze nummers bellen. KPN is verplicht dit kosteloos voor u te doen als u daarom vraagt. Let op: dit kan alleen voor hele groepen van telefoonnummers. En niet voor individuele telefoonnummers. En dit geldt alleen voor uitgaande oproepen, niet voor inkomende oproepen.

Welke groepen telefoonnummers kan KPN blokkeren?
U kunt in elk geval de volgende groepen nummers laten blokkeren:
  • betaalde servicenummers (0900-, 0909- en 0906-nummers)
  • internationale telefoonnummers (00..-nummers)
  • 18-nummers
Nummerblokkade ongedaan maken?
Heeft uw telefoonaanbieder een telefoonnummer of groep telefoonnummers voor u geblokkeerd? En wilt u dit ongedaan maken? Neem dan opnieuw contact op met uw telefoonaanbieder.

Wat kunt u doen?
Hebt u een klacht over het blokkeren van telefoonnummers? Dan kunt u het volgende stappenplan volgen:
  • Bespreek uw klacht met uw telefoonaanbieder. Misschien kan die het probleem eenvoudig oplossen.
  • Kan of wil uw telefoonaanbieder de klacht niet oplossen? Schrijf dan uw telefoonaanbieder een brief met uw klacht. Zet in uw brief de volgende informatie:
  • Beschrijf uw klacht.
  • Vraag om een oplossing voor een bepaalde datum. Let op: de tijd die u de aanbieder daarvoor geeft moet wel redelijk zijn. En beschrijf ook welke vervolgstappen u neemt als de aanbieder geen goede oplossing biedt.
  • Kijk voor voorbeeldbrieven op www.consuwijzer.nl. En hebt u een rechtsbijstandverzekering? Dan kunt u die ook inschakelen.
  • Komt u er samen niet uit? Dan kunt u deze vervolgstappen nemen:
  • Leg uw klacht voor aan de Geschillencommissie. Dat kan alleen als de telefoonaanbieder is aangesloten bij een brancheorganisatie die toegang geeft tot de Geschillencommissie. Of als de telefoonaanbieder rechtstreeks is ingeschreven bij de Geschillencommissie. Kijk voor meer informatie op www.degeschillencommissie.nl
  • Kunt of wilt u niet naar de Geschillencommissie? Kijk dan of het zin heeft om naar de rechter te gaan. Hebt u een rechtsbijstandsverzekering? Schakel die dan eerst in.
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt @koudhe en @wjb, Bedankt voor de toelichting. Ik lees het nu ook. Ik heb geen reactie meer gezien van @MichelArmandDemai, maar bekijk het nog eens wanneer hij een bericht stuurt en zijn gegevens heeft ingevuld in zijn forumprofiel.

Reageer