Beantwoord

Configureren Cisco SPA112

  • 17 September 2021
  • 81 reacties
  • 1940 keer bekeken

Vannacht ben ik omgezet van Telfort vlan 34 naar KPN vlan 6 pppoe, ik heb altijd een eigen modem gehad (edgerouter 4) en een Cisco SPA112. Internet omzetting is prima verlopen alleen krijg ik mijn Cisco SPA112 niet meer online.

Ik heb de outbound proxy aangepast naar voip1-ext.kpn.net aangezien dit anders was met Telfort.

De volgende instellingen heb ik nu:

Sip  → RTP Parameters:
RTP Packet Size: 0.020

Line 1 → Proxy and Registration
Proxy:  ims.imscore.net
Outbound Proxy:  voip1-ext.kpn.net
Use Outbound Proxy: Yes
Register:  Yes

Line 1 → Subscriber Information:
Display Name: +31……...
User ID:   +31………
Password:   Wachtwoord wat ik online al heb gewijzigd
Use Auth ID: Yes
Auth ID:  a…….@ims.imscore.net

Line 1 → Audio Configuration
Preferred Codec: G711a
Use Pref Codec Only: Yes

 

Op mijn edgerouter heb ik SIP ALG disabled, deze heb ik bij telfort wel altijd aan gehad.

Iemand een idee waar het fout gaat? Bovenstaande instellingen vind ik hier op het forum ook bij gebruikers die het werkend hebben gekregen.

icon

Beste antwoord door Ed W. 29 September 2021, 12:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

81 reacties

Ik gebruik een Grandstream ATA maar voor zover ik kan zien dezelfde instellingen.

Het enige verschil (lijkt) is dat ik nog een STUN server gedefinieerd heb staan.

Stun is zover ik gelezen heb niet meer nodig, maar ik hebt het wel geprobeerd maar dat was niet de oplossing.

Heb je deze setting aangepast?
RTP Port Range: 16384 – 32767 (geadviseerde port nummers voor RTP)

Bij de Grandstream heet dat ‘Local RTP Port’.

Deze stonden hierop, maar heb de Max port nu naar 32767 gezet maar dat geeft ook geen verschil.

Wat jij ‘proxy’ noemt is bij mij de ‘primary SIP server’ maar ik vermoed dat het hetzelfde is. Verder lijkt aan alle voorwaarden te zijn voldaan. (https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/eigen-modem-instellen-en-gebruiken.htm)

Dat wordt wachten op een expert dan.

Dit zijn alle settings:

 

Ik zag dat ik op het 2de screenshot bij RTP-Start-Loopback Codec nog G711u had staan dit heb ik nu ook gewijzigd naar G711a, maar helaas dat is het ook niet.

Reputatie 7

Heb jij via de SIP servicetool van KPN een SIP wachtwoord in kunnen stellen?

Heb jij via de SIP servicetool van KPN een SIP wachtwoord in kunnen stellen?

Ja, en daarna ook netjes een mail gehad dat het gelukt is.

Reputatie 7

Toch zien we helaas zeer regelmatig dat de verwerking van die wijziging niet doorloopt omdat er nog een order open staat die de wijziging blokkeert. Ja echt, de automatisering bij KPN stamt in sommige opzichten nog uit de 20e eeuw.

Ik hoop dat een moderator van KPN kan kijken of zoiets bij jou wellicht ook het geval is.

Ja hopelijk kan een moderator dat dan even nakijken, ik heb gebeld maar daar willen ze me echt niet helpen en ze zeggen dat ze het sip account niet na kunnen kijken.

Reputatie 7

Ja hopelijk kan een moderator dat dan even nakijken, ik heb gebeld maar daar willen ze me echt niet helpen en ze zeggen dat ze het sip account niet na kunnen kijken.

Ze kunnen inderdaad het SIP account niet inzien en uiteraard kunnen ze dus niet het wachtwoord bekijken. Een moderator kan dat ook niet, niemand kan dat. Het gaat er om of er nog een (willekeurige) order open staat want het is bij KPN anno 2021 nog steeds zo dat er maar één order tegelijkertijd in behandeling kan zijn. :confounded:

En dat kunnen ze dus wel even nakijken.

