Beantwoord

30 telefoons

  • 23 January 2021
  • 16 reacties
  • 198 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Wat gebeurd er als ik een analoge telefooncentrale aansluit op de experiabox waar 30 telefoons op kunnen en daar ook daadwerkelijk iets van 30 telefoons op aansluit. Gaat om theorie. Het worden er iets van 15 in werkelijkheid.

icon

Beste antwoord door David00 8 February 2021, 22:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Geen probleem.

Reputatie 7
Badge +21

Geen probleem.

Dat lijkt mij ook. Zo lang de centrale zich als één telefoontoestel gedraagt t.o.v. de Experia Box maakt het niet uit wat die centrale er op eigen kracht verder mee doet.

Reputatie 3
Badge

Geen probleem.

Dat is een heel fijn antwoord. De bedoeling is om een telefoonlijn naar het bijgebouw te trekken. En daar op hetzelfde telefoonnummer voor te borduren maar met nog een centrale. sinds kort kunnen er alleen geen meerdere gesprekken tegelijk gevoerd worden. Dat is wel kut. Weet jij misschien hoe dit zit? De bedoeling is  dat we gewoon weer iets van 5 externe gesprekken tegelijk kunnen voeren. Gemiddeld worden er zo’n 3 gesprekken tegelijk gevoerd. Ik denk dat het komt doordat isdn weg is maar dat weet ik niet zeker. 

Reputatie 7
Badge +21

Nee @David00 , de Experia Box kan maar één gesprek tegelijk via de analoge Phone aansluiting verwerken.

Reputatie 7
Badge +24

Dan moet je iets van een VoIP centrale aanschaffen. Dan zijn er weer allerlei leuke dingen mogelijk. 

. . .sinds kort kunnen er alleen geen meerdere gesprekken tegelijk gevoerd worden.

Via een normale kpn aansluiting kan dat ook gewoon niet, dus waarom kon dat eerder wel en nu niet meer, dat vind ik wel intrigerend.

Maar, als ik het zo lees dan kun je beter voor een ander systeem kiezen inderdaad.

Je hebt 15 toestellen nodig, en dan meerdere buitenlijnen ?

Er is erg veel 2e hands aanbod op dit gebied, voor heel weinig, lijkt me leuk om mee bezig te zijn, maar wel een uitzoekklusje.

Kun je iets meer vertellen, moeten het vaste toestellen zijn ?

 

Reputatie 3
Badge

. . .sinds kort kunnen er alleen geen meerdere gesprekken tegelijk gevoerd worden.

Via een normale kpn aansluiting kan dat ook gewoon niet, dus waarom kon dat eerder wel en nu niet meer, dat vind ik wel intrigerend.

Maar, als ik het zo lees dan kun je beter voor een ander systeem kiezen inderdaad.

Je hebt 15 toestellen nodig, en dan meerdere buitenlijnen ?

Er is erg veel 2e hands aanbod op dit gebied, voor heel weinig, lijkt me leuk om mee bezig te zijn, maar wel een uitzoekklusje.

Kun je iets meer vertellen, moeten het vaste toestellen zijn ?

 

Eerst konden er meerdere gesprekken onder hetzelfde telefoonnummer gevoerd worden. Sinds een tijdje gaat dat niet meer. En ja vaste toestellen. Die heb ik al. Dect is ook gewenst. Eerst ginger er altijd meerdere toestellen over en als je dan in gesprek was hoorde je het volgende toestel ook overgaan.
 

 

 

 

Reputatie 3
Badge

Nee @David00 , de Experia Box kan maar één gesprek tegelijk via de analoge Phone aansluiting verwerken.

Dat is dus nogal een achteruitgang dus. 

Een achteruitgang tov wat ? Wat is er veranderd ? Had je eerder ISDN ? (bv)

Hallo @David00 , als je een Experia V10 hebt, kun je de 2e Phonepoort zo instellen dat die ook actief is, dan kun je met 2 telefoons op 1 nummer gelijktijdig bellen en gebeld worden.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @David00 , als je een Experia V10 hebt, kun je de 2e Phonepoort zo instellen dat die ook actief is, dan kun je met 2 telefoons op 1 nummer gelijktijdig bellen en gebeld worden.

Als je 15 telefoons hebt, er is er 1 in gebruik en je wilt vervolgens bellen met 1 van de andere 14, dan moet precies die ene wel aan de andere poort gekoppeld zitten.

 

Een huiscentrale met meerdere buitenlijnen gebruiken dus . . .

Reputatie 7
Badge +24

Een huiscentrale met meerdere buitenlijnen gebruiken dus . . .

VoIP dus. Maar wat je dan precies moet hebben weet ik niet.

De bedoeling is  dat we gewoon weer iets van 5 externe gesprekken tegelijk kunnen voeren.

Via KPN Privé (Consumenten/klein-zakelijk) gaat dat niet lukken. Dan heb je hooguit twee analoge (!) telefoonpoorten. De centrale moet analoog aangesloten kunnen worden.

Een (oude) ISDN centrale kun je wegmieteren.

Via KPN Zakelijk kun je meerdere lijnen op één nummer hebben. Die maken gebruik van VoIP op gebruikersniveau (bij kpn consument is het pstn op gebruikersniveau). KPN Zakelijk is wel een stúk duurder dan.

Mogelijk dan je nummer via een externe VoIP provider gaan gebruiken? Dat kan alleen via LAN. Centrale moet VoIP aankunnen. Cheapconnect is een veel gebruikte.

Een (oude) ISDN centrale kun je wegmieteren.

Dat kan, je kunt ’m ook weer gebruiken, op voip.

Alleen al vanwege het energie verbruik zou ik dat liever niet doen, maar het kan wel.

Maarrr, laten we even een reactie afwachten vd vraagsteller.

Reputatie 3
Badge

Het is uiteindelijk opgelost. Is een telefooncentrale met 3 lijnen. Ding heeft dus 3 telefoonnummers. Je belt zegmaar op het nummer van lijn 1 en die schakelt dan bij bezet vanzelf door naar lijn 2 etc. Daar merkt de klant niks van die ziet gewoon het nummer van lijn 1. Zo ziet het er van buiten dus uit alsof er meerdere gesprekken op één lijn gevoerd worden. Maar technisch is dat dus niet zo. Lijkt erg op ISDN. Maargoed meneer is tevreden.