Beantwoord

Aansluiting thuis, wat is dit kastje?

  • 1 April 2020
  • 3 reacties
  • 164 keer bekeken

Wie kan ons helpen?  Wij hebben deze aansluiting in ons huis, zie foto.  Ik vind het er nogal rommelig en gammel uitzien en wil kijken of wij dit kunnen aanpassen.  

Wie weet wat dit kastje is en of het nut heeft? Er loopt n kabeltje vanaf die pin links naar in het (grote) kastje. 

Alvast dank voor jullie reactie!

 

icon

Beste antwoord door KeesYagi 1 April 2020, 23:05

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat grijze buisje is het aansluitpunt. Het zogenaamde ISRA punt. Hier komt de telefoonkabel uw huis binnen. Afblijven dus. Die grote doos ken ik niet. Maar dat zal wel een verdeel doos zijn. Kun je hem open schroeven? Hij is in principe niet nodig. En de rest kunt u ook probleemloos weg halen als u er geen gebruik van maakt.

Bent u van plant om een abonnement bij KPN af te sluiten? In principe word dan de Experiabox rechtstreeks aangesloten op dat grijze buisje.

Die kast is een iets om 2 telefoons op aan te sluiten, ik weet de naam niet meer, onlangs was er ook een vraag over zo’n kast hier.

Ik dacht even aan een tweeling schakeling maar dat is het toch niet.

( Wegens 2 telefoons op een aansluiting verzon men ooit de 4 polige stekker met de EB (extra bel)  )

Ik denk nu eigenlijk dat die kast er alleen voor zorgt dat de eerst opgenomen telefoon de andere uitschakelt.

Dus die kast kan weg, er zitten mooie relais in, probeer ‘m nog te slijten, al is het naar de kringloopwinkel.

Dank voor jullie reacties, fijn! Dat ruimt straks lekker op thuis. 

Reageer