Beantwoord

Analoge telefonie en alarm centrale

  • 29 May 2019
  • 5 reacties
  • 1935 keer bekeken

Ik heb een glasvezel aansluiting met KPN bellen, tv en internet. Ik heb een verisure alarm in huis met een verbinding naar een alarmcentrale. Nu heb ik bericht gehad van verisure dat KPN gaat stoppen met de analoge lijn en dat daardoor mijn verbinding met de alarmcentrale niet meer zal werken. Klopt dit?
icon

Beste antwoord door Piet van der Vooren 30 May 2019, 14:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo @HvVijf,

Als ik jou was zou ik even contact opnemen met Verisure. Als alles via glasvezel nu zonder problemen werkt, zou dat namelijk ook zo moeten blijven.

KPN brengt weliswaar wijzigingen aan in de wijze waarop het analoge telefoonsignaal wordt verwerkt, maar daar zouden abonnees in principe niets van moeten merken. Het betreft namelijk alleen een interne wijziging in de wijkcentrales. Het is wel zo dat KPN per 1 september stopt met ISDN. Die abonnees moeten wel op zoek naar een alternatief.

Heb je hier iets aan?

Piet.
Hallo Piet,
dank voor je reactie. Verisure zegt dat het niet meer zal werken. Heb het idee dat ze nieuwe installaties willen verkopen. Zal ze nog eens benaderen.

Als ik het zo eens lees dan is het goed dat je een beetje achterdochtig bent.
De analoge lijn via koper of glasvezel is qua werking gelijk in de zin dat het alleen werkt als de hele aaneenschakeling van lijnen en elektronica in tact is.
Anders zit de alarmcentrale in het niets te bellen.

Hier een greep uit eerdere berichten hier over :
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/alarmsysteem-voip-442602
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/werkt-mijn-analoge-alarm-straks-nog-443492

Reputatie 7
Zit jouw alarmcentrale nu ook al aangesloten op de Experia Box?
Mijn ouders dachten ook dat ze problemen zouden krijgen als ze hun alarminstallatie van een ADSL lijntje naar glasvezel zouden verhuizen.
Niets is minder waar, de alarminstallatie werkt nog altijd probleemloos.
Alarm doormelding via een kieslijn is naar mijn stellige mening achterhaald en ook niet meer nodig met de huidige internet infra struktuur, maar ja, behoudend, remmende voorsprong, "zo doen we dat nu eenmaal".