Beantwoord

Antwoordapparaat uitschakelen op Dallas Comfort en basisstation

  • 29 June 2022
  • 17 reacties
  • 482 keer bekeken

Reputatie 2

Dallas Comfort en basisstation:

Hoe krijg je het antwoordapparaat uit?!

KPN verwijst naar de handleiding maar de daarin staat het niet beschreven. Nee, echt niet.

Wie weet raad?

Dank!

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door GeSp 1 July 2022, 18:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Hallo @TonBroekhuis als je de Dallas aangesloten hebt op het universele basisstation van KPN, staat op pagina 41 van de bijbehorende handleiding hoe je het antwoordapparaat uit zet, zie onderstaande afbeelding:

 

Reputatie 2

Dank @JanD ,

Mijn tante heeft een ander basisstation.

Ik probeer een foto te plaatsen.

Handleiding daarvan gevolgd maar het werkt niet. 

Groeten, Ton

 

Hallo @TonBroekhuis , die foto is waarschijnlijk van een oudere versie. Misschien even in een lokale KPN winkel informeren of de reactie van een moderator afwachten. 

Succes 

Reputatie 2

Ok @JanD dank weer.

Het basisstation is NET geplaatst bij mijn tante maar misschien kon men zo een oud model kwijt ;-)

Ik wacht even de reactie van de / een moderator af voordat ik WEER naar een KPN winkel ga.

Groet, Ton

Hallo @TonBroekhuis , ik zie nu ook dat het een nieuw model is en de handleiding waar ik uit citeerde is van het, nu, oudere model.

Excuses voor de verwarring.

Ik kan me niet voorstellen dat je bij dit model het antwoordapparaat niet kunt de-activeren, dus wacht inderdaad op een reactie te van een moderator.

Succes

Reputatie 7
Badge +17

Hi @TonBroekhuis! Bedoel je in dit geval de voicemail functie of specifiek het antwoordapparaat? De voicemail functie uitzetten is gelukkig erg makkelijk. 

Voor het uitzetten van het antwoordapparaat wil ik je vragen nog te laten weten welk toestel aan dit basisstation gekoppeld is. Daarbij graag specifiek dus welke Dallas of Chicago het betreft. Laat dat hier weten en dan kijk ik met je mee. 🙂

Reputatie 2

Dank @Bram_ ,

Het gaat om het antwoordapparaat.

Hoe krijg ik dat UIT?

Dallas Comfort handsets.

Basisstation zoals op de reeds geplaatste foto.

Groeten, Ton

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @TonBroekhuis 

 

Als het zo'n beetje hetzelfde werkt als op mijn dect telefoon en daar lijkt het wel op als ik die Dallas handleiding bekijk, dan moet je het zoeken onder Voicemail.

Iets van MENU → Voicemail → Inschakelen

Als dat hetzelfde is kan je hem daar uitzetten.

Reputatie 2

Hallo @GeSp 

Nee, het gaat niet om voicemail maar om antwoordapparaat en het moet uit in plasts van aan.

Groeten, Ton

 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @TonBroekhuis 

 

Dat had ik gezien maar die instelling voor antwoordapparaat zit daar ook onder bij mij:

Dan kiezen voor inschakelen

En daar moet jij hem dan op Uit zetten.

 

Reputatie 2

Dank @GeSp ,

Dat menu krijg ik niet te zien…

GrT

Weet je zeker dat het het ingebouwde antwoordapparaat is?

En niet de voicemail?

Eerst maar eens: typ #61# in en druk daarna op de groene zendtoets. Na het riedeltje even wachten op de toon en dan verbinding verbreken.

Als je nu naar het nummer van je moeder belt komt er dan nog “een beantwoordingssysteem” aan de lijn als je 'm 5 x laat overgaan?

Het getoonde basisstation is alleen helemaal te bedienen met een handset “Luxe”. Dat is deze.
Met de Dallas Comfort handset, deze, werkt het niet helemaal optimaal.

Reputatie 2

Dank @PeterG ,

Ja dat weet ik zeker, ik heb de kpn winkel bezocht, vier technici aan de lijn gehad.... voicemail staat uit en antwoordapparaat aan.

De tip van het toestel wordt in dank aanvaard. Ik ga dat voor mijn tante op die manier proberen.

Groeten, Ton

Hoop dat het lukt. Het is niet niet uit te zetten.

Reputatie 7
Badge +17

@TonBroekhuis is het met de laatste tips nog gelukt het antwoordapparaat uit te krijgen?

Reputatie 2

@Bram_ Tnx for checking. Ben pas over twee weken in de gelegenheid om te testen. Ik zal het resultaat laten weten. GrT

Reputatie 7
Badge +17

@TonBroekhuis is goed. Ik markeer voor nu het antwoord van @GeSp als beste antwoord. Omdat dit in alle gangbare situaties het antwoord zou moeten zijn. 

Als je over 2 week een ander antwoord hebt laat het dan hier weten. Dan markeer ik die.