Beantwoord

bellen no niet in gebruik


In ben sinds 20 okt.j.l. aangesloten op het glasvezelnetwerk van KPN , tevens maak ik nu gebruik van internetplusbellen.

Nu kan ik sinds deze datum een bepaald telefoonno. niet bereiken, wanneer ik ht bewuste telefoonno.kies kgrijg ik de melding "dit no. is niet in gebruik" terwijl het no. wel degelijk bestaat.

wanneer ik met mijn mobiel bel of via de telefoon van de buurman(niet KPN) lukt het wel om dit no te bellen.

De gebruiker van dit no. heeft iemand meer die hem niet kan bereiken via KPNPlanet.

Ik heb al diverse telefoongesprekken gehad met klantenservice maar deze kunnen mij niet verder helpen, hebben alles nagechekt en zeggen dat probleem ligt bij ander no.(Lijbrandt klant)

Deze heeft probleem aangekaart bij Lijbrandt, en deze wijzen weer terug naar KPN.

Ik heb KPN voorgesteld om rechtstreeks contact op te nemen met Lijdbrandt maar wil men niet, want betreft een concurent van hun.

wie weet een oplossing?

Gerrit ter Keurs

icon

Beste antwoord door terkeurs 31 januari 2012, 17:00

Beste Daan

Wat schetst mijn verbazing? Het probleem is van het één op het ander moment opgelost.

ra,ra hoe is het mogelijk? Wie zou het opgelost hebben?

ik heb alleen vernomen dat het betreffende no. wat niet te bereiken was, is gebeld door KPN vanmiddag. Daarna is waarschijnlijk aan de oplossing gewerkt door deze of gene.

Maar hoe het ook zei, ik kan tot mijn vreugde bellen met het betreffende tel.no., bijna niet te geloven zeg, vandaar dat ik het al 3 keer geprobeerd heb, en het werkt!

Ben er nog wel benieuwd naar hoe de oplossing tot stand is gekomen, met name daar je zelf nog van niets wist toen ik door je gebeld werd vanmiddag en het inmiddels werkte.

bedankt,

m.vr.gr.

Gerrit ter Keurs

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 4
Badge +1
KPN mag niet met lijnbrandt bellen vanuit de opta.

Wat de persoon moet doen is bij zijn eigen provider bellen en aangeven dat hij jou niet kan bellen dan gaan hun het uitzoeken en waarschijlijk staat er ergens een portering niet helemaal goed.

De betreffende persoon kan mij wel bellen, daar ligt het probleem ook niet

Ik kan hem echter niet bellen, voorheen wel toen ik nog niet op glasvezel was aangesloten.

Via mijn mobiel kan ik hem wel bellen, ook wel via de telefoon van de buren, zijn wel aangesloten op glasvezel maar niet via KPN maar via Concepts.

Misschien nog nuttig om te vermelden dat hij voorheen was aangesloten op KPN en nu sinds een maand of twee over is naar Lijbrandt, misschien zou het heir nog mee te maken kunnen hebben.

Is al gesuggereerd, maar heeft nog niet tot een oplossing geleid van het probleem.

Betreffende persoon heeft inmiddels het probleem ook opnieuw aangekaart bij Lijbrandt(via mail) dat een 2 tal personen hem niet kunnen bereiken met als opmerking "dit nummer is niet in gebruik" bel voor inl..1888 etc.

Wie heeft de juiste oplossing?

gr. Gerrit ter Keurs

Reputatie 3
Badge +5
Beste terkeurs,

Spijtig om te horen dat dit probleem zich voordoet. Kunt u mij via een privébericht uw postcode + huisnummer, klantnummer en een contact telefoonnummer toesturen?

Dan gaan wij het zo snelmogelijk oplossen.

Met vriendelijke groet,

Daan Popken

Beste Daan

Zojuist nog bericht ontvangen van degene om welkno het gaat,(nummer niet in gebruik) wat ik niet kan bellen, heeft doorgekregen van Lijbrandt

dat het probleem niet bij hun ligt aangezien het alleen om 2 bellers gaat die via KPN bellen en geen bellers via andere providers

Dus probleem nog niet opgelost tot op heden, de bal ligt weer bij KPN.

(mijn privegegevens heb ik u toegestuurd 6 dec. j.l.)

wordt vervolgd...........

m.vr.gr

Beste Daan

Tot op de dag van vandaag(27/12) nog geen oplossing/verandering van het probleem waargenomen.

