Beantwoord

Aansluiten basisstation Panasonic kxtgp500

  • 8 August 2019
  • 8 reacties
  • 501 keer bekeken

Ik heb de panasonic kx tgp 500 aangeschaft, nu wil ik het basis station aansluiten op de router experiabox v10 .
in welke poort moet ik de stekker doen, en wat voor handelingen moet ik nog meer doen.?
Ik hoop dat er iemand is mij kan helpen.
icon

Beste antwoord door PeterG 9 August 2019, 18:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Kijk eens of je hier verder komt:

https://www.kpn.com/service/bellen/telefoon-aansluiten.htm
Reputatie 7
Hoi @gijs50, welkom op het forum. Op de link die Noordzee geeft wordt uitgelegd op welke poort je het basisstation op de Experia Box kunt aansluiten. Is het daarmee gelukt?
Hmm, die ondersteunt zowel analoog bellen als IP zie ik. Voor IP zul je echter een tel.nr. bij een externe VoIP provider moeten onderbrengen.
Is je telefoonnummer uitsluitend via KPN, gebruik dan de (groene) analoge telefoonpoort op het modem. Dat is een RJ45 poort maar er kan een RJ11 telefoniestekkertje in.
Op het basisstation verbinden met de analoge poort RJ11 formaat.
Bedankt Peter. Ik ga het proberen.
Peter, op de modem is de groene poort ook een rj11 formaat.
En op het basisstation zit een rj45
IK weet nu niet wat ik moet. Als ik aan allebei de kanten een rj11 formaat stekker in doet herkent hij hem niet en maakt geen verbinding
Oh god! N.a.v. je laatste reactie even verder gekeken en tot mijn verbazing en ontsteltenis heeft deze set GEEN analoge aansluiting. En laat dat nou net nodig zijn voor gebruik bij een consumentenaansluiting van KPN....
Hij is dus NIET compatibel. NIET bruikbaar op je consumentenabonnement bij KPN.

Hopelijk kun je 'm nog ruilen met een set die alleen analoge aansluiting ondersteunt of tenminste, als je ook van IP-internettelefonie gebruik wilt maken, beiden ondersteunt.
Maar met deze gaat het dus niet lukken.

Ik ben nog niet eerder tegengekomen dat een IP-set geen analoge aansluiting had.

Enige andere optie (naast bij de winkel ruilen voor een toestel "voor analoge aansluiting in NL") is je nummer verhuizing naar een losse VoIP provider.
KPN ondersteund voor particulieren geen VoIP en dat is nou net het enige wat jouw set (basisstation) kan.
Wordt ook aanbevolen voor kleinere bedrijven (lees ik op google), met meerdere telefoonnummers.

(en ik was uit eerdere info v.u. kpn in de veronderstelling dat de analoge telefoonaansluiting een RJ45 was maar het is dus gewoon een RJ11, de officiële maat voor analoog.)
Peter , bedankt voor alle moeite.
Ik ga op zoek naar een ander toestel
Gewoon een Gigaset kopen. Werken prima.
Voorheen Siemens Gigaset.

Succes!