Ja hopelijk kan een moderator dat dan even nakijken, ik heb gebeld maar daar willen ze me echt niet helpen en ze zeggen dat ze het sip account niet na kunnen kijken.

Ze kunnen inderdaad het SIP account niet inzien en uiteraard kunnen ze dus niet het wachtwoord bekijken. Een moderator kan dat ook niet, niemand kan dat. Het gaat er om of er nog een (willekeurige) order open staat want het is bij KPN anno 2021 nog steeds zo dat er maar één order tegelijkertijd in behandeling kan zijn. :confounded:

En dat kunnen ze dus wel even nakijken.

Nee dat snap ik maar zou toch wel verwachten dat ze kunnen zien of een sip account gelocked is ofzo.

Maar als ik inlog op mijn kpn krijg ik ook alleen het overzicht te zien van mijn laatste facturen en verder blijft links constant iets laden maar er komt niets te staan van de abbo info die er normaal komt te staan. Misschien even afwachten tot dat weer werkt.

Reputatie 6
Badge +10

Welkom @TheMystery! 
Wij vanuit KPN kunnen inderdaad verder niet Sip accounts induiken om te zien hoe het met de status hiervan is. Ik kan uiteraard wel voor je kijken of er nog een order open staat. Zou je hiervoor jouw forumprofiel kunnen invullen met de gegevens die ik hiervoor nodig heb? Als je hier dan nog een reactie geeft zodra je dat klaar hebt ga ik op onderzoek uit.

Welkom @TheMystery! 
Wij vanuit KPN kunnen inderdaad verder niet Sip accounts induiken om te zien hoe het met de status hiervan is. Ik kan uiteraard wel voor je kijken of er nog een order open staat. Zou je hiervoor jouw forumprofiel kunnen invullen met de gegevens die ik hiervoor nodig heb? Als je hier dan nog een reactie geeft zodra je dat klaar hebt ga ik op onderzoek uit.

Hallo Nico,

Ik heb het profiel aangevuld met wat ik denk welke gegevens je nodig hebt.
Hopelijk kun je wat vinden aangezien de instellingen voor SIP van Telfort en KPN hetzelfde zijn op de proxy adres na dan. Dus het zou gewoon moeten werken aangezien het al jaren gewerkt heeft.

Reputatie 7

Kan je bij de proxy server eens voip1-ext.kpn.net invullen i.p.v. ims.imscore.net.

Kan je bij de proxy server eens voip1-ext.kpn.net invullen i.p.v. ims.imscore.net.

Nee dat werkt ook niet

Reputatie 4
Badge +4

Ik ben ook verleden week donderdag omgezet van Telfort naar KPN. Ik gebruik een eigen FritzBox ………. geen telefoon meer.

Wachtwoord veranderd, geen resultaat. Om een lang verhaal kort te maken en de uren die ik er aan heb besteed maar te vergeten heb ik de oplossing gevonden: de gebruikersnaam van de telefooninstelling was ook gewijzigd tijdens de omzetting! Nadat ik deze had ingevuld werkt de telefoon weer als vanouds.

Het zou toch wel aardig van KPN zijn geweest als ze van de telefoon gebruikersnaam wijiziging even bericht hadden gegeven!

Als ik inlog op de pagina https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials dan staat hier wel mijn oude gebruikersnaam, stond hier bij jou wel een andere?

Reputatie 4
Badge +4

Ja, gelukkig wel, want anders was ik er nooit achter gekomen. Het lettergedeelte was ongewijzigd, alleen de acht cijfers achter aaba waren afwijkend.

ik heb het nog even gecontroleerd maar bij mij is de username hetzelfde gebleven, dus dat is ook niet de reden dat het niet werkt. 

Reputatie 6
Badge +10

Er staat overigens geen order meer open, dat zou dus geen belemmering moeten zijn.

Reputatie 4
Badge +4

Jammer dat dit niet werkt.
Het enige wat je nog kan proberen is bij User ID in plaats van het telefoonnummer nogmaals je gebruikersnaam in te vullen.

Dat had ik ook al eens geprobeerd, nu nogmaals met @ims.imscore.net en zonder maar helaas geen verschil.

@Nico_ is er nog iets wat we hier aan kunnen doen? anders moet ik helaas toch wat buiten KPN gaan zoeken.

Reputatie 7

Misschien heb je nog wat aan het onderstaande:

Â