Nog steeds de Melding "dit nummer is niet in gebruik etc."

Dus we we wachten nog af...............

m.vr.gr.

Gerrit ter Keurs

Beste Gerrit ter Keurs,

zal ik het je nog sterker vertellen.....Ten eerste heel vervelend.

Ik ben ruime een jaar klant van KPN met bellen + internet en losse digitenne. Vast nummer enz.

Ergens in Nederland gaat een mevr. Looimans verhuizen en vult haar transfer papieren verkeert in.

In plaats van UPC (haar oude provider) vult ze per ongeluk KPN in. Haar nieuwe provider T-mobile online, deporteerd mijn nummer - MET TOESTEMMING- van de KPN weg??????, uit geschiedenis, eerst niet en toen toch wel.......??? Het stond notabene al een jaar op mijn naam en postcode.

Kon wel bellen, maar NIET gebeld worden. Dit was 17 okt 2011!

Ik ben sindsdien met KPN aan het bellen (vandaag weer 02 jan 2012), die dus toegeven dat het hun fout is, en zeggen- hier kunnen we helaas niks aan veranderen. Jammer voor je...regel het zelf maar. Letterlijke overgenomen van een gesprek uit begin december. Ik T-Mobile online gebeld. ZEER BEHULPZAAM! Die hebben het nummer beschikbaar gemaakt, zodat KPN het weer terug kon halen. KPN gebeld dat het nummer beschikbaar was en dat zij dat terug konden halen. Geen probleem meneer, gaan we voor u regelen, 10 dagen, sorry voor het ongemak, was het antwoord... Ongeloofelijk genoeg, niet gedaan door de KPN.

- 12 December weer gebeld naar KPN en weer zelf geregeld bij T-Mobile online (zeer behulpzaam) voor de tweede keer en jahoor hetzelfde antwoord van de KPN, gaan we regelen bla bla bla ... begon al te twijfelen! Over 10 dagen is het geregeld. Net gebeld, is geregeld. Vreemd genoeg kan ik nu WEER alleen uitbellen en niet gebeld worden. Wordt er zo moe van.

Ergernis tot X

1) beloftes KPN die niet worden nagekomen.

2) geen correspondentie, dus moet je iedere keer KPN bellen (KPN online werkt dan ook niet meer....)

3) oplossing kan er alleen komen als ik het regel. Wie betaald wie nu eigelijk???

4) Kosten en tijd!

5) begin net een nieuw bedrijf OP DAT NUMMER! helaas, met al dit gezeik en onzekerheid van ...

HEEL JAMMER

Misschien kunt u hier iets mee meneer Keurs, maar ik denk dat Kpn uw nummer kwijt is en de moeite niet neemt het terug te halen. Ik zou als ik u was KPN een nieuwe aanvraag laten doen voor hetzelfde oude nummer dat u had, misschien kan het zo worden recht gezet? Misschien.....ik ben er ook nog niet.

Ik zou een uitzonderings geval zijn.......maar als ik uw mail zo hoor?! Dit was het eerste KPN forum dat ik ophaal en uw bericht direct vooraan stond......verdacht. Mij hebben ze tot nu toe NIET geholpen, ja van de wal in de sloot.

Tot nu toe goede ervaringen gehad met de KPN, dit haalt die geschiedenis goed door de stont.

Geachte heer van KPN hoeft ook zeker niet te reageren, behalve als je de heer Middeldorp zelf bent en dan niet in een standaard gegenereerde mail.

Succes Gerrit, maar denk dat je zelf aktie zal moeten ondernemen, KPN doet dat zeker niet!

Gr Alex

Beste Daan

Het is nog steeds opvallend rustig vanaf uw kant, alleen een keer telefonisch reactie gehad geloof ik, maar dat is ook alweer enige tijd geleden. Nu hoor je niets meer, maar het probleem bestaat nog steeds! Ik mag toch verwachten als jarenlange trouwe klant van KPN dat dit probleem wordt opgelost, met name toen het probleem is ontstaan sinds ik op glasvezel ben aangesloten(20 ok jl)

Het blijkt ook nog dat ik met glasvezel wat betreft bellen per gesprek duurder uit ben dan voorheen via mijn normale telefoonabonnement, is nu weer (ten dele?) opgelost door "bel onbeperkt altijd" ad. 10,00 aan mij te verkopen.

Misschien is het een optie om mijn betalingen die ik altijd keurig verricht maar eens te stoppen?

misschien gebeurt er dan wat? Nu gebeurt er niets zoals het lijkt, maar misschien zie ik het verkeerd, en wordt er wel aan het probleem gewerkt?

m.vr.gr.

