Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Belcentrale

• Nieuwkomer
  • 0 reacties
Beste KPN,

Waarom kiezen jullie voor oplichtingspraktijken van Belcentrale? Klanten die eerlijk zaken doen worden geconfronteerd met een dubieuze firma, onderdeel van KPN, die zonder dat je daar voor hoeft te onderteken de lijen van KPN overneemt en al beschikken over alle gegevens die bij KPN bekend zijn.

Maar er vanaf komen, ho maar. Ze zijn telefonisch slecht bereikbaar en sturen wel emails dat ze tickets aan maken, maar je krijgt geen enkele reactie. Graag dan ook met spoed alles terugdraaien naar de oude situatie.

icon

Beste antwoord door PeterG 27 juni 2015, 12:22

Belcentrale is toch alleen een bedrijf voor de zakelijke markt? Dit is het forum voor prive. Het zakelijke forum, ook voor bovenstaande van Belcentrale, is hier te vinden:

http://zakelijke-community.kpn.com/

Enne, voor alle duidelijkheid... Belcentrale is GEEN onderdeel van KPN. Ze kopen diensten in bij KPN die ze voor gunstige voorwaarden gebruiken voor hun eigen klanten. Dat is wholesale.

Neem dus even contact op met Belcentrale via het genoemde email adres om alles te regelen:

reactie@belcentrale.nl

Bekijk origineel

35 Reacties

Reputatie 1
Beste Petra, 

Ik vind het jammer dat u ons een dubieuze firma noemt. Daar waar wij juist zaken doen aan de hand van een telefonisch/schriftelijk akkoord. 

Wellicht dat u mij een mail kunt sturen naar reactie@belcentrale.nl zodat ik een en ander na kan gaan voor u. 

Tevens goed om erbij te vermelden, wij zijn geen onderdeel van KPN. Wij zijn enkel een wholesalepartner van KPN. 

Ik vertrouw erop dat we er samen uit komen. Ik hoor graag van u. 

Reputatie 7
Belcentrale is toch alleen een bedrijf voor de zakelijke markt? Dit is het forum voor prive. Het zakelijke forum, ook voor bovenstaande van Belcentrale, is hier te vinden:

http://zakelijke-community.kpn.com/

Enne, voor alle duidelijkheid... Belcentrale is GEEN onderdeel van KPN. Ze kopen diensten in bij KPN die ze voor gunstige voorwaarden gebruiken voor hun eigen klanten. Dat is wholesale.

Neem dus even contact op met Belcentrale via het genoemde email adres om alles te regelen:

reactie@belcentrale.nl

Goedemiddag Petra,

ik heb een zelfde ervaring met de Belcentrale. alleen die van mij loopt al sinds vorig jaar augustus.

We kregen een medewerker aan de telefoon van de Belcentrale, die vertelde dat we goedkopen konden bellen via de Belcentrale. De medewerker vertelde dat ze klanten van de KPN benaderen in samenwerking met de KPN, omdat ze partner zijn. kleinere accounts van de KPN wordt aangeraden om over te stappen naar de Belcentrale omdat het voor de KPN makkelijker was, en via de Belcentrale kreeg je meer korting. we hoefden niets te doen. De belcentrale zou alles regelen. Toen is de ellende begonnen. bij de KPN hadden we een belvrij abbonement. Bij de Belcentrale werden gesprekskosten in rekening gebracht. maar de KPN facturen bleven gewoon komen.

