Beantwoord

Batterij Chicago 990S loopt leeg

  • 2 January 2019
  • 5 reacties
  • 3988 keer bekeken

sinds enige tijd loopt de batterij van Chicago 990S steeds leeg. Nieuwe batterij gekocht via telefoonwinkel, echter , na 5 minuten aan de telefoon gaat het ding piepen en daarna op dood.
het toestel is 2 of 3 jaar oud. de rekening is moeilijk te lezen......
Wat nu ? maar een andere kopen en geen KPN meer nemen ?
ik ben benieuwd naar het antwoord.
Bij voorbaat dank
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 4 January 2019, 10:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

KPN zijn jullie er niet meer of iedereen op vakantie ? graag antwoord ! dank u wel !!
Reputatie 7
Badge +30
Goedemorgen Ger en Jos, welkom op het forum! We pakken nieuwe topics op chronologische volgorde op, hierdoor kan het zijn dat je even moet wachten op een reactie van een van ons :)

Met wat je beschrijft klinkt het alsof de connectie tussen batterij en de rest van het toestel niet optimaal meer is. Ik begrijp dat het hier gaat om een telefoontoestel dat je bij ons hebt aangeschaft. Voor vaste telefoons hebben we zelf geen reparatieservice. Raadpleeg de handleiding en overige papieren die bij geleverd zijn. Daarop vind je informatie over of en hoe je het toestel kunt laten repareren. Standaard garantieperiode is 2 jaar. Als je toch nog binnen die tijd zit, en het probleem is een fabrieksfout, dan valt dit onder je garantie.
Ik heb hetzelfde probleem met de Chicago 990R (geruime tijd). Het toestel ligt continue op de oplader maar als er wordt gebeld is deze na een paar minuten uitgevallen. In eerste instantie dacht ik ook aan de batterijen, nieuwe gekocht maar het probleem bleef. Ook heb ik de telefoons van oplader verwisseld, conclusie is dat het aan de oplader moet liggen.
Ben vandaag naar de KPN winkel geweest, deze konden mij niet verder helpen en verwezen naar de klantenservice, bij deze.
Ik hoop dan jullie mij kunnen verder helpen (zijn er spare-parts?).

Met vriendelijke groet
Ik vind gegevens uit 2014 van dit type. Nog niet echt oud, maar ook niet jong. Zelf zou ik nóóit een dect bij KPN kopen. Siemens Gigaset gelijk en die zijn voor dezelfde typen een stuk goedkoper onder hun eigen Gigaset merk.
Spare parts heeft KPN niet voor (vaste en mobiele) telefoontoestellen.

Is het probleem de losse lader dan kun je even kijken of je een nieuwe (vergelijkbare) bij Gigaset kunt bestellen; zie v.a. https://www.gigaset.com/nl_nl/telefoons/?p=2 .

Zit het in de lader van het basisstation dan mss beter een losse lader erbij kopen OF gewoon een nieuwe dect-set aanschaffen. Die zijn niet zo duur als je Gigaset koopt (niet bij KPN dus).
Reputatie 7
Badge +30
Hoi, WSP, welkom! We hebben inderdaad geen losse onderdelen beschikbaar voor telefoontoestellen. De suggestie van Peter om elders een nieuwe lader aan te schaffen lijkt me dan ook de beste.