Gerrit ter Keurs

Reputatie 3
Badge +5
Beste terkeurs,

We hebben het probleem onderzocht en het probleem ligt bij Lijbrandt. Ook omdat ook een ander adres het nummer die u probeert te bellen niet kan bereiken.

Uit het telefoongesprek begreep ik ook dat het probleem zich alleen bij dit telefoonnummer voordoet en u alle andere telefoonnummers wel kan bereiken.

Volgens onze specialisten zit het probleem in de portering van Lijbrandt ook omdat het nummer voor meerdere telefoonnummers niet te bereiken is.

Met vriendelijke groet,

Daan Popken

Beste Daan

Sorry maar dit verhaal/oplossing heb ik al meerdere keren gehoord. Het is wel "toevallig" dat het 2 KPN-bellers betreft die dit no. niet bellen kunnen. Mijn buurman, alle anderen, en ik met mijn mobiel kan het betreffend no. wel bellen. Tevens is het probleem onstaan sinds ik op glasvezel ben aangesloten! Bij Lijbrandt wordt weer naar de KPN verwezen. Zo blijf je bezig.

Waarom kunnen alle "andere aangesloten"(niet via KPN) het betreffende no. wel "normaal" bereiken/bellen? Er is ook nog nooit navraag door je? gedaan om welk no. het dan wel gaat wat niet gebeld kan worden door mij.(Probeer het betr.no zelf eens te bellen, of het wel lukt)

Nummerportering heb ik geen verstand van, probeer het dan op te lossen met Lijbrandt zoals ik eerder voorgesteld heb.

Lijbrandt zegt namelijk probleem bij KPN omdat alleen Kpn-bellers het probleem hebben.

Ik verwacht nog steeds een daadwerkelijk oplossing van het probleem, dit is te gek voor woorden dat geschuif van heen en weer. ik ben tenslotte klant van KPN met het probleem van niet kunnen bellen naar het betreffende no. Ik wens dan ook een oplossing door KPN of dat jullie het probleem oplossen met Lijbrandt en niet steeds het probleem naar mij terugschuiven.

Dus wordt vervolgd wat mij betreft..... ik ben er nog niet tevreden mee.

m.vr.gr.

Gerrit ter Keurs

Beste Daan

Wat schetst mijn verbazing? Het probleem is van het één op het ander moment opgelost.

ra,ra hoe is het mogelijk? Wie zou het opgelost hebben?

ik heb alleen vernomen dat het betreffende no. wat niet te bereiken was, is gebeld door KPN vanmiddag. Daarna is waarschijnlijk aan de oplossing gewerkt door deze of gene.

Maar hoe het ook zei, ik kan tot mijn vreugde bellen met het betreffende tel.no., bijna niet te geloven zeg, vandaar dat ik het al 3 keer geprobeerd heb, en het werkt!

Ben er nog wel benieuwd naar hoe de oplossing tot stand is gekomen, met name daar je zelf nog van niets wist toen ik door je gebeld werd vanmiddag en het inmiddels werkte.

bedankt,

m.vr.gr.

Gerrit ter Keurs

Beste Daan

Daar zijn we weer, na het enthousiasme van de vorige keer toen het probleem spontaan was verdwenen. Ik heb overigens geen bericht ontvangen hoe het probleem toen is opgelost! Volgens mij wel beloofd, maar het was opgelost dus hoe en door wie minder belangrijk misschien. Maar helaas moet ik je nu melden dat het probleem zich vanaf heden weer voor doet "dit nummer is niet in gebruik"  en weer voor het zelfde nummer als voorheen.

Ik weet niet waar het probleem zit bij KPN of Lijbrandt, ik wil graag weer kunnen bellen zoals de afgelopen 3 weken!

Dus navraag doen is mischien zo gek nog niet, want nu zit ik weer met het zelfde probleem en zou toch graag weer een (BLIJVENDE) oplossing zien van dit probleem.

Dus wordt vervolgd.........weer terug bij af.

m.vr.gr.

Gerrit ter Keurs

Reputatie 3
Badge +5
Beste Gerrit,

Dank voor het bericht ga er direct mee aan de slag!

Met vriendelijke groet,

Daan Popken

Reputatie 3
Badge +1
Beste Gerrit,

N.a.v. Daan zijn bericht. Zou ik uw postcode & huisnummer in een privé bericht mogen ontvangen. Ik ben inmiddels op de hoogte gebracht van het probleem.

