Beantwoord

Afkoopsom resterende looptijd contract

  • 19 July 2019
  • 14 reacties
  • 1514 keer bekeken

Badge
Informatie-brief over nieuwe prijzen Vaste Telefonie ontvangen d.d. 15.4.2019, waarin de verhoogde (privé) abonnementskosten per 1.7.2019 worden vermeld met de mededeling:
"U kunt door deze veranderingen uw abonnement kosteloos wijzigen of opzeggen."
In aansluiting op bovenstaande is het (55 jaar durende) abonnement "Vaste telefonie" opgezegd per 6/6 en uiteindelijk afgesloten per 27/6. Na de ontvangst van de eindfactuur d.d. 10/7 blijkt dat er een "afkoopsom" van € 35,34 moet worden betaald, hetgeen m.i. in tegenstelling is tot "kosteloos wijzigen of opzeggen" is, zoals dit wordt voorgespiegeld in de voormelde informatiebrief van 15.4.2019. Bij telefonische navraag draaide de KPN vertegenwoordiger voortdurend in de rondte zonder antwoord te geven op de vraag "waarom moet er een afkoopsom worden betaald?". Wie kan mij nu een zinnig antwoord geven waarom er een afkoopsom wel/niet moet worden betaald, en volgens welke voorwaarden? N.B. kosteloos opzeggen kan nooit worden gekoppeld aan 1 maand opzegtermijn, ander had dit moet worden vermeld in die informatiebrief. Waar (email adres) kan ik anders mijn vraag stellen en eventueel mijn ongenoegen uiten?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 1 October 2019, 16:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Hoi @2019KPN . Welkom op het forum.
Wat een aparte gang van zaken. Ik kan me goed indenken dat je dit in twijfel trekt en het wordt al helemaal vreemd als een medewerker geen duidelijk antwoord kan verzorgen.
Ik duik er graag voor je in. Kun je je profiel aanvullen met alle relevante gegevens. Uiteraard ook graag het vaste nummer dat je afnam. Kun je daarna hier een seintje geven?
Ik ga dan uitzoeken hoe het zit.
Badge
Beste Erwin, hartelijk dank voor de snelle reactie, die ik zeer op prijs stel. ik heb het profiel aangepast met de gevraagde gegevens, en ik vertrouw er op dat deze gegevens voldoende zijn voor een verdere beoordeling en antwoord op mijn probleemstelling. Bij voorbaat dank voor je inzet/bijdrage.
Dank voor de gegevens! Ik ben hier even ingedoken en ik heb het sterke vermoeden dat dit nog recht gezet gaat worden. De laatste nota lijkt op een slotnota maar is dat niet. Er zal in september nog een nota komen. Ik verwacht dat daarin die afkoopsom weer gecompenseerd wordt. Is dat niet het geval, geef mij een seintje en dan fix ik het.
De reden voor die afkoopsom is een automatisch proces dat geen rekening houd met de nieuwe voorwaarden.
Samengevat: Ik verwacht dat het met de echte slotnota allemaal gerepareerd is. Zo niet, doe ik dat alsnog! 🙂
Badge
Super bedankt voor de heldere reactie. We zien de slotnota met vertrouwen tegemoet. Als er dan nog vragen zijn, dan meld ik mij nogmaals met genoegen.
Badge
Beste Erwin, misschien ten overvloede, aangezien je hebt aangegeven dat er in september a.s. wellicht een nota zal komen ter verrekening van de betreffende afkoopsom? De KPN stuurde altijd nota's op de 10e, 11e of 12e van de maand. Op 10/7 hebben we de bewuste nota met de afkoopsom van € 35,34 ontvangen, hetgeen zou kunnen betekenen dat we 10 of 11 of 12 augustus 2019 een volgende nota hadden kunnen verwachten. Dat is nu niet het geval geweest, maar aangezien je hebt aangegeven dat het een nota van september zou kunnen zijn, wil ik je hier graag het voordeel van de twijfel geven. Ik ben benieuwd.
Nogmaals dank voor je reacties, en met vriendelijke groeten, B. van Amerongen-Hagenbeek.
Ik snap het. De PSTN nota's worden in de regel eens per twee maanden verstuurd. Vandaar september. Ik heb er vertrouwen in dat die nota er in september gaat komen! Zo niet, sta ik er garant voor 🙂
Badge
Beste Erwin, de maand september heeft nog 1 werkdag (=30/9) en ik kan mij niet veronderstellen dat er nog een eindafrekening/nota van KPN kan worden verwacht. Kortom, misschien wordt het nu echt tijd dat er misschien maar eens echt aan de bel moet worden getrokken om te informeren of die afkoopsom daadwerkelijk gecompenseerd zal worden. Ik wacht met gezonde spanning af wat er gaat gebeuren. Bij voorbaat dank voor de aanvullende bijdrage en met vriendelijke groeten, B. van Amerongen-Hagenbeek.
Dag Erwin, even in vervolg op mijn eerdere reactie op de afkoopsom welke afkoopsom in mijn ogen onterecht is.: ook ik verwacht nu geen slotnota meer van KPN. Blijft vreemd verhaal. Normaliter krijg ik altijd in de laatste week van september nieuwe nota toegezonden. Nu dus niet. Hoop toch nog reactie te krijgen van jou.
Groet, Els Schaap-Koster.
@2019KPN @Els1952 .. Ik ga er voor jullie beide achteraan!
Morgen heb ik een update!
@2019KPN @Els1952 : Zoals belooft, de update: Een collega heeft nu handmatig de beide bedragen gecrediteerd. Dat is mij in dik gedrukte letters bevestigd.
Helaas zit daar wel weer die factuur termijn op en dat is niet te bespoedigen. Wees er van verzekerd dat het geld gecrediteerd wordt Maar dat duurt dus nog wel tot eind november voordat de verwerking is gedaan.
Dg Erwin, dank voor je genomen moeite.
Zie eea eind november wel. Hoop dat het goed komt.
Groet, Els.
Dag Erwin, vandaag kreeg ik bericht van KPN. Binnen enkele dagen krijg ik de onterecht betaalde afkoopsom retour op mijn rekening.
Ik dank je hierbij voor de genomen moeite een en ander op de lossen en wil je een compliment geven voor je inspanning in deze.

Groet, Els Schaap-Koster
Badge
Beste Erwin, vandaag is de factuur ontvangen voor het te ontvangen bedrag van de afkoopsom. Heel erg veel dank voor jouw interventie om de onterecht betaalde afkoopsom te retourneren. Je bent een topper. Met vriendelijk groeten, B. van Amerongen-Hagenbeek.

Fijn om te lezen dat het heeft gewerkt. Nogmaals mijn excuses dat het allemaal zo lang moest duren.

Voor toekomstige vragen weten jullie mij te vinden! :-)