Beantwoord

Aanvraag verbruiksspecificatie vaste telefonie

  • 25 August 2021
  • 4 reacties
  • 187 keer bekeken

Goedeavond,

 

Ik wil graag een verbruiksspecificatie opvragen van al (sinds start, is maar aantal maanden) mijn inkomende, en uitgaande gesprekken van mijn vaste telefoon vanwege een rechtzaak.

(Staan niet op mijn factuur)

 

Zouden jullie mij deze willen toesturen?

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 25 August 2021, 22:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hoi, welkom op het forum van kpn.:relaxed:

(Staan niet op mijn factuur)

Dat is heel apart en mijns inziens kijk je niet goed. Het is namelijk verplicht om een belspecificatie er bij te doen, dat is op de pdf van af blad 2.
Heb je die niet zelf bewaard, KPN bewaart de specificatie maximaal 6 maanden. Dat mag niet langer.

KPN, en iedere andere provider, houdt alleen uitgaande gesprekken bij om die in rekening te kunnen brengen. Deze mogen (moeten) ze 6 maanden bewaren.

De facturen van de laatste 12 maanden (de laatste 6 maanden inclusief specificatie) als je tenminste bellen via internet hebt (aangesloten op modem), vind je in MijnKPN. Van oudere facturen, tot 7 jaar, is alleen het eindbedrag bekend.

Hoi Peter,

 

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Dat mag dan even door de klanten service nagekeken worden. Bij Uw product > thuis > facturen, staat in ieder geval geen lijst met binnenkomen en uitgaande gesprekken van de vaste telefonie mét telefoon nummer en gespreksduur. Die heb ik namelijk nodig :)

Reputatie 7
Badge +20

Hi @mr_rens, als er kosten in rekening worden gebracht voor een telefoongesprek, horen wij deze wel degelijk in een specificatie te tonen. Inkomende gesprekken registeren wij niet, aangezien hier voor wordt betaald door de belende partij waardoor het niet noodzakelijk is om deze privacygevoelige gegevens bij te houden.

Als je uitgaande gesprekken hebt gevoerd met de vaste lijn, zullen die extra kosten bij je standaard abonnementsprijs op worden geteld en zal dit ook op een extra pagina aan je factuur toe worden gevoegd. In de maanden dat je géén uitgaande gesprekken hebt gemaakt met de vaste lijn waardoor wij ook geen kosten hoeven te berekenen, ontbreekt die extra pagina. 

Aan een overzicht van de inkomende gesprekken kunnen wij je vanuit de klantenservice niet helpen, dit kan enkel door justitie worden aangevraagd bij een aparte tak binnen KPN!

 

Bij Uw product > thuis > facturen, staat in ieder geval geen lijst met binnenkomen en uitgaande gesprekken van de vaste telefonie mét telefoon nummer en gespreksduur.

Dat staat, zoals vermeld, in de PDF van de facturen. Van af blad 2. En dus alleen uitgaand, wat je zelf gebeld hebt. Dat houdt kpn bij i.v.m. de kosten.

Nummers van gesprekken die bij jouw binnenkomen worden ook bijgehouden. Dat mag alleen een rechercheteam opvragen na toestemming van een Rechter-Commissaris.