Beantwoord

Alles-in-1 i.c.m. een fax?

• 18 maart 2017
  • 11 reacties
  • 1186 keer bekeken

Hallo allemaal!

Ik ben sinds langere tijd een tevreden klant, zowel thuis (alles-in-1, Experiabox v10) als mobiel.

Sinds ik een nieuwe printer heb gekocht, loop ik wél tegen een dingetje aan, en ik hoop dat jullie expertise mij kan helpen dit op te lossen!

Ik heb een paar weken geleden een HP Officejet 8725 gekocht, omdat ik heel af en toe een fax moet kunnen verzenden. Deze heb ik aangesloten op de phone 2 aansluiting op de Experiabox. In de router heb ik die poort geregistreerd als telefoon 1.

Als ik op de printer een faxtest doe, is die succesvol op één punt na: de ruistest. Hij geeft aan dat er hoogfrequente ruis is geconstateerd. KPN Webcare vertelde me het volgende:

KPN Webcare‏Geverifieerd account
@KPNwebcare

Volg je nu
Meer
@Petorrrr Afhankelijk van de type fax zou het ook zonder filter moeten werken Peter. Een betreffende filter is een verloop kabeltje die 1/2
@Petorrrr bij de meeste elektronica winkels wel verkrijgbaar zijn. Spijtig genoeg hebben wij ze niet voor je 😞 2/2
Echter, ik krijg bij elke fax die ik probeer te versturen, een foutmelding. De meldingen zijn verschillend, maar op basis van informatie op het internet, ben ik wel van mening dat ruis oid de oorzaak is
Ik heb op basis hiervan en van wat rondsurfen, Een BELKIN DSL IN-LINE FILTER RJ11 BLACK gekocht, http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_belkin-dsl-in-line-filter-rj11-black-1159227.html

Hoe ik dit ook aansluit, ik blijf die ruis houden, die faxtest blijft mislukken.

Wie heeft oplossingen of ideeën?
icon

Beste antwoord door Marcia_ 24 maart 2017, 19:34

Inmiddels hebben we al uitgesloten dat het aan de poort, de telefoonlijn of eventuele splitters o.i.d. ligt. Als ik alle stappen volg, dan kom ik er uiteindelijk op uit dat er niet echt een oplossing voor handen is:

De reden hiervoor is dat KPN voortdurend werkt aan een beter netwerk. Hierdoor krijgen klanten de kwaliteit die ze van ons verwachten. Door een grote diversiteit aan vaak verouderde faxapparaten en ontwikkelingen binnen de infrastructuur kan KPN een goede werking van de faxdienstverlening niet meer garanderen. Er wordt steeds minder van de fax gebruik gemaakt en er zijn alternatieven om via internet / e-mail faxen te versturen en ontvangen.

Wat ik nog wel kan doen, is een monteur laten komen. Die kijkt er dan nog eens goed naar. Ik kan alleen niet beloven dat die het op kan lossen voor je. Mocht je dit willen, wil je dan in een privébericht nog eens wat dagen en dagdelen roepen waarin ik een monteur kan laten komen? Ook heb ik dan je 06-nummer nodig, zodat de monteur je kan bereiken als dat nodig is.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Heb jij Phone 2 ook geconfigureerd met het telefoonnummer van Phone 1? Dat kan en daarmee krijg je twee onafhankelijke lijnen met één nummer. Je kunt via beiden, zelfs tegelijkertijd, bellen én faxen. Je kunt zelfs jezelf bellen(!) Ik heb dat zo ingesteld voor mijn alles-in-1 printer, óók van HP en dat werkt bij mij prima (ook V10).
Als je geen nummer hebt ingesteld op Phone 2 heb je a.h.w. daarop een dode lijn, wat wellicht de ruismelding kan veroorzaken.
Reputatie 7
Badge +30
Heb jij Phone 2 ook geconfigureerd met het telefoonnummer van Phone 1? Dat kan en daarmee krijg je twee onafhankelijke lijnen met één nummer. Je kunt via beiden, zelfs tegelijkertijd, bellen én faxen. Je kunt zelfs jezelf bellen(!) Ik heb dat zo ingesteld voor mijn alles-in-1 printer, óók van HP en dat werkt bij mij prima (ook V10).
Als je geen nummer hebt ingesteld op Phone 2 heb je a.h.w. daarop een dode lijn, wat wellicht de ruismelding kan veroorzaken.

