Beantwoord

BelOnbeperkt

  • 18 September 2019
  • 4 reacties
  • 278 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb een abonnement met ‘BelOnbeperkt Altijd’ en zie daarom op de maandelijkse factuur wel alle uitgaande gesprekken inclusief de duur hiervan, maar bij de kosten van elk individueel gesprek staat steeds € 0,00.

Ik zou graag zien dat hier de kosten, incl. het totaal bedrag, wel vermeld (en uiteraard niet gefactureerd) worden, zodat ik kan beoordelen of ik er verstandig aan doe om het ‘BelOnbeperkt Altijd’ abonnement van € 16,50 te behouden.
icon

Beste antwoord door PeterG 18 September 2019, 14:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Bellen kost € 0,12 per gesprek + € 0,12 per minuut naar Nederlandse nummers.
Buitenlandse, binnen EU, kosten € 0,23 per minuut (en starttarief € 0,12).
Dan kun je het een beetje zelf uitrekenen. Binnen E.U. ben je na een minuut dus al zo'n € 1 kwijt.

Bel je vaak naar landen buiten de EU dan heeft het zeker zin om Belonbeperkt aan te houden! Je kunt ook kiezen voor Belonbeperkt Avond & Weekend. Dan bel je elke dag zonder kosten tussen 19:00 en 08:00 uur. En in het weekend van vrijdagavond 19:00 tot maandagochtend 08:00 uur.

Bel je vooral binnen Europa én heb je een mobiel abonnement dan bel je binnen E.U. binnen de bundel. Heb je "onbeperkt", dan heeft het op de vaste telefoon dus helemaal geen zin (helemaal niet meer mee bellen!) en bel je dus met je mobiel 😉
Nummers buiten de E.U. gelden niet voor de mobiele bundel. Bel je die veel dan wel Belonbeperkt op de vaste gebruiken.

Ikzelf bel nooit buiten de E.U.
🔹Bel altijd met de mobiel en nooit met de vaste en heb dus geen gesprekskosten.

Bel je bv. naar Nieuw-zeeland, dan kost dat € 0,30 per minuut + het starttarief. Dit is het "voordeelland buiten E.U."-tarief. Maar dat land valt ook onder Belonbeperkt op de vaste lijn bijvoorbeeld.

KPN.com | Belonbeperkt vaste lijn.
Reputatie 7
Hoi @Buis, welkom op het forum. Ik kan me voorstellen dat je die kosten wilt zien met dat doel voor ogen. We kunnen dat op de factuur niet aanpassen zonder dat het in rekening gebracht wordt en dat zou natuurlijk zonde zijn als je onbeperkt hebt. Met de bedragen die Peter noemt kan je de kosten op een rijtje zetten en zien of het uit kan. De optie van BelOnbeperkt Avond & Weekend (9,50 per maand) die hij noemt is ook een goede, als je juist in die tijdblokken meer belt. Lukt het daarmee om het voor jezelf in kaart te brengen?
Reputatie 1
Beste Jasper,

Ik heb even gewacht, eerst even tot tien tellen, voordat ik reageer, want je antwoord is werkelijk niet te geloven. Natuurlijk kan er van alles op mijn factuur vermeld worden, zonder dat dit in rekening wordt gebracht. In het geval van het 'BelOnbeperkt Altijd' abonnement komt er dan een regeltje bij in de zin van 'Te factureren: N.V.T.'

Kijk eens naar de facturen van energieleveranciers waarbij de verbruikte stroom direct verrekend wordt met de door zonnepanelen terug geleverde hoeveelheid stroom en dat dan ook nog met verschillende tarieven. En als deze laatste hoeveelheid groter is, dan staat er 'Te factureren N.V.T.'

Kortom, technisch/administratief is heel veel mogelijk en zondermeer het vermelden van de onderhavige niet in rekening te brengen kosten.
Reputatie 7
Zoals de factuur nu is opgebouwd kan het niet. Het zal ongetwijfeld aangepast kunnen worden, daarvoor zouden ontwikkelaars dan eerst kijken of er voldoende wens naar is. De wens van een of enkele personen is daarvoor niet genoeg zoals je je kunt voorstellen. Als er genoeg wens naar is zouden zij er mee kunnen bezig, maar daar zal dan nog steeds tijd overheen gaan. De snelste en zekerste manier is daardoor toch om het zelf op een rijtje te zetten.