naar een aantal maanden kwamen we erachter dat er iets niet goed zat, en kregen we na heel veel gedoe, een credit nota over het teveel betaalde bedrag, maar moesten we wel het belvrij contact via de Belcentrale laten lopen. nu vele maanden laten, krijgen we nog steeds KPN facturen van het Belvrij abbonement, en stuurt de Belcentrale ook facturen voor hetzelfde met als smoes dat er nog een lijn loopt bij de KPN. dus we betalen dubbel. en ik ben al maanden bezig om weer van de Belcentrale af te komen, maar het lukt niet. ze weten dat het probleem bij hun ligt, maar willen gewoon de facturen betaald hebben, die ook al aan de KPN betaald zijn. Na een aantal telefoontjes gepleegd te hebben met de KPN, blijkt dat ze  hier ook niet zo'n goeie ervaring hebben met de Belcentrale. en dat is nog zwak uitgedrukt. Volgens mij zijn er nog veel meer mensen met soortgelijke ervaringen, gezien de vele berichten op de forums en op internet. Hoe is het mogelijk in 2015, dat bedrijven zoals de belcentrale zomaar een lijn van de KPN kan overnemen, zonder iets te ondertekenen. Dit zou toch niet moeten kunnen. vandaag kreeg ik een email van ze. ik mag weer terug naar de KPN, als ik maar wel even 500 euro wil overmaken. 

Reputatie 7
, een mondelinge overeenkomst geldt, helaas, ook. Daarom neemt Belcentrale (en alle andere bedrijven die dat telefonisch doen) hun gesprekken op om bewijs te hebben.

Enne, Belcentrale is alleen actief op de zakelijke markt. Ben jij een bedrijf?

Het mailadres van Belcentrale: reactie@belcentrale.nl

Kun je de bovenstaande klacht van Elgar oppakken? Jullie geven in berichten hier op het forum aan alles netjes te willen oplossen.

Reputatie 7
Badge +25
Hallo Elgar,

Wat een vervelende situatie! Ik help je graag. Zou je mij in privébericht je postcode, huisnummer, naam contractant en het telefoonnummer waar het om gaat willen sturen?

Daarnaast raad ik aan om, zoals KBMRKT hierboven in het topic aangaf, een mail te sturen naar Belcentrale. 

Beste Peter,

bedankt voor je bemiddeling. ik zie nu dat dit geen zakelijk forum is, maar een prive  forum. ik ga het bericht daar dan ook nog even plaatsen.

Ik heb natuurlijk al tientallen keren contact gehad met de belcentrale het probleem is daar bekent, sterker nog ze hebben het zelf veroorzaakt. ze hebben op een slinkse wijze per telefoon de overeenkomst die we met de KPN hebben over willen nemen. we zouden dan minder betalen, en de KPN was van kleinere accounts af, want die kosten alleen maar geld. Aldus de Belcentrale.

wij zijn hierop in gegaan. we hadden een belvrij abbonement van de KPN. waar een aantal nummers onder vielen. Intussen is de KPN gewoon het belvrij abbonement blijven doorfactureren, en de Belcentrale dus ook. Het blijkt dat de Belcentrale een lijn welke onder de Belvrij bundel viel, niet heeft overgenomen, of meegekregen, of hoe dat technisch allemaal gaat. Daar heb ik geen verstand van.

feit is, dat de Belcentrale nu al een jaar 180 euro in de maand factureerd en de KPN dus ook door blijft factureren.

Ik ben helemaal klaar met de belcentrale, en wil weer terug naar de KPN. nu willen ze dat ik het contract afkoop, voordat ik weer terug kan naar de KPN. chantage praktijken zijn dat.

Dus het probleem is veroorzaakt door de Belcentrale. wordt ook erkent in hun email correspondentie, maar ik kan wel eerst 500 euro overmaken om terug te kunnen. (was 800) 

Ik heb intussen al vele medewerkers van de Belcentrale aan de telefoon gehad, maar niemand biedt een fatsoenlijke oplossing.

Beste erik,

ga ik even doen. ik heb natuurlijk al heel vaak contact gehad met de Belcentrale, maar dat is juist het probleem. er komt van hun kant geen oplossing. intussen hebben ze 3 keer onze lijn afgesloten, krijg ik enorm veel tickets zoals ze dat noemen, maar op mijn probleem wordt niet ingegaan, en wordt nu zelfs afgeschoven op de KPN. De Belcentrale heeft het probleem veroorzaakt. zij zouden voor een soepele overgang zorgen, en nu niets dan ellende. ik wil zsm weer terug naar de KNP. Ik wordt alleen gechanteerd door de Belcetrnale om eerst een bedrag te betalen, voordat ze de nummer weer vrij willen geven aan de KPN.

