Beantwoord

Blokkeren van een ongewenst telefoonnummer op je vaste telefoon

  • 30 August 2017
  • 12 reacties
  • 32540 keer bekeken

Sinds een paar dagen word ik gebeld door een nummer dat ik niet ken en dus niet aanneem. Op internet lees ik dat veel mensen daardoor gebeld worden en dat terugbellen niet verstandig is. Kan ik dit nummer blokkeren?
icon

Beste antwoord door Koen_1 1 September 2017, 18:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Beste MarinusM,

je kunt ook op de website van Kpn een formulier invullen, Maar ik denk niet dat het gaat helpen, Omdat het
een computer is die beld.

https://www.kpn.com/service/bellen/telefonische-overlast/melden-overlast.htm
KPN biedt geen mogelijkheden om gebeld te worden door bep. telefoonnummers te blokkeren. Sommige, duurdere, dect-telefoons kun je per nummer een ringtone toekennen. Je kunt 'm dan in je lijst zetten en een stille toon toekennen.
Reputatie 7
Badge +21
Beste MarinusM,

je kunt ook op de website van Kpn een formulier invullen, Maar ik denk niet dat het gaat helpen, Omdat het een computer is die belt.

https://www.kpn.com/service/bellen/telefonische-overlast/melden-overlast.htm

KPN biedt geen mogelijkheden om gebeld te worden door bep. telefoonnummers te blokkeren. Sommige, duurdere, dect-telefoons kun je per nummer een ringtone toekennen. Je kunt 'm dan in je lijst zetten en een stille toon toekennen.

Hallo @MarinusM, welkom op het forum! Vervelend om te lezen dat je hinder ondervindt van inkomende oproepen van 0308080439. In het geval van telefonische overlast met de vaste telefoonaansluiting zijn er verschillende mogelijkheden om dit op te lossen. Helaas kan KPN geen inkomende nummers blokkeren, sommige telefoontoestellen kunnen dit echter wel, dat hangt van het type toestel af. Op onze website vind je een pagina met tips en hulp bij telefonische overlast. Hier lees je onder meer waar je overlast kan melden, wat hiermee gebeurt en hoe je in uiterste gevallen een telefoonnummer kan wijzigen.

Hamid en Peter geven overigens nog goede tips, waarvoor dank 🙂
Reputatie 1
Nummer opnemen in je lijst met naam "ongewenst nummer" oid.

Instellen geen geluid bij deze persoon. Zie je achteraf alleen dat je gebed bent,

Meestal houd dat bellen na een tijdje op en kun je nummer uit je lijst verwijderen.

Zie net pas dat Peter ongeveer dezelfde oplossing had.. sorry..
Reputatie 2
heb ook erg last van callcentre? computer ? 030-8080439
1200 gebleld en daar kom ik niet verder mee omdat die niet mogen doorverbinden met de desbetreffende afdeling binnen kpn, is dus doelbewust afgeschermd !!
1200 zegt dat ik een formulier met tijdstippen en datums moet invullen; ik zie niet in wat dat toevoegt en bovendien heb ik dat vorig jaar (ik geloof ook met een 030-nr) ook al een keer gedaan.
1200 wist niet waar (op de kpn website) dat formulier stond.
conclusie; terug bij af ik moet maar geloven dat (die grote) kpn er nix aan kan doen .........
Ik weet ook niet waar het staat, maar de site heeft een zoekfunctie. Dus:
https://www.kpn.com/service/bellen/telefonische-overlast.htm
Het je al eens gegoogled op dit telefoonnummer? Je bent echt niet de enige en het speelt ook bij andere providers. Het is niet toegestaan een nummer te blokkeren.
Alléén als het nummer bij KPN zit kan KPN deze klant blokkeren, maar daar zitten wel procedures aan die vaak weken duren. Zit het bij een andere provider dan kan KPN niks doen. Behalve dan middels de klachtenformulieren de eigenaar verzoeken hiermee op te houden. Wat ze natuurlijk toch niet doen ...

Als je niet opneemt, ook geen voicemail of antwoordapparaat, verdwijn je vanzelf uit hun belcomputer.
Hoi Marinisus,

Had gisteren een gemist gesprek van hen. Vandaag ben ik weer gebeld en heb opgenomen. Het is een callcenter, in mijn geval was het EduKans, maar mogelijk bellen ze vanuit meerdere organisaties.

Zou aanraden gewoon op te nemen, dan weet je wat het is!

Met vriendelijke groet,
Belinda
als je iOs draait, kan je gewoon een nummer blokkeren door op de "i" te drukken achter het nummer in je oproepenlijst. Android weet ik niet..
Dit is gewoon een officieel Nederlands telemarketingbureau. De vallen dus onder het bel-me-niet register. Als je je daar aanmeldt mogen ze je niet meer bellen.
niet zo handig:
moet vijf keer dag en tijd moeten, waarop ik gebeld ben door bewust nummer
dat is niet
of iig erg moeilijk te achterhalen.
Óók
moet dat afgelopen maand vijf keer gebeurd zijn.
dat is niet het geval,
ze bellen al jaren
op random tijden

Dit kan beter ! KPN!
Hoi tvdeth, ik probeer te begrijpen wat je bedoelt maar helaas kan ik zelfs na 3 x lezen je zinnen niet begrijpen.
Reputatie 7
Badge +10

Berichten inmiddels afgesplitst, net een fractie eerder dan mijn reactie erop.
Dus deze was daarbij niet meegenomen.  Zie < nieuw afgesplitst onderwerp >