Beantwoord

Configureren Cisco SPA112

  • 17 September 2021
  • 81 reacties
  • 1956 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

81 reacties

Dat waren mijn werkende instellingen met telfort, 145.7.97.60 heb ik nu aangepast naar voip1-ext.kpn.net

Ik vind het trouwens wel raar dat als je pingt naar ims.imscore.net dat deze niet bestaat is dat bij jullie ook?

Reputatie 7

Ik vind het trouwens wel raar dat als je pingt naar ims.imscore.net dat deze niet bestaat is dat bij jullie ook?

Dat klopt, er is immers geen DNS entry voor ims.imscore.net.

 

Toch was dat het probleem, ik heb op tweakers gevonden dat ims.imscore.net gekoppeld is aan ip 145.7.97.61, deze heb ik nu ingevuld en mijn spa112 is eindelijk geregistreerd :relaxed:

Reputatie 4
Badge +4

Vreemd, dat had ik ook gedaan, maar dat werkte niet. Wel na het invullen van de juiste gebruikersnaam en voip1-ext.kpn.net.

 

Reputatie 7

Toch was dat het probleem, ik heb op tweakers gevonden dat ims.imscore.net gekoppeld is aan ip 145.7.97.61, deze heb ik nu ingevuld en mijn spa112 is eindelijk geregistreerd :relaxed:

Wat heb je dan als proxy server ingesteld?

Die hoort immers niet ims.imscore.net te zijn maar voip1-ext.kpn.net.

Reputatie 4
Badge +4

Ik kreeg vanmorgen van mijn FritzBox een melding dat vannacht enige tijd de telefoonverbinding was verbroken en dat die weer was hersteld.

Het lijkt er op dat er tussentijds werkzaamheden op het KPN telefonie platform worden uitgevoerd. Dat kan verklaren waarom je nu wel verbinding hebt.

Proxy had ik ims.imscore.net nu dus aangepast naar 145.7.97.61 en outbound proxy heb ik voip1-ext.kpn.net

 

 

Reputatie 7

De proxy moet, zoals eerder gezegd, ingesteld worden op voip1-ext.kpn.net.

Proxy in een spa is eigenlijk een verkeerde naam kpn noemt dit op hun eigen site: 

  • Domain: ims.imscore.net (Ook Registar en Realm)

Outbound proxy is in een spa de proxy

Reputatie 7

@Erik_, Er is geen DNS entry voor ims.imscore.net en op een Gigaset N300A IP is die ook niet nodig omdat daar apart de proxy server kunt definiëren voor het domein ims.imscore.net. Zie onderstaand screenshot.

Op een Cisco SPA112 lijkt dat niet te kunnen/werken. Betekent dat dan eigenlijk niet dat het subdomein ims.imscore.net een DNS entry zou moeten krijgen zodat er geen vaste IP adressen gebruikt hoeven te worden in de configuratie van een SPA112?

Zou je denken ja, bij telfort werkte ims.imscore.net wel dus bij kpn is er iets anders.

Maar het werkt zo, hopelijk hebben andere ook wat aan deze oplossing.

Reputatie 7

Maar het werkt zo, hopelijk hebben andere ook wat aan deze oplossing.

Dat is ook heel mooi. Ik ben echter absoluut geen voorstander van het configureren via vaste IP adressen. Als KPN beslist om die server te verhuizen dan werkt het ineens niet meer. Vandaar dat ik @Erik_ ook vraag of er eigenlijk niet een DNS entry zou moeten komen voor ims.imscore.net.

Reputatie 6
Badge +10

Heb je nog wat aan de link van WJB gehad?

Ik heb net een CNAME in mijn router ingesteld voor ims.imscore.net naar voip1-ext.kpn.net. Helaas geeft dat geen effect. Ik krijg op mijn PAP2T (voorloper van SPA112 en nagenoeg identiek) nog steeds de melding Can't connect to login server.

 

Edit: Bij mij werkt het overigens ook niet om dat IP-adres ipv ims.imscore.net te gebruiken.

Reputatie 7

@Nico_, Kan jij @Erik_ dan ook vragen om nog even naar mijn vorige bericht te kijken en eens na te gaan of er eigenlijk geen DNS entry hoort te zijn voor ims.imscore.net?

Mijns inziens moet je ten alle tijden vermijden dat er IP adressen nodig zijn om een apparaat te configureren.

Het meest vreemde is nog wel het volgende: afgelopen vrijdagochtend deed de telefonie het niet meer (de Telfort instellingen werkten niet meer, zoals verwacht). Ik heb toen via de KPN tool een nieuw wachtwoord ingesteld en in de PAP2T ingevoerd. Daarnaast voip1-ext.kpn.net ingevoerd als outbound proxy en toen heeft de telefonie direct gewerkt. Toen ik ‘s avond weer keek werkte het niet meer en wat ik ook probeer blijft de PAP2T de melding geven Can't connect to login server. Iemand nog ideeën?

