Beantwoord

Blokkeren telefoonnummers op vaste lijn

  • 28 August 2019
  • 4 reacties
  • 1317 keer bekeken

Ondanks de aanmelding van ons nummer bij Belmeniet is de energieterreur weer opgang gekomen. De nummers 010 2005133 en 085 7325742 zijn het die bellen. Volgens mij is de vaste lijn die je via de modem hebt lopen gewoon een VoIP verbinding. Hier moet toch redelijk simpel de mogelijkheid van blokkade in op te nemen zijn. Mobiele telefoons zijn zo in te regelen en spamfilters zijn niet alleen op dommeinnaam maar ook op individueel emailadres in te regelen. Data en web security is een onderdeel van mijn werk.

Dus waarom, ook omdat het al zo vele malen aangekaart is op het Forum, neemt KPN geen actie en configureert blokkade van nummers op de vaste digitale lijn. En als jullie bang zijn voor opslagcapaciteit dan kan je de blokkades beperken in aantal en/of in tijd.

Trouwens is hier artikel 18 van de AVG niet van toepassing? Het verzoek hierboven is een verzoek om beperking van verwerking.
icon

Beste antwoord door Piet van der Vooren 31 August 2019, 15:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Helaas is het (nog) niet mogelijk om op de "vaste" telefoon nummers te blokkeren voor inkomende gesprekken.
Zelf heb ik daarom een ringtone "silence" op mijn Gigaset SL910H.
Door een nummer in de contactenlijst op te nemen en te koppelen aan de ringtone "silence" blijft de telefoon in ieder geval stil als er door dat nummer gebeld wordt. 😉
Reputatie 7
Badge +24
Hi Huib, welkom op ons forum.

Allereerst wil ik benadrukken hoe verschrikkelijk ik dit voor je vindt. Zelf heb ik hier ook last van gehad op mijn mobiele nummer, ik snap de pijn.

Hier moet toch redelijk simpel de mogelijkheid van blokkade in op te nemen zijn.

Nee, zo simpel is dat helaas niet. Met bepaalde toestellen kun je het wél zelf blokkeren. Mocht dit niet lukken, vul dan dit formulier in. Dan gaan wij ermee bezig.

Ondanks de aanmelding van ons nummer bij Belmeniet is de energieterreur weer opgang gekomen.

Wanneer heb je dit gedaan overigens? De verwerking kan namelijk enkele weken duren in het register lees ik net.
Bedrijven waar je ooit bij bent ingeschreven geweest hoeven je niet actief uit te schrijven. Maar dankzij de nieuwe privacywet (AVG) moeten ze je wel uitschrijven als jij er actief om vraagt.
Benader die bedrijven dus om je uit hun administratie te halen.
Reputatie 7
Badge +9
Bedrijven waar je klant bent of bent geweest, mogen wel bellen. Ook als je in het Bel-me-niet-register staat.

Veel bedrijven die bellen ondanks dat iemand in het Bel-me-niet-register is opgenomen, beweren echter dat ze al eerder contact met je hebben gehad en dat ze daarom mogen bellen. Vaak is dat absoluut niet waar. Het wordt alleen als argument genoemd om toch iemand te mogen bellen, ondanks een vermelding in het Bel-me-niet-register. Met andere woorden: ze belazeren de kluit.

Gelukkig wordt er in de politiek nu gekeken naar een verbod op telemarketing. Alleen mensen die dan van te voren toestemming hebben gegeven mogen dan nog gebeld worden.

Piet.