Beantwoord

Belcentrale

Beste KPN,

Waarom kiezen jullie voor oplichtingspraktijken van Belcentrale? Klanten die eerlijk zaken doen worden geconfronteerd met een dubieuze firma, onderdeel van KPN, die zonder dat je daar voor hoeft te onderteken de lijen van KPN overneemt en al beschikken over alle gegevens die bij KPN bekend zijn.

Maar er vanaf komen, ho maar. Ze zijn telefonisch slecht bereikbaar en sturen wel emails dat ze tickets aan maken, maar je krijgt geen enkele reactie. Graag dan ook met spoed alles terugdraaien naar de oude situatie.

icon

Beste antwoord door PeterG 27 juni 2015, 12:22

Belcentrale is toch alleen een bedrijf voor de zakelijke markt? Dit is het forum voor prive. Het zakelijke forum, ook voor bovenstaande van Belcentrale, is hier te vinden:

zakelijkforum.kpn.com

Enne, voor alle duidelijkheid... Belcentrale is GEEN onderdeel van KPN. Ze kopen diensten in bij KPN die ze voor gunstige voorwaarden gebruiken voor hun eigen klanten. Dat is wholesale.

Neem dus even contact op met Belcentrale via het genoemde email adres om alles te regelen:

reactie@belcentrale.nl

Bekijk origineel

38 reacties

Reputatie 2
Tjonge wat een heisa allemaal. Belcentrale gewoon de zoveelste KPN reseller. Weet niemand dat hier?

Belcentrale is nog zeker actief, eergisteren nog bij een klant geweest waar ze het ISDN abonnement hadden omgezet naar internetbellen en de beveiliging ook wel even hadden aangepast.
Gevolg beveiliging stuk omdat ze dit verkeerd hadden aangesloten (de A en B van de databus gebruikt als A en B voor de telefoonlijn) Daarnaast voldoet hun aanpassing niet aan de gestelde eisen waardoor de klant nu ook nog eens met een niet gecertificeerd beveiigingssysteem zit en flink mag gaan investeren om dit weer in orde te laten maken.
Volgens mij is telefonische verkoop binnenkort sowieso klaar. Tweede kamer heeft een motie aangenomen voor verbod.
Reputatie 7
SimonKnowsBest schreef:

je werkt voor de consumentenbond?

Fout ... je mag nog een keer raden.

SimonKnowsBest schreef:

dit is een ******* zakelijk forum,

Hoe kom je daar nu bij?

SimonKnowsBest schreef:

cees je draait door

Wie is Cees?
*Admin: bericht verwijderd i.v.m. offtopic
Reputatie 7
SimonKnowsBest schreef:

En een 14 dagen bedenktermijn bestaat helemaal niet.. Er is een zeven dagen bedenktermijn.

Zie: https://www.consumentenbond.nl/service/abonnement/opzeggen/bedenktijd
Reputatie 7
Dus jij denkt dat Belcentrale geen telefonische acquisitie doet.
Hoe doen ze dan wel hun acquisitie om aan nieuwe klanten te komen? Dat moet jij toch weten dan.
Reputatie 7
Welke leugen wordt er hier dan verkondigd?
Ik kan het echt niet anders maken maar Belcentrale is een in Rotterdam gevestigd bedrijf die ook vandaag de dag gewoon nog actief is.
Misschien moet je eens een vraag gaan stellen i.p.v. jouw beweringen te spuien, dan zal je misschien tot meer inzicht gaan komen. Succes.
Reputatie 7
SimonKnowsBest schreef:

Naar mijn weten verkoopt belcentrale al twee jaar niet meer telefonisch. En heeft überhaupt nooit contracten van twee jaar telefonische verkocht.

Hoe kom je daar nu bij, die club is gewoon nog actief in de telefonische acquisitie en verkoopt ook abonnementen met een looptijd van minimaal twee jaar.
Naar mijn weten verkoopt belcentrale al twee jaar niet meer telefonisch. En heeft überhaupt nooit contracten van twee jaar telefonische verkocht. Het nivo blijft maar maar dalen op dit forum.

En een 14 dagen bedenktermijn bestaat helemaal niet.. Er is een zeven dagen bedenktermijn. De link naar de rechtszaak gaat helemaal niet over bedenktermijnen.

Verzinnen jullie dit allemaal?
Reputatie 7
Wanneer ben je dat contract aangegaan?
Ben je die als particulier of als bedrijf aangegaan?
Is er een handtekening gezet onder een contract of is het een puur telefonische overeenkomst?
Reputatie 7
Net als bij ieder bedrijf. Binnen de wettelijke termijn van 14 dagen na het vastleggen v.h. contract (ook mondeling). Dit is dus het (eerste) gesprek geweest waarin je akkoord bent gegaan. Zijn die 14 dagen om dan ga je wettelijk akkoord en is het contract gedurende de looptijd geldig en niet aan te vechten.