Reputatie 1

Bedankt voor je bericht.

Ik heb het intern even doorgezet om toch tot een oplossing te komen met de klant.

Uiteraard willen wij alles altijd netjes oplossen, wij betreuren het dan ook dat het zo mis is gegaan met Elgar.

Inmiddels zie ik dat de post is verplaatst en daar wordt het verder opgepakt.

Ik ben erg teleurgesteld in de belcentrale. Telkens wordt er gesproken over een oplossing met de klant.

De Belcentrale heeft dit probleem veroorzaakt, en de enige oplossing die ze aandragen is het afkopen van het contract voor bijna 500 euro. Keer op keer krijg ik het verhaal dat ze de hele gang van zaken betreuren, maar de enige oplossing is en blijft betalen.

Schandalig!

Maar om echt definitief van de Belcentrale af te zijn, ga ik dat maar doen, een andere optie is er blijkbaar niet. chantage praktijken om de lijn voor de KPN vrij te geven.

Wij zijn ook in het smoesje getrapt dat Belcentrale bij KPN hoorde.
We maken nu bijna een jaar gebruik van Belcentrale. Nou gebruik maken, we krijgen rekeningen. Het werkt voor geen meter en er komt geen enkele reactie op klachten.
Wat een waardeloze boel. Blijf er verre van.
Wij gaan schriftelijk opzeggen en advocaat gaat naar mogelijkheden kijken om kosteloos te vertrekken daar ze diverse malen in de gelegenheid gesteld zijn maar toch in gebreke blijven
Reputatie 1
KPN is doodsbang van Belcentrale. Ze geeft 15 procent korting op de factuur van KPN. In alle gevallen kan je dus je KPN factuur laten zien en betaal je minder voor dezelfde dienst. Belcentrale koopt namelijk in bij KPN. KPN moet dat toestaan in verband met wetgeving voor het openstellen van het netwerk aan derde partijen. Haar monopolie positie is jaren geleden door de 2e kamer beëindigd. Mede onder druk van Europese wetgeving. De KPN lobby in den haag is zeer sterk maar reikt niet zo ver als Brussel.

Nu probeert ze Belcentrale aan banden te leggen met tientallen kansloze rechtszaken die ze allemaal verliest. Zie hieronder , met als trieste dieptepunt dat is vastegesteld dat KPN zich schuldig maakt aan het terugjatten van klanten zonder dat die daar toestemming voor gegeven hebben:

14.
gebiedt KPN om alleen orders tot beschakeling in te schieten van eindgebruikers waarvan zij een bewijsbare wilsverklaring heeft, daartoe gegeven door de persoon die voor het beschakelen heeft verklaard bevoegd te zijn de betreffende klant/onderneming te vertegenwoordigen, op straffe van een dwangsom van € 2.500,00 per klant per dagdeel dat KPN in gebreke is te voldoen aan dit gebod, tot een maximum van € 250.000,00,

8.15.
gebiedt Telfort om alleen orders tot beschakeling in te schieten van eindgebruikers waarvan zij een bewijsbare wilsverklaring heeft, daartoe gegeven door de persoon die voor het beschakelen heeft verklaard bevoegd te zijn de betreffende klant/onderneming te vertegenwoordigen, op straffe van een dwangsom van € 2.500,00 per klant per dagdeel dat Telfort in gebreke is te voldoen aan dit gebod, tot een maximum van € 250.000,00,

8.16.
verklaart dit vonnis in reconventie tot zover uitvoerbaar bij voorraad,

8.17.
compenseert de kosten van deze procedure tussen partijen, in die zin dat iedere partij de eigen kosten draagt,

8.18.
wijst het meer of anders gevorderde af.

