Beantwoord

absurde naheffing

• 16 March 2012
  • 10 reacties
  • 10514 keer bekeken

Mijn verhaal is identiek aan dat van het forumbericht van IJsjebeer. Sinds een tweetal weken heb ik een glasvezelverbinding en heb een alles-in-één-pakket via XS4ALL afgenomen, bij wie we al 15 jaar de internet, e-mail en adsl afnamen. Tot zeer grote tevredenheid, geweldige service en dito helpdesk! Zij hebben voor mij de telefonie opgezegd bij hun moedermaatschappij KPN.

Ik heb gisteren een eindafrekening van KPN mogen ontvangen van slechts EUR 385,–!!! Ook ik had een standaard BelZakelijk pakket, maar wel in combinatie met een isdn1-abonnement. Zelfs met een maximale opzegtermijn van drie maanden kom ik echter niet verder dan een bedrag van EUR 145,71 voor beide abo’s samen. Maar volgens mij is de opzegtermijn slechts 1 maand.

Bovendien krijg ik ook nog geld van KPN sinds januari van dit jaar omdat ik mijn adsl-lijn (kpn-xs4all-gedeelte) heb laten omzetten naar een StartOnly van XS4ALL in voorbereiding op mijn glasvezelverbinding. Ik betaalde dus alleen nog maar aan XS4ALL. Dit is een bedrag van EUR 46,89 (twee maanden).

Wat mij verder erg opvalt aan deze rekening, is dat onder de noemer diversen de grote klapper van EUR 373,– vermeld staat wegens 'beëindigen abonnement'. Maar dit bedrag is verder niet gespecificeerd (hoeveel maanden x welk bedrag x welk abonnement). Dit lijkt zeer op natte vingerwerk, gokt KPN er op dat dit door de boekhouder van een groot bedrijf onopgemerkt en blind betaald wordt? Ik ben ZZP’er met een klein inkomen en doe dus alles zelf, daarom valt deze torenhoge eindafrekening wel heel erg in het oog. Zo ben je als KPN een klant echt voor altijd kwijt, ik kom nooit meer terug als ik zo een schop nakrijg. Plus de bijkomende reputatieschade in de markt, want hier geldt: 'Hoort, zegt het voort'.

Behalve de shokerende hoogte van deze factuur en het ontbreken van een financiële onderbouwing, ben ik ook verbaasd over het kannibalisme wat KPN pleegt tegenover haar dochterbedrijf XS4ALL. Alléén mijn telefonie is van KPN naar XS4ALL gegaan, mijn andere diensten zaten daar al... je zou toch zeggen broekzak-vestzak?

Wat nu te doen? Moet ik nu echt de gang naar de Opta en mijn rechtsbijstandverzekering maken? Reactie van mensen met gelijke ervaringen zijn zeer welkom.

icon

Beste antwoord door Cornelis 16 March 2012, 14:02

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Beste foto67,

Na uw bericht gelezen te hebben wil ik u graag aanbieden dat wij het voor u gaan oppakken.

Om dit voor u te doen verzoek ik u graag om mij via een privebericht uw klantnummer, postcode en huisnummer toe te zenden.

Ik hoor graag van u,

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Dag Cornelis,

Inmiddels heb ik je een privé-bericht met mijn gegevens toegezonden. Op welke termijn denk je dat ik een antwoord mag verwachten? Ik ben natuurlijk zeer nieuwsgierig naar de uitkomst.

Met vriendelijk groet,

Foto67

Reputatie 2
Badge +2
Beste Foto, 

Zit je nou bij XS4ALL of KPN... Kan het even niet helder uit je verhaal opmaken :@

Heb je geen antwoord gekregen van de respectievelijke helpdesks? Of had je nog geen melding gemaakt...

Groet, 

Fiber.

Ja duh, je kan toch lezen... niet helder? Dit soort opmerkingen doet bij mij de vraag opborrelen of hier niet KPN-ers op een onaardige manier online tegengas willen geven. In ieder geval zou de community manager 'Cornelis' van dit KPN-forum dit gaan oppakken. Ik wacht het af, wordt vervolgd en tot dusver niets betaald.

Reputatie 2
Badge +2
foto67,

t was maar een vraag. Dan niet.

Fiber

Reputatie 4
Badge +9
Beste foto67,

Via de administrator (Cornelis) van dit forum ben ik aan de gegevens gekomen om uw dossier in te zien en uit te zetten naar de afdeling Zakelijke Markt van KPN.

In uw geval is het zo dat u overstapt binnen KPN naar een dochtermaatschappij, een zogenaamde “Groene overstap”.  Hierbij hoort in uw geval geen boete in verband met overstap berekend te worden. Per abuis is dit wel gebeurd, waarvoor onze excuses.

Vandaag wordt u benaderd door een collega van de Zakelijke Markt voor nadere uitleg.

Met vriendelijke groet,

Boudewijn.

Dat is mooi nieuws, bedankt!

foto67

Reputatie 2
Badge +2
foto67, 

toch nog een goede afloop dus? als je nu maar gebeld word door die collega :D

fiber

We gaan het meemaken...

Foto67

Grote schrik! Onlangs overgestapt van KPN naar UPC krijg ik gisteren een eindafrekening gepresenteerd van 1125,48!!! Gespecificeerd als kosten n.a.v. opzegtermijn. De reden waarom ik heb opgezegd is dat ik mijns inziens al een aantal jaren teveel betaal voor mijn vaste telefonie abonnement (dat maar nauwelijks nog wordt gebruikt!) en ik nu veel voordeliger uit ben. Het belzakelijk abonnement was bij aanvang te allen tijde opzegbaar en nu krijg ik meer dan € 1000,- voor mijn kiezen gebaseerd op wat? Ik heb nooit ergens voor getekend!

Ik heb ook nog een HI-abonnement voor de mobiele telefoon en een data abonnement voor de I-pad, beide van KPN dus, en daar wordt tenminste duidelijk bij vermeld dat het voor 2 resp. 1 jaar is. Ik weiger deze rekening te betalen en heb de bank al gealarmeerd om het bedrag direct te storneren. Wat een schofterige klantbehandeling dit! Zo houd je de mensen niet aan boord, KPN. Ik zal hier zoveel ruchtbaarheid aan geven als ik kan. KPN is wel de laatste partij van wie je dit soort mafia acties verwacht. IK BEN WOEDEND!

Reageer