Beantwoord

afkoopsom resterende looptijd contract € 34.59

  • 16 June 2020
  • 9 reacties
  • 637 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Na lang wikken en wegen toch maar besloten VAST BELLEN KPN op te zeggen.  Zijn overgestapt naar een andere provider waarvan wij al een uitstekend werkende internet aansluiting hebben.

Met name de gebrekkige informatie voorziening was een doorn in het oog.

Eindafrekening recentelijk ontvangen wordt er tot onze verbazing kosten voor z.g.

afkoopsom resterende looptijd contract. Waarom is dat en waar komen deze fictieve kosten vandaan??

Maar belangrijker kunnen deze kosten worden teruggestort worden door KPN?

 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 26 June 2020, 10:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Grumpy01, wat jammer dat je totaal onverwacht een rekening van ons hebt ontvangen :slight_frown: Een afkoopsom wordt in rekening gebracht als je opzegt terwijl je nog binnen een lopend contract zit. De resterende abonnementskosten tot de einddatum van je contract, worden dan alsnog bij je gefactureerd. Als je geen lopend contract meer hebt, horen er dus ook geen kosten in rekening gebracht te worden. Hoe zit dit precies bij jullie?

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het telefoonnummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren, zodat ik met je mee kan kijken!

Reputatie 1
Badge

Probleem is dat wij niet kunnen zien tot wanneer contract VAST BELLEN loopt. Kunnen ook nergens hierover iets terug vinden. Ook bij navraag i.v.m. overstap andere aanbieder niet geïnformeerd dat er een afkoopsom betaald moet worden. Enige wat wij te horen kregen is dat de nieuwe provider om overname telefoonnummer moet vragen anders kan nummer niet worden meegenomen. Inmiddels betreffende telefoonnummer toegevoegd in profiel.  

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt! Ik zie inderdaad dat het wat tegenstrijdig op de factuur staat. Eerst worden er abonnementskosten terugbetaald, en daarna wordt er een afkoopsom in rekening gebracht. Ik kijk daar net als jullie een beetje vreemd tegenaan.

Zelf heb ik hier niet direct een verklaring voor, ik ga navraag doen bij een andere afdeling. Zodra ik meer weet, laat ik hier weer van me horen!

Reputatie 7
Badge +20

Mijn collega kan ook niet verklaren waarom deze kosten in rekening zijn gebracht, daarom heb ik nu de aanvraag gedaan of ze dit bedrag naar je terug willen storten.

Als deze aanvraag verwerkt is, kom ik bij je terug omdat ik je dan meer kan vertellen over wanneer je deze teruggave kunt verwachten :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Grumpy01, het invoeren van de vergoeding is gelukt! Dit houdt in dat je dit bedrag binnen 14 dagen terug kan verwachten op je bankrekening. Laat je het weten als je dit ontvangen hebt? :slight_smile:

Reputatie 1
Badge

Hallo Maja Hartstikke bedankt. Dit zou fantastisch zijn. Laat je weten zodra geld binnen is.:smile:

Reputatie 7
Badge +20

Top! Ik hoop dat ik snel weer wat van je hoor :wink:

Reputatie 1
Badge

Hallo Maja,

Kan je hiermede de ontvangst retour betaling bevestigen. Nogmaals bedankt voor de fantastische inzet. Zijn er erg blij mee. :ok_hand:

Reputatie 7
Badge +20

Fijn dat het binnen is, bedankt voor je berichtje hierover :blush: Heel graag gedaan!