Vraag

Blokkeren 1888 en andere servicenummers

  • 20 May 2021
  • 24 reacties
  • 568 keer bekeken

Badge

Ik bel met 0800 0402 en daar kom ik niet verder.

Zou een moderator voor mij alle servicenummers en 1888 willen blokkeren? 
In Mijn kpn heb ik wel een optie geselecteerd maar weet niet of die service nrs nu actief zijn of juist geblokkeerd. Dat staat er niet bij.
Voor internationale nummers is het wel duidelijk dat je ze kan blokkeren.


Hopelijk kan iemand in dit Forum mij wel verder helpen. 
 


24 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Ja, een moderator kan dit voor jou regelen. Dat is in het verleden vaker gedaan. Het kost wel enige moeite en tijd. Maar KPN is verplicht om dit voor jou in te stellen. 
 

Jammer dat het niet mogelijk is om dit in Mijn KPN zelf te regelen. 

Reputatie 7
Badge +10

Jammer dat het niet mogelijk is om dit in Mijn KPN zelf te regelen. 

Als het maar vaak genoeg voorkomt dat men die extra werkzaamheden door een moderator moet laten uitvoeren, gaan ze het misschien vroeg of laat ook eens aanpassen bij de opties van “Mijn KPN”.

@Frans Bakker 

Alle servicenummers (0900, 0906, 0909) kun je zelf blokkeren via MijnKPN.
Denk er aan: vaak hebben huisartsen en ziekenhuizen een 0900 nummer, dus dat blokkeren is niet handig. Dan kan je ook 0900-8844 bv niet meer bereiken.

18xy nummers (er zijn er wel 20) kan via een moderator.

Opdat ze dat kunnen doen zijn wel je gegevens nodig. Deze kun je invullen in je forumprofiel. Daar staan ze afgeschermd van de wereld.

Naam, postcode + huisnummer, klantnummer vaste diensten, en betr. telefoonnummer (kan in het tekstvak persoonlijke opmerkingen).

Reputatie 7
Badge +10

Alle servicenummers (0900, 0906, 0909) kun je zelf blokkeren via MijnKPN.
Denk er aan: vaak hebben huisartsen en ziekenhuizen een 0900 nummer, dus dat blokkeren is niet handig. Dan kan je ook 0900-8844 bv niet meer bereiken.


Met die nummers kan rekening gehouden worden met de keuze aan opties die je kunt instellen:
Vink je alleen 0906 en 0909 aan, blijven 0900 nummers buiten die blokkade.

 

 

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Frans Bakker, ik help je graag verder. Ik zie dat jouw profiel nog leeg is. Zou jij zoals @PeterG alheeft aangegeven voor mij jouw forumprofiel willen invullen? 

Badge

Hallo @Frans Bakker, ik help je graag verder. Ik zie dat jouw profiel nog leeg is. Zou jij zoals @PeterG alheeft aangegeven voor mij jouw forumprofiel willen invullen? 

Hoi @Hanna_ , en @PeterG  Bedankt voor jullie reacties. Het profiel heb ik aangevuld. Fijn dat er moderetors zijn in dit forum die helpen en meer kunnen dan de telefonische “service”.

@PeterG Met de vaste lijn wil ik eigenlijk alleen 112 en een handje vol GSM nrs kunnen bellen. Dus helemaal geen andere betaalde diensten, daarvoor vind ik de tarieven te hoog en gebruik ik veel liever mijn mijn GSM.

Waarom zou je ook die mobiele nrs met de vaste willen bellen? Die zijn ook met de mobiele (je hebt vast en zeker onbeperkt bellen/sms neem ik zo aan) toch óók veel goedkoper dan via de vaste?

Tarief vast bellen naar Nederlandse nummers (vast en mobiel). 15 cent starttarief + 15 cent per 60 seconden.

Voor mij:

De vaste hier: inderdaad niet uitbellen, maar evt. wel 112 (omdat ze daar dan ook gelijk je naam en adres op het scherm hebben). Verder alleen inkomend.