Reputatie 7

Gebruik je dan nu jouw SPA112 niet meer voor jouw vaste telefonie van KPN?

Hoe bedoel je die vraag? Ik ben niet de topic starter, maar ik heb wel een soortgelijk probleem (overstap Telfort->KPN) met soortgelijke hardware (SPA112 en PAP2T zijn nagenoeg identiek).

Reputatie 6
Badge +10

@Nico_, Kan jij @Erik_ dan ook vragen om nog even naar mijn vorige bericht te kijken en eens na te gaan of er eigenlijk geen DNS entry hoort te zijn voor ims.imscore.net?

Mijns inziens moet je ten alle tijden vermijden dat er IP adressen nodig zijn om een apparaat te configureren.

@wjb Ik heb Erik zojuist teruggetrokken van zijn vakantie. Hij gaat direct aan de slag om de juiste mensen op te sporen en uit te wringen voor meer informatie en komt hier later vandaag  of morgen op terug!

Reputatie 7

Hoe bedoel je die vraag? Ik ben niet de topic starter, maar ik heb wel een soortgelijk probleem (overstap Telfort->KPN) met soortgelijke hardware (SPA112 en PAP2T zijn nagenoeg identiek).

My mistake. :sweat:

Kan je eens een screenshot posten van jouw instellingen. Wel even jouw persoonlijke gegevens wegpoetsen.

Voorbeeld van mijn PAP2T met een CheapConnect verbinding.

 

Reputatie 7
Badge +10

Het meest vreemde is nog wel het volgende: afgelopen vrijdagochtend deed de telefonie het niet meer (de Telfort instellingen werkten niet meer, zoals verwacht). Ik heb toen via de KPN tool een nieuw wachtwoord ingesteld en in de PAP2T ingevoerd.

Ook de inlognaam  --een letter/cijfer combinatie aangevuld met @ims.imscore.net --
is veranderd na de overgang van Telfort naar de KPN structuur.
(Bij mij pakweg een maand geleden overgegaan).

Heb net hier even die oude Linksys "PAP2T” die ik hier ook heb, aan het netwerk gehangen.
(En de instellingen daarvoor aangepast).  Het werkt hier gewoon.

(Plaatje met rechtermuisknop even in apart venster bekijken en op 100% bekijken):

 

Wellicht dat het aan de gebruikersnaam ligt dan. In mijn geval is mijn gebruikersnaam namelijk niet veranderd tussen wat ik had bij Telfort en wat ik nu te zien krijg via de SIP wachtwoord tool van KPN.

 

Hier zijn mijn instellingen, ik zie zo op het eerste gezicht geen verschillen helaas:

 

Reputatie 7

...

Reputatie 7
Badge +30

Hoi, hier is Erik :smile:  Ik heb gesproken met onze technische mensen hierover en daar is het volgende uitgekomen:

In het algemeen is het niet aannemelijk dat iemand voor migratie met deze apparatuur zich kan registreren op het platform, en na migratie ineens niet meer. Het platform is namelijk precies dezelfde, en de instellingen in de basis ook. Het zou dan ook gewoon met ims.imscore.net & voip1-ext.kpn.net moet werken zonder dat IP-adres nodig is. We gebruiken ook expres een Fully Qualified Domain Name (FQDN) om problemen met IP-adressen te voorkomen

Er zijn dan ook initieel twee dingen die hier kunnen spelen (eventueel openstaande orders e.d. uitgezonderd)

  • Time out van de IMS. Als je 5 mislukte inlogpogingen doet wordt je voor 15 minuten geblokeerd. Herhaalpogingen van je apparaat tellen mee hierin.
  • De domeinnamen zijn niet bij de juiste velden ingevuld.

Generiek heb ik dus nog geen antwoord op ‘DNS voor ims.imscore.net’ daarvoor moet nog even bij een andere expert verder navraag gedaan worden, maar het zou in ieder geval niet nodig moeten zijn.

 

@terual, welkom! Zou jij eens je forumprofiel willen invullen en hier een reactie geven als je dit gedaan hebt? Dan kunnen we voor jou voor de zekerheid ook even checken of er nog een order o.i.d. openstaat wat hier roet in het eten gooit.

Reputatie 7

Proxy had ik ims.imscore.net nu dus aangepast naar 145.7.97.61 en outbound proxy heb ik voip1-ext.kpn.net

 

 

@TheMystery, Als jij bij "Proxy" ims.imscore.net invult i.p.v. het IP adres 145.7.97.61 en de rest zo laat als nu, werkt het dan ook?