Alvast bedankt,

Binne
KPN Webcare Specialist 

Is verzonden, ik hoop dat de zaak nu spoedig wordt opgelost, inmiddels weer een week voorbij zonder oplossing van het probleem, zojuist nog geprobeerd maar werkt niet.

m.vr.gr.

Gerrit

Beste Binne

We zijn inmiddels weer ruim een week verder, maar het is weer stil van jullie kant.

Het bellen is nog (steeds) niet mogelijk naar het betreffende nummer(zoals doorgegeven)

Wanneer wordt dit probleem een keer opgelost? Ik zit nu ook met extra belkosten omdat ik steeds via mijn mobiel het betreffende no. moet bellen. (Via mijn vaste telefoon n.l.  Bel onbeperkt altijd voor € 10,00 p.mnd)

m.vr.gr.

Gerrit

Reputatie 3
Badge +1
Beste Gerrit,

Excuses voor het late antwoord. Ik heb navraag gedaan voor deze storingsmelding, maar nog geen terugkoppeling gehad hiervoor. 

Gezien het probleem ook eerder heeft voorgedaan wil ik ook zeker weten of het probleem zich niet weer voordoet in de toekomst.

Met vriendelijke groet,

Binne

KPN Webcare Specialist

Beste Binne

De tijd gaat verder, sinds 8 mrt niets meer gehoord.

Het werkt echter nog steeds niet, zojuist nog geprobeerd.

inmiddels wel geconstateerd dat het abonnement voor "Bel onbeperkt Altijd" stil zwijgend is verhoogd van € 10,00 naar € 15,00.

Zo langzamerhand is het niet leuk meer van/bij KPN en kun je misschien beter een andere aanbieder gaan kiezen die goedkoper is in gebruik, maar ja als je al jaren (trouwe) klant bent wissel je niet zo makkelijk en KPN heeft/had toch wel iets bij mij, totdat al die andere aanbieders op de markt zijn gekomen. Nu kun je volgens mij via een andere aanbieder onbeperkt bellen voor € 5,00 p.mnd. als ik goed ben ingelicht. Als dat zo is ben je natuurlijk een dief van je eigen portomonnee, maar ja eens KPN altijd KPN?

Een trouwe klant,

m.vr.gr.

Gerrit

Beste Binne

We zijn weer ruim een week verder, maar nog niets gehoord van oplossing in deze zaak

Het werkt nog steeds niet, waar de fout danook mag liggen, nog steeds geen oplossing voor dit probleem?

Zou toch graag willen en wensen dat het een keer wordt opgelost, zijn inmiddels al enkele maanden hiermee bezig, en nog steeds niet mogelijk om te bellen met het betreffende tel.no.

Dus alsnog dringend verzoek om antwoord en/of oplossing.

(Als ik mijn rekening niet betaal  heb ik 3 dagen later al een aanmaning, met een opmerking dat ik wordt afgesloten wanneer ik niet voor een bepaalde datum heb voldaan)

m.vr.gr.

Gerrit

Beste Daan

Ik klop nog maar een keer bij jouw aan met m'n probleem(wel bekend neem ik aan)

Ik heb al verschillende keren om aktie en reactie gevraagd aan je collega "Binne" maar ik hoor niets meer van hem betreffende deze zaak.

Het probleem is echter nog steeds niet opgelost.

Wat moet ik doen om dit probleem een keer tot een oplossing te brengen?

Brief/Mail schrijven naar ene meneer Jacob Middeldorp?(directeur klantencontact)

geeft mij zijn email adres dan maar dan zal ik hem een mail sturen

Bellen met Klantservice heeft ook geen nut, kost alleen maar geld, en ik kom er toch niet verder mee.

Of moet ik mijn problemen met KPN melden bij Tros-Radar b.v.? of ander consumentenprogramma?

Zo langzamerhand ben ik het eigenlijk behoorlijk zat, als dit KPN is, ben al jaren klant maar zou er bijna over gaan denken om over te stappen naar andere aanbieder.

Maar dan heb je weer een probleem met KPN want je komt er bijna niet weer vanaf.

Dit loopt nu al meer dan een half jaar, dus wil je misschien proberen een oplossing te bedenken

Ik verwacht op z'n minst een spoedige reactie, nu hoor ik helemaal niets meer en heb het idee dat ze het probleem in de doofpot stoppen.

m.vr.gr.

Gerrit

Reageer