Beantwoord

al ruim een week geen vaste telefoon

  • 12 November 2020
  • 16 reacties
  • 115 keer bekeken

Sinds ruim een week hebben wij nu al geen telefoon meer, kpn gebeld en deze zeggen dat het met spoed verholpen wordt, ik weet niet wat spoed is, maar voor mij is ruim een week geen spoed. Heel vervelend omdat er binnen ons huishouden gebruik gemaakt wordt van een alarmeringssysteem via de telefoon, deze doet het dus ook al ruim een week niet. De klant is helaas al lang geen koning meer bij kpn, heb nu inmiddels 3x gebeld.

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 19 May 2021, 10:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Boelelaan, welkom! Dit is inderdaad heel vervelend. Wil je jouw forumprofiel invullen en hier reageren als je dit gedaan hebt? Dan ga ik kijken wat er tot op heden is gebeurt en wat ik verder kan doen.

Heb inmiddels de belangrijkste dingen ingevuld. Het schijnt overigens een probleem te zijn met een groter geheel, er zijn dus, als ik het goed begrepen heb, meerdere adressen zonder telefoon, maar weet het niet zeker. Had vorige week vrijdag van de kpn een sms gekregen met de mededeling dat ze vandaag, donderdag 12-11, zouden komen om het probleem te verhelpen (er zou gegraven moeten worden), maar niemand gezien en de telefoon doet het dus nog steeds niet.

Reputatie 7
Badge +15

@Boelelaan Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik zie inderdaad dat er gegraven moet worden en dat dit langer duurt omdat om vervuilde grond gaat. Ik heb helaas op dit moment ook nog geen inzicht wanneer het opgelost gaat worden. 

Ik zal de situatie in de gaten houden en meer informatie delen zodra dit bekend is! 

Hartelijk bedankt voor je informatie, hopelijk is er snel een oplossing voor de vervuilde grond.

Het is eigenlijk wel heel raar dat je daarom dan maar een hele tijd zonder telefoon moet zitten, zeker in deze coronatijd. De telefoon wordt nu door ons veel meer gebruikt om familie en vrienden te bellen. We worden nu op kosten gejaagd om met onze (prepaid) mobiel te bellen. Kunnen particulieren ook in aanmerking komen voor een vergoeding net als bedrijven?

Ik vrees dat dit een overmacht situatie is, @Boelelaan . Ik hoop dat ze de klus zo snel mogelijk klaren!

Heb vandaag contact gehad met de gemeente De Ronde Venen en zij hebben mij meegedeeld dat de KPN gewoon kan beginnen met graven en dan (achteraf) een vergunning kunnen aanvragen, dit ingeval van een calamiteit. Dit is misschien voor de KPN geen calamiteit, maar voor ons toch zeker wel. De gemeente De Ronde Venen heeft ook al contact gehad met de KPN en hen dit meegedeeld. Vanmorgen toch maar weer naar jullie gebeld en toch wordt er volgehouden dat er gewacht moet worden op de toestemming van de gemeente voordat zij kunnen beginnen en dat dit tot wel 6 weken kan duren, dit is echt belachelijk, omdat het dus niet waar is. De gemeente De Ronde Venen bevestigde tevens dat er nog geen aanvraag voor een vergunning is binnengekomen!!!! We worden behoorlijk aan het lijntje gehouden en bovendien worden er onwaarheden verteld. Wellicht wil de KPN graag dat mijn vader overgaat op internetbellen, maar ook daar hebben wij geen goede ervaringen mee. Mijn vader is 89 en heeft geen behoefte om nu dingen te gaan veranderen, dit brengt erg veel stress met zich mee.

Mijn vader durft op dit moment nauwelijks de deur uit omdat zijn persoonsalarmering niet werkt. Ook het contact met familie en vrienden is nu moeilijk en zeker in deze coronatijd is contact met familie en vrienden toch erg belangrijk. De KPN is ronduit klantonvriendelijk bezig.

Ook heb ik contact gehad met de Consumentenbond en zij vertelden mij dat er wel degelijk recht op vergoeding is, de KPN blijft in gebreke voor de diensten die geleverd zouden moeten worden op basis van het abonnement.

Ik hoop dat er nu toch echt op korte termijn actie ondernomen wordt en dat we zo spoedig mogelijk weer kunnen bellen en wel met de KPN.

Reputatie 7
Badge +15

@Boelelaan Bedankt voor je reactie, deze informatie is waardevol en ik heb dit dan ook intern doorgezet.

Ik ben met je eens dat 6 weken ontzettend lang is, zeker in deze situatie. Ik hoop dit dan ook zeker sneller op te lossen en daar zal deze informatie ongetwijfeld bij helpen. 

De periode dat er geen diensten zijn geweest hoeft uiteraard ook niet betaald te worden, ook op de prepaid kosten kom ik graag terug. Dit kan ik echter pas in orde maken als het probleem is opgelost, omdat ik niet kan inschatten hoe lang het precies duurt. 

Het is zeker geen actie om je over te zetten op een andere dienst, er hoeft ook geen wijziging gedaan te worden.

Ik wacht op reactie van mijn collega's en zodra ik meer informatie heb zal ik dit hier delen! 