Interessant in ook dat KPN ongeveer de grootste ervaringsdeskundige is als het aankomt op slamming. De ACM heeft hier enige tijd geleden een rapport over geschreven, waarin zelfs drie soorten slamming door KPN worden onderscheiden :

3.6.1 Slamming door KPN via het OCM
OPTA heeft KPN naar aanleiding van de civielrechtelijke stappen van Pretium gevraagd om
aanvullende gegevens om daar een extra steekproef over te doen, namelijk een uitputtend overzicht
van alle CPS beschakelingen, die hebben plaatsgevonden in de maanden september, oktober en
november 2004, met KPN als ‘ontvangende’ aanbieder.
OPTA heeft bij KPN wilsuitingen over deze telefoonnummers opgevraagd. Uit de correspondentie die
hierover heeft plaatsgevonden blijkt dat KPN in ruim (Bedrijfsvertrouwelijke informatie) % van de
opgevraagde wilsuitingen die tussen 8 september 2004 en 30 november 2004 zijn afgegeven, geen
wilsuitingen kan opleveren. KPN heeft desgevraagd aangegeven dat in de periode september 2004 –
december 2004 door KPN procesverbeteringen zijn doorgevoerd die hebben geresulteerd in het beter
voorkomen van het niet kunnen opleveren van wilsuitingen zoals ook uit de steekproef over december
2004 en januari 2005 is gebleken. Opmerkelijk is dat dit in schril contrast staat met de uitkomst van de
marktbrede steekproef. Over de periode december 2004 en januari 2005 heeft OPTA geen enkel
geval van slamming door KPN aangetroffen.
3.6.2 Slamming

3.6.2 Slamming door KPN buiten OCM en VRS
Er is een aantal gevallen waarin de CPS beschakelingen van een klant terugvallen naar KPN. Dit
gebeurt bijvoorbeeld wanneer een klant verhuist, een PSTN aansluiting laat omzetten in een ISDN
aansluiting of zijn telefoonnummer laat wijzigen. Zoals beschreven in §3.1 zijn hiervoor afspraken
gemaakt in de KPN-gedragscode, die KPN naar aanleiding van de uitspraak in een voorlopige
voorziening van Pretium laat gelden voor alle marktpartijen. Een dergelijke deactivering van een CPS
beschakeling wordt binnen 3 werkdagen geheractiveerd.
Naar aanleiding van de civielrechtelijke stappen van Pretium tegen KPN heeft OPTA bij KPN
informatie opgevraagd. OPTA heeft van KPN rapportages van de- en heractiveringen buiten OCM en
VRS om en deactiveringen via het OCM en VRS ontvangen over de periode week 25 tot en met week
47 2004. Uit deze rapportages blijkt dat KPN in een aantal gevallen te laat of helemaal niet onterechte
deactiveringen heractiveert.

3.6.3 Slamming door KPN in de specifieke actie “Corrigeren combinatie BelBudget en CPS”
In 2004 heeft KPN ontdekt dat een grote groep klanten met een BelBudget abonnement gebruik
maakt van CPS. In de meeste gevallen hadden klanten een ander abonnement met CPS instellingen
en zijn klanten daarna overgestapt naar een BelBudget abonnement. Bij het overgaan naar het
BelBudget abonnement zijn klanten niet of nauwelijks geïnformeerd over het feit dat een laag
BelBudget abonnementstarief in combinatie met CPS niet is toegestaan. Om dit te corrigeren is deze
groep klanten in de zomer van 2004 door KPN aangeschreven en in de gelegenheid gesteld om te
Rapport van Bevindingen, Onderzoek naar CPS en Slamming – Openbare versie
Pagina 9 van 10
kiezen voor ofwel een ander abonnement ofwel het uitschakelen van de CPS instelling. Indien de klant
niet zou reageren, dan zou de CPS instelling verwijderd worden door KPN (opt-out).
OPTA heeft deze actie van KPN onderzocht en vastgesteld dat KPN bij 4.514 klanten de CPS
instellingen heeft verwijderd, zonder dat die klanten daarvoor toestemming hebben gegeven8.

