Beantwoord

Basisstation aanmelden chicago luxe

  • 7 September 2019
  • 16 reacties
  • 2337 keer bekeken

Ik heb al een tijd het losse KPN basisstation. Nieuw gekocht chicago luxe (draadloze telefoon. incl basisstation) en losse chicago handset. Ik heb de losse telefoons aangemeld bij basisstation. Ik kan niet bellen en niet gebeld worden (zie wel dat ik gesprekken heb gemist). Moet ik basisstation van de nieuwe chicago ook aanmelden op het basisstation? Op dat nieuwe basisstation niet het telefoonstekkertje geïnstaleerd zoals ik dat ook eerder bij oude toestel niet had gedaan.

Moet nieuwe telefoonstekkertje evt in(wisselen) het ‘oude’ basisstation.
icon

Beste antwoord door MarkusAAA 9 September 2019, 23:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Aanvulling, op het losse Chicago toestel bij basisstation staat onder instellingen/aanmelden wel keuze voor basis kiezen en op het losse toestel niet. Nu is basis 2 aan.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Markus, welkom op het forum.

Als ik het goed begrijp had je een ouder basisstation. Nu heb je een nieuw basisstation gekocht met een handset erbij. Volgens mij dit basisstation met deze uitbreiding erbij, klopt dit?

Zo ja, dan dien je het oude basisstation te verwijderen, zover ik weet kun je niet 2 basisstations tegelijk op 1 lijn gebruiken. Kortom: het oude basisstation verwijderen en de telefoonkabel vanuit de Experiabox (groene poort) inpluggen in het nieuwe basisstation.

Verbeter me vooral mocht ik dit verkeerd hebben begrepen.
Is inmiddels opgelost door Kpn; resetten van de experiabox was de oplossing
Reputatie 7
Badge +24
Fijn om te lezen Markus. Mag ik nog vragen of het je gelukt is om beide basisstations aan te sluiten op de modem? Of is een van de 2 in een andere ruimte geplaatst een aangesloten op een aansluiting daar?

kan ik mijn nieuwe handset Chicago de luxe ook combineren met een basisstation Arizona de luxe?

Ja Bert. Alle DECT apparatuur is voorzien van de verplichte GAP norm (onderling verbinden ongeacht merk). Niet alle functies van een handset kunnen ondersteund zijn. Maar i.i.g. bellen / gebeld worden.

dank Peter, ik ben een nul op dit gebied. wat is DECT apparatuur en GAP norm? ik krijg echter geen enkel signaal uit de Chicago Luxe? Wat moet ik dan doen?

DECT zijn draadloze telefoons (bases en handsets). En Gap heb ik uitgelegd in mijn vorige bericht.

Zet de basis op aanmelden handset (zie handleiding). Vervolgens heb je 1 minuut om de handset via zijn eigen menu aan te melden. Aanmeld/pin-code basis 0000 tenzij je die zelf ook gewijzigd hebt.

ik krijg echter geen enkel signaal uit de Chicago Luxe?

Wat bedoel je hiermee? Als je beeld krijgt op de display dan doet ie het en kun je 'm aanmelden op de basis.

dit heb ik allemaal geprobeerd, maar er komt op de display van de Chicago niets?

dit heb ik allemaal geprobeerd, maar er komt op de display van de Chicago niets?

Dan gaat ie ook niet werken.

Wel oplaadbare batterijen erin gedaan en eerst minimaal 6 uur laten opladen?

ja allemaal volgens het boekje? ik sta ook voor een raadsel.

Plus en min van de batterijen ook goed?

Misschien een “handige Harry” in de buurt?

Enige reactie als ik de telefoon op de lader plaats is, 

een draaiend klokje en de mededeling Handset wordt aangemeld.

Hoe gaat dit dan, de batterijen zitten goed.

Reputatie 7
Badge +24

Enige reactie als ik de telefoon op de lader plaats is, 

een draaiend klokje en de mededeling Handset wordt aangemeld.

Hoe gaat dit dan, de batterijen zitten goed.

Hi Bert, welkom hier. 

Dat is een melding die aangeeft dat er simpelweg geen verbinding tussen je handset en basisstation. Heb je ook geprobeerd om ze allemaal te resetten eerst? (even handleiding erbij pakken)

Het kan zijn dat deze 2 niet samen gaan, maar zo te zien weet Peter hier iets meer over? 

mede dank zij jullie raadgevingen en mijn eigen gepruts lijkt het nu te gaan? vraag me niet hoe, maar soms lukt iets plots wel??? dankjullie wel, Bert

Reputatie 7
Badge +24

mede dank zij jullie raadgevingen en mijn eigen gepruts lijkt het nu te gaan? vraag me niet hoe, maar soms lukt iets plots wel??? dankjullie wel, Bert

Ik zal niet vragen hoe. :grin: Fijn om te lezen dat het nu goed werkt!