Vraag

3 analoge telefoonlijnen op experiabox

• 8 augustus 2017
  • 10 reacties
  • 403 keer bekeken

Voorheen was de situatie; quattrovox 5 die 4 ISDN lijnen verdeelde in huis en bijgebouw

Sinds komst Experiabox V10 die 2 telefoonaansluitingen heeft missen we 1 vaste tel lijn naar het bijgebouw .We wonen in buitengebied en mobiel netwerk is onbetrouwbaar dus zijn toch wel onthand zonder vaste telefoonlijn.
Is het mogelijk een extra Experiabox te plaatsen voor die ene telefoon aansluiting?

10 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Is de 2e aansluiting op de Experiabox V10 actief, hebben jullie 2 lijnen/nummers in gebruik ?
Zo niet dan is de meest eenvoudige oplossing om er een 1 naar 4 huiscentrale achter te hangen.
Zouden die nog aangeboden worden op MP. anders heb ik er nog een liggen, die mag je tegen verzendkosten hebben.
Reputatie 7
Badge +30
Gewoon een losse PSTN lijn aanvragen?
Of een VoIP aanbieden zoeken
Is de 2e aansluiting op de Experiabox V10 actief, hebben jullie 2 lijnen/nummers in gebruik ?
Zo niet dan is de meest eenvoudige oplossing om er een 1 naar 4 huiscentrale achter te hangen.
Zouden die nog aangeboden worden op MP. anders heb ik er nog een liggen, die mag je tegen verzendkosten hebben.

Ja er zijn 2 nummers in gebruik door andere bewoner.
Reputatie 7
Badge +10
Aha, dan idd een voip provider zoeken.
Zo heb ik het ook, tot volle tevredenheid, met een fritzbox 7360, die heeft ingebouwde dect, ergggg handig.
Provider . . . .
Mag ik dat hier vermelden . . .
Reputatie 7
Badge +10
Nou, vooruit dan.
Inkomend : cheapconnect
Uitgaand : freevoipdeal
Zo heb ik het ook, tot volle tevredenheid, met een fritzbox 7360, die heeft ingebouwde dect, ergggg handig.
Provider . . . .
Provider . . . .
Ik heb een Asus AC68U maar kan niet vinden of deze ook VOIP ondersteund. Of een dect telefoon

Kom toch even terug op je eerste reactie want als ik het goed begrijp kun je een huiscentrale zoals een quattrovox 5 aansluiten op TEL1 of TEL2 van de Experiabox? Want dat biedt perspectief.
Bewoner heeft 1 vaste telefoon op TEL1 en de fax op TEL2 dus hoe zou ik dan te werk gaan?
Reputatie 7
Badge +30
Nee dat kan vziw helemaal niet.

Daarom denk ik dat je het beste een extra nummer kan aanvragen over een extra lijn, of bij een VoIP provider.
Reputatie 7
Badge +10
hier staat een mooie uitleg
https://www.reindejong.nl/telefonie-bijna-gratis-over-internet

Reageer