Klassiekertje is dan 4500 keer slamming in 1x door KPN. Hof Den Haag van 24 mei 2007 IEPT 2007 0524 :

"Van belang is te beseffen dat in een arrest eerst is komen vast te staan dat KPN zich schuldig had gemaakt aan grootschalige slamming (het om zetten van meer dan 4500 abonnees zonder wilsuiting) hetgeen is aangeduid als “slammingspraktijken”.

Dus ik weet niet waar je met je zorgplicht van KPN heen wil? Overigens is KPN niet alleen een notoire slammende partij. Keer op keer herhaalt de geschiedenis zich en maakt ze concurrenten zwart.

heeft aangevoerd dat KPN zich jegens haar niet aan de WLR-overeenkomst houdt en onrechtmatig jegens haar handelt door (i) haar goede naam aan te tasten door het doen van negatieve uitlatingen in de Primafoonwinkels en via haar Helpdesk over de bedrijfsvoering en verkoopmethoden - hetgeen op grond van artikel 2.3 van de WLR-overeenkomst niet is toegestaan - hetgeen mede mogelijk is doordat klanten in verwarring raken door misleidende CPS en WLR-opzeggingsbrieven van KPN, (ii) klanten van aan te zetten om hun (rechtsgeldige) overeenkomst met

Na te lezen op http://deeplink.rechtspraak.nl/uitspraak?id=ECLI:NL:RBSGR:2007:BA6849

Blijkbaar heeft de primafoonwinkels zijn beste tijd gehad en heeft de kwaadsprekerij zich verplaatst naar het digitale forum. Overigens nog steeds onrechtmatig lijkt me. Of op zijn minst onfatsoenlijk.
Reputatie 7
Gemakshalve "vergeet" je paragraaf 8.1 t/m 8.9 van de uitspraak op 11 oktober 2017 in de rechtszaak die KPN en Telfort tegen Garantiebellen hadden aangespannen.
Garantiebellen (belcentrale) wordt daar toch echt veroordeeld en gesommeerd te stoppen met haar slamming praktijken.
Dat er dan in reconventie (paragraaf 8.14 t/m 8.18) ook van KPN en Telfort geeist wordt zich niet aan dezelfde paraktijken schuldig te maken is volstrekt logisch.

Zie: https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBROT:2017:7943

Lees vooral ook even paragraaf 5.12, 5.16 en 5.17.
Reputatie 1
Ja dat kunnen we ook omdraaien:

KPN wordt daar toch echt veroordeeld en gesommeerd te stoppen met haar slamming praktijken.
Dat er dan in ook van Belcentrale geeist wordt zich niet aan dezelfde paraktijken schuldig te maken is volstrekt logisch.

Of dat nu in conventie of reconventie gebeurd is totaal irrelevant in de rechtsrpaak.

Saillant detail is dat KPN zich niet aan het vonnis houd en er inmiddels de volledige 250.000 vebeurd is en ze deze moet betalen aan Belcentrale. Peuleschilletje voor KPN natuurlijk. Maar toch het geeft wel aan dat de pot de ketel verwijt dat ze zwart ziet.

Nogmaals KPN is de enige waar ooit van in rechte is komen vast te staan dat ze schuldig maakt aan slamming. En nu vebeurd ze weer 250k aan dwangsommen.

De enige reden waarom ze nooit echt aangepakt is omdat zowel de ACM als EZ vol zit met ex KPN'ers. Moet je de linkedin profielen er maar een op naslaan.

Misschien moet KPN zich maar eens vereenzelvigen met het feit dat er een vrije telecommarkt moet zijn. In plaats van haar forum te gebruiken om de meest ranzige vuilbekkerij uit te zenden.

