Analoge telefoon aansluiten op V10A

  • 21 April 2019
  • 13 reacties
  • 3158 keer bekeken

Ik ben ook op zoek naar de handleiding want op die website kan ik mijn antwoord niet vinden. Mijn moeder van 80 krijgt spontaan van de KPN een experia v10a opgestuurd. Ter vervanging van de oude. Nu heeft ze internet en bellen en gebruikt een analoge telefooncentrale op de huidige experiabox waar je gewoon 2 analoge telefoons kunt aansluiten. Op de nieuwe experia zitten helemaal geen analoge telefoon aansluitingen meer en ik wil graag lezen waar je die dan wel kunt aansluiten of hoe dat dan werkt met analoge telefonie . Wie weet dit ?

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

De vraag is welke experia box uw moeder nog heeft.
As uw moeder VoIP gebruikt komt het telefoonnummer uit de groene poort van de v10a.
Er is 1 aansluiting aanwezig, hier zal dan een splitter tussen moeten voor meerdere telefoons.

Andere optie is dat uw moeder een ouderwetse analoge lijn heeft.
In dit geval moet het signaal met een partner splitter worden gescheiden van het internet er signaal.
Op de phone-poort van de V10A kan gewoon een analoge telefooncentrale aangesloten worden. Een DECT-set is dat tenslotte in feite ook.
De vraag is welke experia box uw moeder nog heeft.
As uw moeder VoIP gebruikt komt het telefoonnummer uit de groene poort van de v10a.
Er is 1 aansluiting aanwezig, hier zal dan een splitter tussen moeten voor meerdere telefoons.

Andere optie is dat uw moeder een ouderwetse analoge lijn heeft.
In dit geval moet het signaal met een partner splitter worden gescheiden van het internet er signaal.

Ok bedankt

het leek zo leuk. Volgens de handleiding even het ene modem afkoppelen en de nieuwe aansluiten, maar de rj11 stekkers passen ook al niet lekker in de rj45 aansluitingen
Hallo @Jhint1961 ,
als de stekkers niet passen probeer je de verkeerde kabel in de verkeerde poort te plaatsen.
Voor iedere poort wordt de juiste kabel meegeleverd.
De kleine stekker, meestal groen, is voor de telefoon-aansluiting.
De andere kleine stekker, meestal grijs, is voor de DSL-aansluiting.
Alleen de gele LAN-poorten en de rode WAN-poort gebruiken grote rj45-stekkers.
Hallo @Jhint1961 ,
als de stekkers niet passen probeer je de verkeerde kabel in de verkeerde poort te plaatsen.
Voor iedere poort wordt de juiste kabel meegeleverd.
De kleine stekker, meestal groen, is voor de telefoon-aansluiting.
De andere kleine stekker, meestal grijs, is voor de DSL-aansluiting.
Alleen de gele LAN-poorten en de rode WAN-poort gebruiken grote rj45-stekkers.


Dank je wel Jan

mijn moeder heeft alleen maar de experia box, kaal , met voeding , zonder verdere kabels , met een uitvouwbare handleiding en een brief. Het is allemaal erg simpel. Zo zegt de handleiding , stekkers uit de oude experia en dan de stekkers in de nieuwe experia . En gaan . En als je dan op bezoek komt blijkt het gewoon niet te passen. En ik heb heel wat modems aangesloten in mijn leven, dit gaat niet en al helemaal niet voor een mens van 80 op de manier zoals KPN zich dat voorspelt.
Zou je anders wat foto's kunnen toevoegen, dan kunnen we even meekijken.

Zo nodig zou je ook even 0800 0402 kunnen bellen en aangeven dat wisselen van het modem gewoonweg niet lukt.
Zou je anders wat foto's kunnen toevoegen, dan kunnen we even meekijken.

Zo nodig zou je ook even 0800 0402 kunnen bellen en aangeven dat wisselen van het modem gewoonweg niet lukt.

Ik zal er wat foto’s van maken als ik er weer ben
Hoi @Jhint1961 . Ik betreur dat het zo loopt! Uiteraard is het niet onze bedoeling om stress te veroorzaken. Als het op de oude experiabox paste zou het op de nieuwe ook moeten passen want ze zijn qua aansluitingen nagenoeg gelijk. Ik denk dat de foto's uitkomst gaan bieden. Als blijkt dat wij iets over het hoofd hebben gezien ga ik dat uiteraard direct goedmaken!
Hoi @Jhint1961 . Ik betreur dat het zo loopt! Uiteraard is het niet onze bedoeling om stress te veroorzaken. Als het op de oude experiabox paste zou het op de nieuwe ook moeten passen want ze zijn qua aansluitingen nagenoeg gelijk. Ik denk dat de foto's uitkomst gaan bieden. Als blijkt dat wij iets over het hoofd hebben gezien ga ik dat uiteraard direct goedmaken!
Nagenoeg Inderdaad

ik heb nog geen foto’s maar de oude experiabox heeft 2 analoge rj11 aansluitingen en die worden gebruikt. De nieuwe experiabox 10a heeft een aansluiting voor telefoon met RJ45. En er zitten geen kabels bij de nieuwe experiabox. Alleen de box en de voeding. Als ik nou een handleiding had was ik er wel uitgekomen, maar de online handleiding zegt hier niks over. Ik wil je in een pb wel vertellen wat de postcode en huisnummer is , dat doe ik niet hier
Ah. Dan heb ik wel een vermoeden waar het misgaat. Ik begrijp dat beide telefoonpoorten in gebruik zijn op het oude modem? Dat zijn groene poorten.
Op de v10A zit maar één telefoonpoort. Wél een groene. Misschien dat daar de verwarring wegkomt. Je kunt er echt een telefoonkabeltje indrukken.
Nu vraag ik me nog wel af waarom er op het oude modem 2 poorten in gebruik zijn. Is er sprake van meerdere telefoonnummers? In dat geval had er nooit een v10a gestuurd moeten worden aangezien die maar één telefoonaansluiting heeft.
Ik wil dolgraag meekijken. Zou je je profiel kunnen aanvullen en mij een seintje geven?
Ah. Dan heb ik wel een vermoeden waar het misgaat. Ik begrijp dat beide telefoonpoorten in gebruik zijn op het oude modem? Dat zijn groene poorten.
Op de v10A zit maar één telefoonpoort. Wél een groene. Misschien dat daar de verwarring wegkomt. Je kunt er echt een telefoonkabeltje indrukken.
Nu vraag ik me nog wel af waarom er op het oude modem 2 poorten in gebruik zijn. Is er sprake van meerdere telefoonnummers? In dat geval had er nooit een v10a gestuurd moeten worden aangezien die maar één telefoonaansluiting heeft.
Ik wil dolgraag meekijken. Zou je je profiel kunnen aanvullen en mij een seintje geven?

Zal Ik doen


ik er alvast bij dat ik niet even ter plaatse ben, misschien volgend weekend
We hebben het zelf opgelost met een splitter op de telefoonkabel en wat stekkertjes. Bedankt voor de antwoorden
Joepie! Dank voor de update en ik ben blij dat het werkt!