Afkoopkosten voortijdige beeindiging????

• 21 december 2011
  • 4 reacties
  • 11555 keer bekeken

Na jarenlang klant te zijn bij KPN, ik kan me niet eens meer herinneren hoe lang, zijn we overgestapt naar ziggo.

Maar wat blijkt nou? Ik krijg een factuur voor "afkoop voortijdigge beeindiging contract" en "kosten voor de opzegtermijn"

Hoe is dit nou mogelijk? De klantenservice heeft geen goede verklaring. Stilzwijgend verlengen met 1 jaar zal immers niet mogelijk zijn. Hun antwoord? "contract zal wel verlengd zijn met 1 jaar met mijn toestemming" Volgens hun sinds februari 2011.

Jarenlang heb ik niks van KPN ontvangen en zeker weten geen toestemming gegeven.

Een bewijs kunnen ze niet aanleveren. :@

Wat moeten we hier nou mee? Welliswaar is de factuur in totaal 100 euro. Maar blij zijn wij hier absoluut niet mee.

Oh ja, als de abo idd in februari was verlengd, en we hebben belbudget van 10euro per maand, hoe komen ze dan aan 100 euro voor de resterende 2 maanden welke deze "zogenaamde" verlenging zal moeten duren???

Met dank aan KPN en haar onvriendelijke, onpersoonlijke aanpak van klachten.

Maar blij ook dat we weggegaan zijn.... Ik zal mijn familie, vrienden & kennissen ook laten overstappen.

4 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Heb je ook echt een klacht ingediend bij KPN of enkel de klantenservice gebeld? Want alleen bellen is geen klacht indienen.

Overigens heb je KPN uberhaut de kans en de tijd(4-6 weken) gegeven om je klacht op te lossen?

Over die afkoop boete heb je in al die jaren een korting geaccepteerd of iets dergelijks?

Reputatie 3
Badge +5
Beste shamstr,

Kunt u mij via een priv├ębericht uw postcode + huisnummer, klantnummer en een contact telefoonnummer toesturen. 

Dan pak ik de zaak direct op.

Met vriendelijke groet,

Daan Popken

Ik heb alleen de klantenservice gebeld en niet "officieel" een klacht ingediend. De meeste minder-bureacratische ondernemingen helpen een boze klant aan de telefoon en gaan de klachtenprocedure in.

Ik heb naar mijn weten de afgelopen jaar (jaren zal sowieso niet van toepassing mogen zijn) geen korting geaccepteerd. Dat was dan ook de vraag richting klantenservice, of zij daar een bewijs van kunnen leveren.

En een korting stilzwijgend doorvoeren (als ik die gehad zal hebben) zal niet gelijk tot een contractverlenging mogen leiden.

Als ik een tientje in je brievenbus gooit, en je geeft het niet terug, betekent immers ook niet dat ik een contract heb op de ziel van je eerstgeborene.

Beste Daan,

ik heb je een bericht gestuurd met de gegevens waar je om vroeg.

Reageer