Sticky

Alles over Voicemail bij vaste telefonie

Reputatie 7
Badge +26
Mis nooit meer een gesprek door het gebruik van Voicemail. In dit topic vind je alle informatie over het werken met de Voicemail op je vaste telefoon.

Hoe beluister ik mijn voicemail?
Vanaf je eigen toestel: Bel naar 0842 - 333
Vanaf een ander toestel: Bel je eigen telefoonnummer. Toets *⃣ tijdens de welkomsboodschap, gevolgd door je pincode, sluit af met een #⃣

Hoe schakel ik de voicemail in?
Optie 1: Via de telefoon
  • Schakel in na 5x overgaan: bel *61* 0842333 # en verbreek de verbinding
  • Als je in gesprek bent: bel *67* 0842333 # en verbreek de verbinding
  • Direct doorschakelen: bel *21* 0842333 # en verbreek de verbinding
Optie 2: Via MijnKPN
  • Ga in MijnKPN naar Instellingen > Telefooninstellingen
  • Selecteer bij Doorschakelen de optie Naar voicemail
  • Stel desgewenst in hoe vaak de telefoon overgaat voor naar de voicemail wordt doorgeschakeld
  • Klik onderaan op Opslaan
Voicemailoptie in MijnKPN:

Hoe schakel ik de voicemail uit?
Optie 1: Via de telefoon
  • Schakel uit bij niet opnemen: bel #61# en verbreek de verbinding
  • Schakel uit bij in gesprek: bel #67# en verbreek de verbinding
  • Schakel directe doorschakeling uit: bel #21# en verbreek de verbinding
Optie 2: Via MijnKPN
  • Ga in MijnKPN naar Instellingen > Telefooninstellingen
  • Selecteer bij Doorschakelen de optie Geen van de bovenstaande
  • Klik onderaan op Opslaan

Bellen vanaf een ander toestel
De voicemail is beveiligd met een pincode. De pincode stel je in als je de eerste keer naar de voicemail belt, of later in de instellingen. Als je met een ander toestel de voicemail beluistert wordt om deze pincode gevraagd. Je kunt maximaal drie keer een foutieve pincode invoeren. Daarna wordt de pincode geblokkeerd. Vanaf je eigen toestel kun je dan nog steeds gebruik maken van de voicemail. De blokkade kun je opheffen door vanaf je eigen toestel de pincode opnieuw in te stellen. De pincode bestaat uit minimaal 4, maximaal 7 cijfers.

Wat kost het gebruik van de voicemail?
Voicemail ontvangen: gratis
Voicemail beluisteren: standaard tarief (gratis met BelOnbeperkt)
Voicemail beluisteren buitenland: internationaal tarief

Wat is Voicemail BelBericht?
Door Voicemail BelBericht zie je direct wanneer een bericht is ingesproken. Het is hiervoor nodig dat jouw toestel nummerweergave ondersteunt. Nadat een bericht is ingesproken word je teruggebeld door het nummer van de Voicemail, 0842 - 333. Als je nu een gemiste oproep van de Voicemail ziet, weet je direct dat er een bericht op je wacht.

Is het mogelijk om informatie over de beller en de datum/tijd uit te schakelen?
Dat kan! Bel daarvoor naar de voicemail, kies voor 2⃣ (Instellingen), vervolgens 2⃣ (Afspeelinstellingen) en 1⃣ (Berichtinformatie). Na het wijzigen hoor je alleen het bericht van de beller. Druk tijdens het afluisteren op 5⃣ om alsnog te horen wie er belt.