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBROT:2017:7943
Hi,
Omdat Belcentrale zich voordeed als onderdeel van KPN ben ik naar hen overgestapt en ben ik telefonisch een contract van 2 jaar aangegaan waar ik om diverse redenen ontzettend spijt van heb. Slechte service, foutieve facturen. Ik vind het oplichterspraktijken dat zij zich voordoen als onderdeel van KPN. Als jij weet hoe ik van Belcentrale af kan komen hoor ik het graag. Bedankt.
Reputatie 7
Badge +25
Het lijkt me duidelijk dat jij nu aan het trollen bent en dat je geen discussie wilt voeren. Verdere offtopic berichten worden verwijderd.
ah, je bent een moderator die niet moderate? Wordt je daar voor betaald? of is dat gewoon een hobby
Reputatie 7
SimonKnowsBest schreef:

ik weet niet wat jij voor een moderator bent , ...

Joran is een zeer ervaren moderator.

SimonKnowsBest schreef:

...dit is een consumenten forum. ... Dit topic hoor hier niet.

Yep, dit is een consumenten forum en als daar op een topic gereageerd wordt, dan zal dat natuurlijk ook weer tot reacties leiden. Dat is natuurlijk helemaal het geval als de reactie onjuist of verre van compleet is. Jouw eerste reactie in dit topic voldoet hier mijns inziens volledig aan.
ik weet niet wat jij voor een moderator bent , misschien moet je de eerste posting nog eens lezen dit is een consumenten forum. Blijkbaar snap je niet wat moderating betekend? Dit topic hoor hier niet. KPN fanboy.

Het troll filmpje is funny. En helemaal niet relevant.
Reputatie 7
Badge +25
SimonKnowsBest schreef:

Of de moderators zijn gewoon in slaap gevallen.

Een discussie over andere providers is hier ook welkom, positief dan wel negatief. Jouw andere kant van het verhaal is daarom ook prima maar ik krijg niet de indruk dat je daadwerkelijk een discussie wil voeren. De relevantie van het troll-filmpje is me ook niet duidelijk.
ja, dit is dus een consumenten forum en de zaak waar we over spreken speelt alleen op de zakelijke markt

kan je het nog volgen?
Reputatie 7
SimonKnowsBest schreef:

ja dit is een consumenten forum. Maar het gaat allemaal over zakelijk telefonie. Aangezien Belcentrale alleen zakelijke telefonie aanbied.

De veroordeling van Garantiebellen in de aangehaalde rechtszaak heeft ook betrekking op de zakelijke markt. Als er niet duidelijk sprake is van een "wilsovereenstemming", dan moet de overdracht van de telefonie als ongeldig beschouwd worden.
ja dit is een consumenten forum. Maar het gaat allemaal over zakelijk telefonie. Aangezien Belcentrale alleen zakelijke telefonie aanbied. Staat hierboven ook al tien keer dat dat dit forum voor consumenten is. Maar KPN is denk ik wel blij met negatieve aandacht voor een concurrent die ze niet op prijs kan bestrijden. Of de moderators zijn gewoon in slaap gevallen.

In een nieuwe wetsvoorstel is telefonische verkoop voor de zakelijke markt trouwens ook aangepakt. Dus dat is binnenkort verleden tijd. En dan is het nog zo dat WLR binnenkort niet meer bestaat. Dus de hele discussie is straks verleden tijd.

Des te opmerkelijker dat KPN zich niet aan het vonnis houdt en er voor kiest dwangsommen te moeten betalen aan Belcentrale.
Reputatie 7
SimonKnowsBest schreef:

Ja dat kunnen we ook omdraaien:

KPN wordt daar toch echt veroordeeld en gesommeerd te stoppen met haar slamming praktijken.
Dat er dan in ook van Belcentrale geeist wordt zich niet aan dezelfde paraktijken schuldig te maken is volstrekt logisch.

Of dat nu in conventie of reconventie gebeurd is totaal irrelevant in de rechtsrpaak.

Wow, misschien moet je je eens wat meer verdiepen in de begrippen "in conventie" en "in reconventie".
In die rechtszaak is het toch echt Garantiebellen die veroordeeld wordt waarbij KPN en Telfort verteld wordt zich niet ook aan dezelfde praktijken schuldig te maken.

Nee, je mag je broertje niet slaan en hij mag jou natuurlijk ook niet slaan.

SimonKnowsBest schreef:

Hier nog eentje uit het archief:

KPN mag niet van andere belbedrijven eisen dat zij schriftelijke verklaringen van bellers overleggen die willen overstappen. OPTA acht dit onredelijk, omdat het de consument dupeert en de markt voor vaste telefonie frustreert. Dat staat in OPTA’s nieuwe richtsnoeren Bijzondere Toegang en Slamming.

Ik hoop dat je weet dat sinds 2014 een handtekening van de consument vereist is bij telefonisch afgesloten langetermijnovereenkomsten. De OPTA (die al lang niet meer bestaat) heeft hier dus maar weinig over te zeggen.
Er wordt momenteel ook gekeken of zo'n handtekening ook verplicht gesteld kan worden voor de zakelijke markt.

Reageer