Hier nog eentje uit het archief:

KPN mag niet van andere belbedrijven eisen dat zij schriftelijke verklaringen van bellers overleggen die willen overstappen. OPTA acht dit onredelijk, omdat het de consument dupeert en de markt voor vaste telefonie frustreert. Dat staat in OPTA’s nieuwe richtsnoeren Bijzondere Toegang en Slamming.

De richtsnoeren zijn actueel omdat KPN aanbieders van CarrierPreselectie (CPS) dreigt af te sluiten van het aanmeldsysteem voor klanten die willen overstappen. KPN wil dat deze bedrijven vanaf 1 februari uitsluitend schriftelijke contracten met hun klanten afsluiten. CPS-aanbieders moeten volgens OPTA ook gebruik kunnen maken van mondelinge overeenkomsten, op basis van telefonische werving.

OPTA vindt de eis van KPN in principe onredelijk. Consumenten moeten snel en gemakkelijk op het aanbod van telecombedrijven kunnen ingaan. De eis van schriftelijke overeenkomsten werpt daartegen een te hoge dam op. Er bestaan trouwens al waarborgen voor consumenten: bedenktijd, een herinneringsbrief en regels tegen ongewenste omzettingen. In landen waar mondelinge overeenkomsten toegelaten zijn, is de concurrentie het sterkst. Daar profiteren consumenten van.

De nieuwe richtsnoeren gaan uit van het principe dat iedere aanbieder moet garanderen dat abonnees niet tegen hun zin kunnen worden omgezet. Dit verschijnsel, slamming genaamd, is een klein maar hardnekking probleem. OPTA vindt echter ieder geval van slamming er één teveel. Met de richtsnoeren neemt OPTA de consument tegen deze onrechtmatige omzettingen in bescherming. Tegelijkertijd wordt voorkomen dat KPN op onredelijke wijze tegen slamming optreedt en daardoor de concurrentie schaadt. De richtsnoeren worden toegepast bij de beslechting van geschillen tussen CPS-aanbieders en KPN.
Reputatie 7
SimonKnowsBest schreef:

Ja dat kunnen we ook omdraaien:

KPN wordt daar toch echt veroordeeld en gesommeerd te stoppen met haar slamming praktijken.
Dat er dan in ook van Belcentrale geeist wordt zich niet aan dezelfde paraktijken schuldig te maken is volstrekt logisch.

Of dat nu in conventie of reconventie gebeurd is totaal irrelevant in de rechtsrpaak.

Wow, misschien moet je je eens wat meer verdiepen in de begrippen "in conventie" en "in reconventie".
In die rechtszaak is het toch echt Garantiebellen die veroordeeld wordt waarbij KPN en Telfort verteld wordt zich niet ook aan dezelfde praktijken schuldig te maken.

Nee, je mag je broertje niet slaan en hij mag jou natuurlijk ook niet slaan.

SimonKnowsBest schreef:

Hier nog eentje uit het archief:

KPN mag niet van andere belbedrijven eisen dat zij schriftelijke verklaringen van bellers overleggen die willen overstappen. OPTA acht dit onredelijk, omdat het de consument dupeert en de markt voor vaste telefonie frustreert. Dat staat in OPTA’s nieuwe richtsnoeren Bijzondere Toegang en Slamming.

Ik hoop dat je weet dat sinds 2014 een handtekening van de consument vereist is bij telefonisch afgesloten langetermijnovereenkomsten. De OPTA (die al lang niet meer bestaat) heeft hier dus maar weinig over te zeggen.
Er wordt momenteel ook gekeken of zo'n handtekening ook verplicht gesteld kan worden voor de zakelijke markt.
Reputatie 1
ja dit is een consumenten forum. Maar het gaat allemaal over zakelijk telefonie. Aangezien Belcentrale alleen zakelijke telefonie aanbied. Staat hierboven ook al tien keer dat dat dit forum voor consumenten is. Maar KPN is denk ik wel blij met negatieve aandacht voor een concurrent die ze niet op prijs kan bestrijden. Of de moderators zijn gewoon in slaap gevallen.

