Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Abonnement vaste telefonie niet omgezet

Een tijdlang had ik geen internet waar ik nu woon. Onlangs heeft iemand de brieven die ik van KPN ontvangen heb hier gebracht. Internet doet het ook weer zodat ik mijn probleem kan omschrijven zonder persoonlijke gegevens. Ik had een ISDN-2 abonnement. Omdat ik voor langere tijd naar het buitenland wilde gaan ben ik gaan zoeken naar een goedkoper abonnement. ISDN-2 is voor mij ook niet meer nodig, aan 1 gewone vaste telefoonlijn heb ik genoeg. Ik heb aan KPN gevraagd mijn abonnement om te zetten naar een gewone vaste aansluiting (PSTN?). Als abonnementsvorm heb ik gekozen voor het goedkoopste abonnement: het BelBudget abonnement. Zolang ik in het buitenland ben, bel ik niet en ik wil graag mijn nummer behouden. Dit heb ik aan KPN Klantenservice doorgegeven en vervolgens ben ik naar het buitenland vertrokken. Er blijken 2 brieven van KPN gekomen te zijn. De eerste brief vermeldt correct mijn verzoek en sluit een boekje in om de aansluiting over te zetten van ISDN naar een gewone lijn. De andere brief (gedateerd een paar dagen later) vertelt dat ik nu een ISDN-1 lijn ga krijgen met een BelBasis abonnement.
Via internet heb ik mijn facturen van de laatste maanden opgevraagd. Deze blijken gebaseerd op de laatstgenoemde situatie. De aanluiting lijkt dus niet omgezet te zijn naar PSTN. Voor het abonnement betaal ik een hoger tarief dan waar ik om gevraagd heb.
Vanuit de aansluiting is na mijn vertrek niet meer gebeld. Ik heb nu vanuit hier mijn nummer gebeld. Het antwoord is dat de aansluiting 'buiten gebruik' is. Als ik over enige tijd terugkom wil ik graag de aansluiting weer gaan gebruiken. Wat te doen?
icon

Beste antwoord door Erik_ 20 maart 2017, 09:35

Het heeft even geduurd, maar dan hebben we ook wat 🙂 Het bleek inderdaad dat aapstring's abonnement niet was omgezet zoals had gemoeten. We hebben achter de schermen hard gewerkt. Het abonnement is nu omgezet en aangepast, en de verkeerde kosten zijn gecrediteerd.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hey aapstring, goed je weer terug te zien hier! Dank je voor de duidelijke omschrijving. Je krijgt een privébericht van me. Reageer daarop met je gegevens. Dan kijk ik na wat er nu precies aan de hand is, en hoe we dit het beste kunnen aanpakken.
Reputatie 6
Badge +17
Het heeft even geduurd, maar dan hebben we ook wat 🙂 Het bleek inderdaad dat aapstring's abonnement niet was omgezet zoals had gemoeten. We hebben achter de schermen hard gewerkt. Het abonnement is nu omgezet en aangepast, en de verkeerde kosten zijn gecrediteerd.

Reageer