Contact met de klantenservice vanuit het buitenland

• 26 March 2012
  • 8 reacties
  • 13056 keer bekeken

Reputatie 1
Hoe kom ik per email in contact met de klantenservice?

Een paar jaar geleden deed ik dat met volle tevredenheid via klantenservice@kpn.com.

Nu kreeg ik een automatisch antwoord met het verzoek naar de KPN website te gaan. Daar is echter geen mogelijkheid een email te sturen. Slechts snailmail.... :@

Ik woon in het buitenland en kan dus niet eventjes naar de KPN winkel terug gaan waar ik het apparaat gekocht heb bij mijn laatste bezoek twee weken geleden.

Ik heb namelijk een Chicago 900L handset gekocht waarbij ik een klein probleempje heb geconstateerd.

Kan iemand mij hiermee verder helpen zonder een brief met postzegels erop in de brievenbus te gooien??

8 reacties

Reputatie 7
Badge +8
http://kpnmobile.custhelp.com/app/ask

maar als je je probleem nader verteld kan ik of een forumbezoeker misschien ook je vraag beantwoorden. als je een telefoon van kpn in het buitenland gebruikt kan het zijn dat je de landeninstelling moet aanpassen, raadpleeg de handleiding.

Reputatie 1
Bedankt voor de link. Ik zocht deze pagina op de site, maar kon hem niet direkt vinden.

Mijn probleem is als volgt:

Heb een Gigaset telefoonrouter en gebruik ook twee Boston 530 analoge handsets. Op deze handsets heb ik de bellerslijst functie zodat ik zie wie ons heeft opgebeld in onze afwezigheid.

Daarom heb ik 2 weken geleden tijdens een bezoek in Nederland een Chicago 900L handset gekocht, aangezien deze ook de bellerslijst functie bezit.

Echter na het aansluiten en configuren bleek deze functie in het geheel niet te werken.

Het drukken op de linkse displaytoets heeft, behalve het toetssignaal, geen enkel resultaat.

Dat de router de aanwezige CLIP doorgeeft is te zien aan het feit dat binnenkomende gesprekken  of met nummer of met naam (indien in het telefoonboek opgeslagen) worden weergegeven.

Ook de Boston handsets krijgen via de analoge uitgang van de router de CLIP doorgestuurd.

Dit lijkt mij dus een echte apparaatstoring van de 900L handset. Of heeft iemand hier een tip voor mij?

Reputatie 7
Badge +8
heb je deze tool al? siemens telefoon software http://gigaset.com/hq/en/cms/PageQuickSync.html

volgens mij is de 900 een siemens c300 maar wees voorzichtig met firmware

kijk ook even wat voor protocol je telefoonproviders gebruikt voor CLIP, in duitsland en op veel kabelnetwerken is dit bijvoorbeeld FSK, KPN werkt met DTMF.

als de gigaset router beschikt over DECT CAP dan kun je basisstation van de chigago in de doos laten en sluit je deze rechtstreeks aan. welke "telefoonrouter" is het ?

Reputatie 1
Om een of andere redenen staat de Chicago 900L handset en lader niet op de website van KPN.

Het is eigenlijk een Chicago 905L waarbij het basisstation verwisseld is voor een lader.

Dat zal dus ook jouw "tip" beantwoorden d.w.z., de handset is reeds rechtstreeks aangesloten op de telefoonrouter.

De telefoonrouter is een Gigaset met customized firmware en wel de 604IL die hier door de internet en telefoon aanbieder Orange wordt aangeboden.

Welk protocol hier gebruikt wordt, FSK, DTMF of V23, is irrelevant aangezien zowel mijn Boston 530 alsook mijn Chicago 900L de CLIP volkomen juist weergeven.

Ik heb jouw link gebruikt om een vraag via de website op te sturen en kreeg ook vrij snel antwoord, echter daar kan ik geen enkele kant mee op:

Men verwees mij naar een 0900 nummer......:mansad:

Reputatie 7
Badge +8
Je kan proberen de pulse toon langer of korter te zetten. misschien dat het oproep signaal om de bellijst aan te sturen dan wel door de router begrepen worden.

werken andere zaken wel, zoals het doorschakelen, wisselgesprek enz.?  de 604iL wordt niet aan consumenten verkocht, maar via providers, je moet dus orange israel of siemens vragen welke handset welke functies ondersteund via het GAP protocol. 

als ik kijk naar een vergelijkbaar produkt de DX800 icm C300H zie je ook dat er geen bellerlijst en doorschakelen ondersteund word.

http://gigaset.com/nl/nl/cms/PageCustomerServicesCompatibility.html

Reputatie 1
Sorry "glenmorangie", maar jouw posts getuigen niet van veel TBS en helpdesk ervaring.

Als ik in al mijn posts duidelijk vermeld dat de CLIP (=caller ID; =beller ID) door de router wordt doorgestuurd, dan is het uitsluitend een probleem bij de handset.

Dat mijn analoge Boston 530 de bellerslijst zonder problemen weergeeft EN de Chicago 900L handset in kwestie het nummer c.q. de naam van de beller weergeeft, laat zonder twijfel de conclusie toe dat er een probleem met de bellerlijst functie van deze handset bestaat.

Intussen heb ik van de KPN een "normaal" netnummer toegestuurd gekregen dat ik gebruiken kan om met hen in contact te komen vanuit het buitenland.

Reputatie 7
Badge +8
ik begrijp je vraag heel goed, jij mijn antwoord helaas niet: het is een GAP tekortkoming, daar ben ik nu wel van overtuigd. dit is nooit een ideaal protocol geweest, zelfs al is het handset van hetzelfde merk. je mag allang blij zijn dat CLIP ondersteund word. 

Reputatie 1
GAP is het Generic Access Protocoll dat een soort "plain vanilla" standard is om een "laagst gemeenschappelijke deler" vast te leggen zodat tenminste basisfuncties (registratie en telefoneren) mogelijk zijn tussen een basisstation en een draadloze handset.

In mijn geval is ook GAP niet relevant, net zo min als FSK, DTMF of V23 en ga zo maar door.

Mijn draadloze handset geeft het inkomende telefoonnummer weer en indien dit nummer in het telefoonboek staat, dan wordt de naam weergegeven in plaats van het nummer. Dat is het hoogste niveau van compliantie dat tussen een basisstation en een handset bestaan kan.

Indien dus het drukken op de bellerslijstknop geen resultaat opleverd, dan is hier sprake van een storing in de handset. Punt uit.

Glenmorangie, je hebt je goed geholpen met de link om een vraag op het internet aan de KPN klantendienst te stellen. Bedankt hiervoor!

Maar jouw technische hulp, hoe goed ook bedoeld, bleek van weinig waarde voor mij.

Reageer