Dat instellen doe je op (bijvoorbeeld) deze manier:

Belangrijk is dat beide poort SIP 1 bij in en uitgaand hebben want dat is (hoogst waarschijnlijk) waar je telefoonnummer op zit.
Reputatie 7
Dank je @RobinFlikkema, ik ben ff niet in de gelegenheid om zelf dat soort info te presenteren.
Goedemiddag @Henk2304 @RobinFlikkema,

Bedankt voor jullie reactie.

Telefoon2 is inderdaad ingesteld met hetzelfde telefoonnummer als telefoon1. Ook die binding-instellingen zijn delzelfde als zoals in de bijlage.
Reputatie 7
Badge +30
Die DSL Filter heb je volgensmij niet nodig.

Ik ben geen fax experts maar je kan toch iets met baudrates doen? Als je die omlaag zet richting de 9600 (even de oude waarde onthouden zodat je die terug kan zetten) gaat het dan beter?
Heb je de fax al op Phone 1 geprobeerd?

Robin
Die DSL Filter heb je volgensmij niet nodig.

Ik ben geen fax experts maar je kan toch iets met baudrates doen? Als je die omlaag zet richting de 9600 (even de oude waarde onthouden zodat je die terug kan zetten) gaat het dan beter?
Heb je de fax al op Phone 1 geprobeerd?

Robin
De baudrate heb ik al op de laagste stand gezet. Fax op phone 1 hád ik nog niet geprobeerd, zojuist even gedaan, maar mocht ook niet baten. Dank voor het meedenken trouwens!
Reputatie 7
Badge +27
Hoi @Petor, leuk dat je ons forum hebt bezocht! Ik zie dat Robin en Henk al nuttige informatie hebben gegeven, maar je lijkt er nog niet uitgekomen te zijn. Klopt dat?

Ik ben wel benieuwd of de fax het verder wel doet. Ik ben niet echt bekend met faxen, maar moet je per se die test afsluiten om te faxen of is die ruistest iets om het te optimaliseren? Als je me in ieder geval je gegevens stuurt als reactie op mijn privébericht , controleer ik ook de gegevens aan onze kant.
Hoi Marcia_!

Bedankt dat je even kunt meekijken. Inderdaad, ondanks de moeite die Robin en Henk genomen hebben, is het euvel nog niet opgelost.

Die faxtest is an sich niet noodzakelijk. Maar het blijkt wel iets van een indicator te zijn, aangezien de testfaxen die ik heb geprobeerd te versturen, op volgens mij één na, niet zijn aangekomen!

Ik heb je een PB'tje terug gestuurd!
Reputatie 7
Badge +27
Geen probleem! Je lijn ziet er verder goed uit, dus ik heb je nog een paar aanvullende vragen gestuurd. Reageer je daarop? Dan kijken we vanuit daar verder.
Reputatie 7
Badge +27
Inmiddels hebben we al uitgesloten dat het aan de poort, de telefoonlijn of eventuele splitters o.i.d. ligt. Als ik alle stappen volg, dan kom ik er uiteindelijk op uit dat er niet echt een oplossing voor handen is:

De reden hiervoor is dat KPN voortdurend werkt aan een beter netwerk. Hierdoor krijgen klanten de kwaliteit die ze van ons verwachten. Door een grote diversiteit aan vaak verouderde faxapparaten en ontwikkelingen binnen de infrastructuur kan KPN een goede werking van de faxdienstverlening niet meer garanderen. Er wordt steeds minder van de fax gebruik gemaakt en er zijn alternatieven om via internet / e-mail faxen te versturen en ontvangen.

Wat ik nog wel kan doen, is een monteur laten komen. Die kijkt er dan nog eens goed naar. Ik kan alleen niet beloven dat die het op kan lossen voor je. Mocht je dit willen, wil je dan in een privébericht nog eens wat dagen en dagdelen roepen waarin ik een monteur kan laten komen? Ook heb ik dan je 06-nummer nodig, zodat de monteur je kan bereiken als dat nodig is.
Ok, ik snap het nu. Ik hoef niet fax te gebruiken.
Bedankt voor uw reactie.

Reageer