Uitbellen: met de mobiel. Is ook voornaamste inkomende lijn. Geef al 8 jaar alleen m'n 06.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Frans Bakker,

Ik heb het verzoek voor jou uitgezet. Ik verwacht snel een antwoord te ontvangen, ik houd je op de hoogte! :blush:

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Hanna_ ,

Hoe is de status? Jouw bericht is inmiddels 17 dagen oud, dus het is tijd voor actie. 
 

Jullie zijn trouwens bij vaste telefonie verplicht om 18** nummers te blokkeren.
 

249b4e64-d267-4744-9db3-d30f350af85d.png


Bron.

Reputatie 7
Badge +28

@Alexandra 

Wil je de blokkade hier ook regelen?

Reputatie 7
Badge +28

@Hanna_  @Marcia_ (ik zie dat jij nu werkt….)

Waarom duurt het regelen van de blokkade hier zo lang? 

In dit recente topic is het in drie dagen tijd geregeld: 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat er al even niet meer gereageerd is in het topic, sorry daarvoor!

 

@Frans Bakker we zijn nog aan het uitzoeken of we aan je verzoek kunnen voldoen. Ik heb daar op dit moment geen concreet antwoord op, maar weet dat ik zeker nog voor je bezig ben. Zodra ik meer nieuws heb, laat ik het in dit topic weten. 

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Marcia_ ,

Wel raar dat dit verzoek nu al ruim een maand loopt, terwijl dezelfde vraag in het aangehaalde topic van twee berichten terug in drie dagen geregeld was. 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Noordzee, momenteel wordt dit alleen nog maar geblokkeerd bij zwaarwegende redenen, zoals een klant met alzheimer o.i.d. Omdat dat in dit geval (gelukkig!) niet van toepassing is, kunnen we geen blokkade aanvragen. Ik ben aan het uitzoeken of dit juist is en of dat evt. veranderd moet worden.

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat ik hier al een poosje niet meer gereageerd heb, maar het is inmiddels al even mogelijk om via de MijnKPN app 18xx-nummers te blokkeren op vaste nummers! 

Reputatie 7
Badge +28

@Marcia_

Gelijk gecheckt en inderdaad, het is mogelijk. Sterker nog, bij mij stond dit al geblokkeerd in deze app. (Was eerst een andere variant met alleen 0906 en 0909.)

@Marcia_ , @Noordzee 

Hmmm, in de webversie staat het er tekstueel niet bij. Maar volgens mij als je via de laptop in je account kiest voor het blokkeren van bellen naar 0909/0906 of 0900/0909/0906 ook automatisch bellen naar 18xy nummers is geblokkeerd.

Want de blokkeermogelijkheden zijn hetzelfde. Het moet dus alleen tekstueel nog even toegevoegd worden in de webversie! Verder werkt het mijns inziens via de webversie dus ook.

Reputatie 7
Badge +30

Goeie, Peter! Ik vraag dat nog even na. 

Reputatie 7

Gelukkig, eindelijk kunnen 18xx nummers geblokkeerd worden.

Opm. Screenshot gemaakt door met TeamViewer de besturing van mijn Android telefoon over te nemen want helaas is het nog altijd niet mogelijk om dat in de app zelf te doen.

Zijn alweer ruim een jaar verder na laatste post.

Waar in de kpn app kan ik service nummers blokkeren instellen?

Reputatie 7

Wat voor een servicenummers doel je dan op?

Wat voor een servicenummers doel je dan op?

0906, 0909, 1800 enz, gaat om een sim/abbo die ik aan men dochter heb gegeven

Het blokkeren van die nummers op een mobiel kan alleen via de klantenservice @cp1977 .

Morgen dus maar even bellen. 0800-0402 (maandag t/m vrijdag 8:00 tot 18:00 en zaterdag tot 17:00.)

Het blokkeren van die nummers op een mobiel kan alleen via de klantenservice @cp1977 .

Morgen dus maar even bellen. 0800-0402 (maandag t/m vrijdag 8:00 tot 18:00 en zaterdag tot 17:00.)

Dank, zal dat morgen even doen

Reageer