In een nieuwe wetsvoorstel is telefonische verkoop voor de zakelijke markt trouwens ook aangepakt. Dus dat is binnenkort verleden tijd. En dan is het nog zo dat WLR binnenkort niet meer bestaat. Dus de hele discussie is straks verleden tijd.

Des te opmerkelijker dat KPN zich niet aan het vonnis houdt en er voor kiest dwangsommen te moeten betalen aan Belcentrale.
Reputatie 7
SimonKnowsBest schreef:

ja dit is een consumenten forum. Maar het gaat allemaal over zakelijk telefonie. Aangezien Belcentrale alleen zakelijke telefonie aanbied.

De veroordeling van Garantiebellen in de aangehaalde rechtszaak heeft ook betrekking op de zakelijke markt. Als er niet duidelijk sprake is van een "wilsovereenstemming", dan moet de overdracht van de telefonie als ongeldig beschouwd worden.
Reputatie 1
ja, dit is dus een consumenten forum en de zaak waar we over spreken speelt alleen op de zakelijke markt

kan je het nog volgen?

Reputatie 7
Badge +24
SimonKnowsBest schreef:

Of de moderators zijn gewoon in slaap gevallen.

Een discussie over andere providers is hier ook welkom, positief dan wel negatief. Jouw andere kant van het verhaal is daarom ook prima maar ik krijg niet de indruk dat je daadwerkelijk een discussie wil voeren. De relevantie van het troll-filmpje is me ook niet duidelijk.
Reputatie 1
ik weet niet wat jij voor een moderator bent , misschien moet je de eerste posting nog eens lezen dit is een consumenten forum. Blijkbaar snap je niet wat moderating betekend? Dit topic hoor hier niet. KPN fanboy.

Het troll filmpje is funny. En helemaal niet relevant.
Reputatie 7
SimonKnowsBest schreef:

ik weet niet wat jij voor een moderator bent , ...

Joran is een zeer ervaren moderator.

SimonKnowsBest schreef:

...dit is een consumenten forum. ... Dit topic hoor hier niet.

Yep, dit is een consumenten forum en als daar op een topic gereageerd wordt, dan zal dat natuurlijk ook weer tot reacties leiden. Dat is natuurlijk helemaal het geval als de reactie onjuist of verre van compleet is. Jouw eerste reactie in dit topic voldoet hier mijns inziens volledig aan.
Reputatie 1
ah, je bent een moderator die niet moderate? Wordt je daar voor betaald? of is dat gewoon een hobby
Reputatie 7
Badge +24
Het lijkt me duidelijk dat jij nu aan het trollen bent en dat je geen discussie wilt voeren. Verdere offtopic berichten worden verwijderd.
Hi,
Omdat Belcentrale zich voordeed als onderdeel van KPN ben ik naar hen overgestapt en ben ik telefonisch een contract van 2 jaar aangegaan waar ik om diverse redenen ontzettend spijt van heb. Slechte service, foutieve facturen. Ik vind het oplichterspraktijken dat zij zich voordoen als onderdeel van KPN. Als jij weet hoe ik van Belcentrale af kan komen hoor ik het graag. Bedankt.
Reputatie 7
Net als bij ieder bedrijf. Binnen de wettelijke termijn van 14 dagen na het vastleggen v.h. contract (ook mondeling). Dit is dus het (eerste) gesprek geweest waarin je akkoord bent gegaan. Zijn die 14 dagen om dan ga je wettelijk akkoord en is het contract gedurende de looptijd geldig en niet aan te vechten.

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBROT:2017:7943
Reputatie 7
Wanneer ben je dat contract aangegaan?
Ben je die als particulier of als bedrijf aangegaan?
Is er een handtekening gezet onder een contract of is het een puur telefonische overeenkomst?

Reageer