Menu voicemail

1⃣ Begroetingen
▫ 1⃣ Eerste persoonlijke begroeting
▫ 2⃣ Tweede persoonlijke begroeting
▫ 3⃣ Standaard begroeting met ingesproken naam
▫ 4⃣ Standaard begroeting met telefoonnummer
2⃣ Instellingen
▫ 1⃣ Toegangscode
▫ ▫ 1⃣ Wijzigen
▫ ▫ 2⃣ Wanneer wordt toegangscode gevraagd
▫ 2⃣ Afspeelinstellingen
▫ ▫ 1⃣ Berichtinformatie
▫ ▫ 2⃣ Berichtopties
▫ 3⃣ Berichten ontvangen
▫ ▫ 1⃣ Berichten ontvangen in/uitschakelen
▫ 2⃣ Notificatie
▫ ▫ 1⃣ Notificatieinstellingen
9⃣ Engels
0⃣ Uitleg
▫ 1⃣ Uitleg over voicemail
▫ 2⃣ Meer informatie over berichten
▫ 3⃣ Meer informatie over instellingen

Menu tijdens afluisteren

Laatste update: 19 december 2017

12 reacties

Mijn vader is reeds tientallen jaren een klant bij u.
Hij gebruikt vaste telefonie, met voicemail.
Hij heeft geen internet via KPN.

Mijn vader is 86 jaar oud en slecht ter been. Daarom kan hij niet op tijd bij het (vaste) telefoontoestel komen om op te nemen. Na vijf maal te zijn overgegaan springt de voicemail aan.

Daarom heeft hij mij gevraagd of ik de voicemail zo kan instellen dat het langer duurt voor de voicemail aanspringt en hij meer tijd heeft om bij het telefoontoestel te komen.

Helaas is het niet mogelijk via de account voor 'KPN-ID' de voicemail te wijzigen omdat hij geen internet via KPN heeft. (Bij de optie: 'Uw product koppelen' kom in niet verder. het menu geeft aan dat dit niet mogelijk is zonder internet van KPN)

Gisteren heb ik meer dan een uur telefonisch contact gehad met een van uw medewerkers van de helpdesk (08000402). Die heeft mij geholpen een account aan te maken voor een vaste telefoonaansluiting zonder internet van KPN, maar met deze account is het helaas niet mogelijk gebleken om de voicemail anders in te stellen. Volgens uw collega zou het 'na een uurtje of zo' wel mogelijk moeten zijn, maar we zijn inmiddels een dag verder en nog steeds kan ik via deze account de voicemail niet wijzigen.

Dit begint een zeer frustrerende ervaring te worden. Ik vindt het onbegrijpelijk dat het uitsluitend mogelijk is wijzigingen in de voicemail aan te brengen voor uw klanten die tevens via KPN een internetaansluiting hebben. Kunt u mij alstublieft een werkende methode geven waarmee ik de voicemail voor vaste telefonie zonder internet van KPN kan wijzigen?
Reputatie 7
Badge +26
Welkom Oude Klant. Het spijt me dat dit zoveel moeite heeft gekost zonder dat het tot resultaat heeft geleid. Bij analoge telefonie (Thuisbellen) is het helaas niet mogelijk het aantal keer overgaan in te stellen. Alleen bij VoIP (Internet+Bellen, Alles-in-1) is dit instelbaar via MijnKPN. Een echt alternatief hiervoor is er niet. Het is wel mogelijk een antwoordapparaat aan te schaffen of een toestel dat een antwoordapparaat heeft ingebouwd en vervolgens de voicemail uit te schakelen.
Reputatie 7
Hoi @Joran
Is bovenstaande uitleg al aangepast aan het nieuwe (vaste) voicemailsysteem? Terugbellen staat nog bij je sneltoetsen maar dat is er toch uit?
Heb sinds enige tijd probleem met voicemail. Vandaag het volgende gedaan:
0842333 gebeld en toegangscode ingesteld.
Bel *61*0842333# en verbreek de verbinding: gedaan
Eigen vaste nummer gebeld met mobiel: na 5 keer overgaan: tuut tuut tuut en verbinding wordt verbroken.
0842333 gebeld: krijg 2 keer de ingesprektoon (laag-midden-hoog), daarna wordt de verbinding verbroken.
Heb nu nog apart vast bellen en apart internet. Overweeg dat om te zetten naar internet plus bellen. Zou dat uitmaken?
Reputatie 7
Heb je na 0842333 en vóór *61*0842333# wel eerst de verbinding verbroken? 'Bellen' naar *61*9842333# is een apart 'gesprek' (geen kosten).
AGGS schreef:

Heb nu nog apart vast bellen en apart internet. Overweeg dat om te zetten naar internet plus bellen. Zou dat uitmaken?