Kreeg afgelopen vrijdag van een lotgenoot, zij werkt trouwens ook op het gemeentehuis van De Ronde Venen, het bericht dat er naar alle waarschijnlijkheid deze week eindelijk gegraven zou gaan worden. Van haar kreeg ik dus vorige week vrijdag de volgende informatie:

KPN heeft de opdracht uitgezet bij Volkerwessels. Ik heb ook gebeld met Volkerwessels. Omdat het om vervuilde grond gaat mogen zij daar zelf niet graven dus zij zijn ook weer afhankelijk van een ander bedrijf. Degene die ik aan de telefoon had gaf aan dat hij verwacht dat er volgende week wel gegraven kan gaan worden. 

Is er inmiddels al meer bekend, want we beginnen het onderhand na 2 ½ week toch echt wel heel vervelend te vinden.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Reputatie 7
Badge +15

@Boelelaan

Ik kan mij goed voorstellen dat dit super vervelend is! Ik zie dat er een spoedaanvraag bij de oplospartij loopt, daar staat ook in dat er de hoop is dat er deze week afgegraven kan worden. 

Meer informatie dat dit heb ik op dit moment helaas ook niet, ik hoop uiteraard wel dat het zo snel mogelijk opgelost wordt! 

Tot op heden hebben wij nog steeds geen telefoon, het is inmiddels 4 weken en 4 dagen.

Op de hoogte worden we ook niet echt gehouden. Wat we begrepen hebben is dat er bronbemaling moet komen en dat Waternet daar een vergunning voor moet afgeven, of dit al gebeurd is weten we niet. Maar mijn vader van 89 begint de moed een beetje op te geven dat het ooit nog goed komt. Hij mist de telefonische gesprekken met familie en vrienden en zeker in deze donkere natte dagen zou dit een lichtpuntje zijn in de vrij stille dagen.

Kunnen jullie er echt niet meer haast achter zetten. Onze onkosten beginnen aardig op te lopen aan kosten voor het alarmeringssysteem, deze gaan ook gewoon door ondanks dat het niet werkt, de abonnementskosten van de KPN en mobiele telefoonkosten, etc. 

We hebben echt het gevoel dat we absoluut niet van belang zijn bij de KPN en dat we bewust genegeerd worden.

Hopelijk gaat het deze week eindelijk een keer lukken en hebben we nu echt binnen afzienbare tijd weer telefoon.

Alvast hartelijk dank voor jullie reactie en actie.

M.C. Boele

 

Reputatie 7
Badge +15

@Boelelaan 

Ik zou je graag meer op de hoogte houden, alleen meer informatie dan mijn collega al heeft verstrekt kan ik ook niet verstrekken. 

Het klopt inderdaad dat er gewacht wordt op een vergunning, helaas zijn wij in deze situatie ook afhankelijk. 

Ik kan mij erg goed voorstellen dat zeker in deze tijd de telefonie gemist wordt, we doen echt ons best om de situatie zo snel mogelijk op te lossen. 

Goedemorgen,

We hebben inmiddels na vijf weken en vijf dagen weer telefoon dankzij Volker WesselsTelecom. Helaas heb ik hen zelf moeten bellen om de zaak te bespoedigen en gelukkig waren zij veel behulpzamer dan ik van de KPN kan zeggen. We werden in ieder geval goed op de hoogte gehouden.

Hoe wordt het nu geregeld met de gemaakte kosten, ± € 30 mobiele kosten en ruim vijf weken geen telefoon, maar wel betaalde abonnementskosten? Wordt dit automatisch verrekend of moet ik daar nog wat voor doen?

Alvast hartelijk bedankt voor uw reactie.

M.C. Boele

Reputatie 7
Badge +15

@Boelelaan Fijn om te lezen dat het in ieder geval opgelost is. 

Ik ga mij nu buigen over de gemaakte kosten, ik stuur je zo een privé bericht met meer informatie! 

Heb het ontvangen, heel hartelijk bedankt voor je inspanningen.

  • Goedemorgen,

    Helaas is het verhaal rond het crediteren van het bedrag van de 5 weken zonder telefoon in november/december 2020 nog steeds niet afgerond.

    Er is ons al 3x beloofd dat het verrekend gaat worden op de tweemaandelijkse factuur, maar dit is nog steeds niet gebeurd. Vorige week hebben we weer een factuur ontvangen, maar ook op deze factuur is het bedrag van ca. € 86,25 nog steeds niet verrekend.

    Voor ons gevoel worden we aan het lijntje gehouden. Er wordt ons elke keer gezegd dat het niet teruggestort kan worden, maar dat het alleen verrekend kan worden met de factuur, maar dit lukt blijkbaar niet.

    Hoe kunnen wij het bedrag nu eindelijk terugontvangen na 5 maanden wachten? We willen het nu toch heel graag teruggestort hebben op de rekening.

    Bij voorbaat hartelijk dank voor uw reactie.

    Met vriendelijke groet,
    M.C. Boele

Reputatie 7
Badge +15

@Boelelaan We hebben ondertussen contact gehad via privĂ© berichten en volgens mij hebben we de situatie zo opgelost! Excuses voor de vertraging in de creditatie!Â