Beantwoord

Contractbreuk

• 26 maart 2012
  • 3 reacties
  • 11259 keer bekeken

Na 4 jaar een belbudgetabbo (enkel nodig voor mijn ADSL internetabbo bij TweakDSL) te hebben, viel er in december 2010 een kaartje van KPN in de bus met de vraag of ik nog een jaartje wilde blijven, dan kreeg ik 3 maanden korting.
Zulke dingen doe ik normaal niet, want het beperkt je in je vrijheid. Echter, omdat ik toch niet van plan was om het lijntje op te zeggen, heb ik het kaartje opgestuurd.
In april 2011 ben ik overgestapt op Ziggo kabelinternet en had ik het telefoonlijntje niet meer nodig, maar ja, ik zat er nog een tijdje aan vast, een verliespost dus.
Eind november heb ik telefonisch contact opgenomen met KPN om het lijntje per eerstvolgende vervaldatum op te zeggen. Die datum was mij onbekend, want ik had van KPN verder niets meer vernomen, maar geen nood, want wie kan je het beter vragen dan KPN zelf!
De KPN medewerkster vroeg mij het telefoonnummer van het te beeindigen lijntje en na het geverifieerd te hebben sprak zij: "Dat kan per 21 december, meneer".
Prima, dat was dus geregeld. Twee dagen later ontving ik per post een schriftelijke bevestiging en ik kon er dus vanuit gaan dat het in orde was.
Toen ik eind december op mijn Rabobanksite was zag ik dat KPN een bedrag van 121,89 euro had afgeschreven. Geen factuur, geen reden, geen specificatie, niets.
Info opgevraagd bij klantenservice en daar wist men mij te vertellen dat ik een boete had gekregen wegens contractbreuk. Verder dan: "Jammer meneer, maar het is al gebeurd en daar is verder niets meer aan te doen" kwam ik daar niet.

Ik heb het geld enkele dagen later gestorneerd, het is tenslotte mijn geld en niet dat van KPN. Integendeel, want ik krijg nog geld van KPN, te weten het door mij teveel betaalde van 21 december tm 31 december.
Twee maanden later kreeg ik een eindafrekening van KPN met een openstaand saldo van 96,34 euro en of ik dat maar wilde overmaken.

Dacht het niet. Ik heb een brief geschreven met het verzoek om de eindafrekening te corrigeren. Die is verzonden naar het correspondentieadres (postbus 70024), maar tot op heden heb ik er geen antwoord op gehad.
Op 12 maart werd ik door KPN schriftelijk in de gelegenheid gesteld om het bedrag alsnog over te maken en anders wordt er een incassobureau ingeschakeld.
Goed zo KPN, Oogkleppen ophouden, vooral nergens op reageren en de procedure doorzetten...

icon

Beste antwoord door donaldusduck 27 maart 2012, 15:13

Ja, ik ben tevreden en ik dank u voor de genomen moeite...

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Beste donaldusduck,

Ik heb uw klacht gelezen en om u verder te kunnen helpen zou ik graag wat gegevens ontvangen.

Zou u in een privébericht uw postcode, huisnummer en uw telefoonnummer kunnen sturen?
Met telefoonnummer bedoel ik het nummer wat u in december opgezegd heeft.

Dan kijk ik of ik iets voor u kan betekenen in deze.

Met vriendelijke groet,

Ivette

Reputatie 1
Badge +1
Beste Donaldusduck,

Ik heb van mijn collega vernomen dat het probleem inmiddels is opgelost.

Bent u tevreden?

Met vriendelijke groet,

Ivette

Ja, ik ben tevreden en ik dank u voor de genomen moeite...

Reageer