Ik heb geen idee. Het gebruikt beide dezelfde voicemailcentrale in Groningen en het nummer blijft ook hetzelfde. Alleen zul je na de overgang van PSTN naar VoIP wel opnieuw de doorschakeling naar vm voor bellers in te stellen.

Ikzelf gebruik al jaren weer een antwoordapparaat (geïntegreerd in m'n dect). Zo heb ik geen gesprekskosten bij beluisteren van ingesproken berichten. De kleine meerkosten v.h. antw.app. inmiddels terugverdiend.
Dank voor je reactie. Bellen met KPN wees uit dat het nieuwe voicemail systeem problemen geeft met carrier preselect, dat ik al tientallen jaren gebruik. Stamt nog uit de tijd dat KPN voor internationaal bellen erg duur was in vergelijking met andere providers. Heb inmiddels besloten over te gaan op internet plus onbeperkt bellen (VOIP). Ben dan voordeliger uit en het voicemail probleem wordt ook opgelost.
M.vr.gr.
Reputatie 7
Aha, Mogelijk kun je voicemail dan wel bereiken via
1655-0842333

Via 1655 bel je geforceerd via KPN en niet via je preselect provider.

Via VoIP (middels de phone poort van je modem; standaard toestel mogelijk) bel je alleen via KPN. Tenzij je internet+bellen natuurlijk van een andere provider betrekt . . .
Preselect gebruiken op een DSL lijn, met VoIP dus, is niet mogelijk.

CPS kan alleen via een analoge PSTN danwel POTS lijn.
Reputatie 7
Badge +26
@PeterG: Goede uitleg! 🙂 Ik heb je mention over het hoofd gezien. Dit topic moet inderdaad worden bijgewerkt, gaan we binnenkort mee aan de slag!
Reputatie 7
Badge +26
@PeterG: Het duurde even maar het topic is bijgewerkt 🙂
Reputatie 7
Oh jee, heb nu een groot gat in mijn scherm😛 . Het groene kaartje uitgeknipt . . . 🤔
Hier nog een aanvulling om mensen met hetzelfde probleem te helpen.

Bij het bellen naar het vaste nummer van m’n vader merkte ik op dat de voicemail ineens aanstond. Nadat de bel 5 keer over ging hoorde ik ’goedendag, dit is een beantwoorder’.

Uiteindelijk bleek dat er op het basisstation van het toestel, een Arizona deluxe, het knopje ‘beantwoorden: aan’ per ongeluk was ingedrukt. Door dit knopje nogmaals in te drukken gaat de voicemail uit, en kan de bel weer 10 keer overgaan.
Reputatie 7
Onderstaand betreft een antwoordapparaat. Da's net ff wat anders dan voicemail.
Antwoordapparaat : zit in het telefoontoestel (basisstation) thuis.
Voicemail : zit in het netwerk van KPN

Functie hetzelfde. Aan/uit zetten heel anders.
Danig schreef:

Hier nog een aanvulling om mensen met hetzelfde probleem te helpen.

Bij het bellen naar het vaste nummer van m’n vader merkte ik op dat de voicemail ineens aanstond. Nadat de bel 5 keer over ging hoorde ik ’goedendag, dit is een beantwoorder’.

Uiteindelijk bleek dat er op het basisstation van het toestel, een Arizona deluxe, het knopje ‘beantwoorden: aan’ per ongeluk was ingedrukt. Door dit knopje nogmaals in te drukken gaat de voicemail uit, en kan de bel weer 10 keer overgaan.

Reageer