Beantwoord

Aanvraag vaste telefoon niet mogelijk

• 14 september 2017
  • 2 reacties
  • 156 keer bekeken

zo,n 9 maanden terug van KPN naar Telfort omdat dit een stuk goedkoper was.
2 maanden terug werd er onterecht geld afgeschreven en kreeg hij een onterecht hoge rekening. Door dat gedoe wilde Bert naar een andere provider toen we dit probeerde kreeg hij een brief van Telfort met de melding dat er een jaar contract was aangegaan dat liep tot begin 2018.
Bert had zich hierbij neer gelegen en accepteerde dat hij tot 2018 bij Telfort onder contract stond maar
1 week later krijgt Bert wederom 1 brief van de Telfort met de mededeling dat het contract was beëindigt en dat er contractbreuk is gepleegd is hierdoor kreeg ik 1 boete welke in termijnen betaald mag worden.
Ik snap alleen de reden van de contractbreuk niet ik dacht dat het contract doorliep tot het einde van het jaar contract ? De provider die Bert een contract wilde bieden heeft zich uit coulance terug getrokken dus toen was er niets meer.
Voor tv te kijken ben ik naar Digitenne gegaan.
Internet daar heeft Bert niets aan hij is 84 heeft 1 blind oog en met het andere oog ziet hij 10 procent.
Ik ben gisteren met Bert naar een KPN winkel gegaan met de bedoeling een abonnement voor een vaste telefoon af te sluiten Bel budget KPN voor 12 euro en 50 cent per maand.
Maar ik kon dit abonnement niet afsluiten omdat er een XS4AL verbinding in huis is volgens de computer maar ik weet zeker dat er nog nooit een abonnement is geweest met XS4AL er is nog nooit post geweest van XS4AL, De medewerker van de KPN winkel heeft gebeld met XS4AL daar werd gezegd dat er geen contract is Bert is daar niet bekent.
Maar omdat die XS4AL verbinding er is kon ik bij de KPN winkel geen KPN bel budget abonnement afsluiten.
Maar als ik een abonnement voor alles in 1 zou nemen voor 40,00 per maand dan kon het probleem wel opgelost worden.
Maar waarom kan het probleem met het 12,50 euro abonnement niet worden opgelost maar met het 40,00 euro abonnement kon dat probleem wel worden opgelost ?
Ik voelde mij enigszins onder druk gezet om het 40 euro abonnement maar te nemen doordat er met 2 personen op je ingepraat word van, Dat heb je nodig, Dat moet je nemen, Waarom niet, Wat is het probleem, Neem dat nou maar gewoon, Maar 40 euro per maand voor enkel telefoon is gewoon te duur voor mij.
Bert is ook slecht ter been en heeft een alarm knop bij zich die hij in geval van nood kan indrukken om de hulpdiensten te waarschuwen Maar dit alarm werk via een telefoon lijn die er nu niet is maar er heel snel moet komen.
Kunt U het probleem van Bert op lossen of moet ik op zoek naar een andere provider ?

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door 1master4u 16 september 2017, 16:14

Het probleem is opgelost wat bij de KPN winkel probleem was en niet kon was via het KPN telefoon nummer geen probleem en wel mogelijk.
Ook zij zagen dat er een werkende lijn lag toen ik aangaf deze niet te gebruiken en nooit een abonnement gehad heb bij XS54al werkt er gezegd prima ik gooi hem van de lijn en dat ik misschien nog een reactie kon krijgen van Xs4al.
Ook het bel budget abonnement van KPN was geen probleem om die af te sluiten hartstikke goed ik vind het alleen jammer dat er zoveel verschil zit tussen de KPN winkel en het KPN telefoon nummer.
Wat ook jammer was is dat het 2 weken duurde voor de lijn werd aangesloten maar dat zal wel normaal zijn.
Ik heb in de tussen tijd een mobieltje voor Bert gekocht eentje met hele grote knoppen en duidelijke geheugen plaatsen en ook zit er een alarm knop op de telefoon als deze word ingedrukt krijgen tot 5 mensen die alarm melding mooi systeem denk ik.
Verder heb ik vertrouwen dat alles nu in orde gaat komen.
Ik wil de personen bedanken voor de reactie,s,
Met een vriendelijke groet van Bert.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Hallo @1master4u, welkom!

Wat een vervelende situatie! Ik begrijp heel goed dat je Bert zo snel als mogelijk, het liefste gisteren, van een werkende telefoonlijn en daarmee alarm wilt voorzien.
Het kan zijn dat de huidige telefoonlijn nog 'bezet' is door een provider maar als je een reactie op mijn privébericht geeft, dan gaan wij zo snel mogelijk uitzoeken of Bert via KPN een werkende telefoonlijn kan krijgen!!
Het probleem is opgelost wat bij de KPN winkel probleem was en niet kon was via het KPN telefoon nummer geen probleem en wel mogelijk.
Ook zij zagen dat er een werkende lijn lag toen ik aangaf deze niet te gebruiken en nooit een abonnement gehad heb bij XS54al werkt er gezegd prima ik gooi hem van de lijn en dat ik misschien nog een reactie kon krijgen van Xs4al.
Ook het bel budget abonnement van KPN was geen probleem om die af te sluiten hartstikke goed ik vind het alleen jammer dat er zoveel verschil zit tussen de KPN winkel en het KPN telefoon nummer.
Wat ook jammer was is dat het 2 weken duurde voor de lijn werd aangesloten maar dat zal wel normaal zijn.
Ik heb in de tussen tijd een mobieltje voor Bert gekocht eentje met hele grote knoppen en duidelijke geheugen plaatsen en ook zit er een alarm knop op de telefoon als deze word ingedrukt krijgen tot 5 mensen die alarm melding mooi systeem denk ik.
Verder heb ik vertrouwen dat alles nu in orde gaat komen.
Ik wil de personen bedanken voor de reactie,s,
Met een vriendelijke groet van Bert.

Reageer