"U kunt door deze veranderingen uw abonnement kosteloos wijzigen of opzeggen."
In aansluiting op bovenstaande is het (55 jaar durende) abonnement "Vaste telefonie" opgezegd per 6/6 en uiteindelijk afgesloten per 27/6. Na de ontvangst van de eindfactuur d.d. 10/7 blijkt dat er een "afkoopsom" van € 35,34 moet worden betaald, hetgeen m.i. in tegenstelling is tot "kosteloos wijzigen of opzeggen" is, zoals dit wordt voorgespiegeld in de voormelde informatiebrief van 15.4.2019. Bij telefonische navraag draaide de KPN vertegenwoordiger voortdurend in de rondte zonder antwoord te geven op de vraag "waarom moet er een afkoopsom worden betaald?". Wie kan mij nu een zinnig antwoord geven waarom er een afkoopsom wel/niet moet worden betaald, en volgens welke voorwaarden? N.B. kosteloos opzeggen kan nooit worden gekoppeld aan 1 maand opzegtermijn, ander had dit moet worden vermeld in die informatiebrief. Waar (email adres) kan ik anders mijn vraag stellen en eventueel mijn ongenoegen uiten?
Beste antwoord door Erwin van KPN
Bekijk origineel