Beantwoord

Dallas Basis vaste toestellen werken niet

  • 1 December 2019
  • 11 reacties
  • 1655 keer bekeken

Mijn (2) Dallas comfort staan beide op'basis'. Doet verder niks. Zelfs geen kiestoon. KPN snapt niet wat het probleem kan zijn (4 x geprobeerd) en krijgt ze ook niet meer aan de praat. Weet iemand een oplossing voor dit probleem

icon

Beste antwoord door daan45 3 December 2019, 11:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hallo @daan45 , hoe oud zijn de toestellen?

Haal beide toestellen eens los van het modem en van de stroom, haal bij beide toestellen de batterijen eens uit de handsets.

Wacht een paar minuten en sluit dan het hoofdtoestel weer aan op de stroom en het modem en doe de batterijen weer in de handset.

Nu zou je 1 werkende telefoon moeten hebben, klopt dat?

Zo ja, koppel dan de andere handset weer aan.

 

Als 2 handsets dat geven dan is de kans groot dat (inderdaad) het dect-basisstation uit of defect is. Al eens gecheckt of de stekker (adapter) in het stopcontact zit? Of dat het stekkerblok waar ie in zit wel stroom heeft?

Heb je de handelingen die Jan-D aangeeft al gedaan?
Basis v.d. stroom → batterijen uit handsets → basis weer inschakelen en éven wachten → batterijen weer in de handsets doen.

Dag Jan & Peter,

Bedankt voor de reaktie. De toestellen zijn beide 2,5 jaar oud. Jullie aktie heeft niks opgeleverd. Wat nu?

Nieuw setje.

Alleen basisstation vervangen heeft geen zin. Die is kennelijk stuk geraakt. Met de handsets lijkt me niks mis. Maar zonder werkende basis heb je er niks meer aan.
Mogelijk de lichtnetadapter. Maar die wordt niet los geleverd. En al helemaal niet van zo'n oud setje. Want dat is ie idd al met een kleine 3 jaar.

Mijn advies: Nieuw setje aanschaffen (bij bv Mediamerkt). Gigaset. Duo set.

Reputatie 7
Badge +9

@daan45 wanneer ik in de HANDLEIDING lees bij je telefoon dan lees ik het volgende:

U kunt niet telefoneren en in het display knippert “BASIS” of “Geen basisstation”
• De voedingskabel van het basisstation is niet aangesloten: ¤ Netadapter van het basisstation controleren ( pagina 13)

Dit gaf @PeterG ook al als mogelijk probleem. Wanneer je dit gecontroleerd hebt zou het ook kunnen betekenen dat de netadapter kapot is. Dan zou ik eventjes bij een KPN winkel langs gaan met je telefoon.

Hallo @daan45 , ik neem aan dat de voedingsadapters voor beide toestellen gelijk zijn, je kunt eens de andere adapter proberen op het basisstation.

 

Dank voor jullie antwoorden. Wat blijft : beide telefoons geven de zelfde melding. Te gelijkertijd. Is toch vreemd.

En verder : 2,5 jaar is niet oud, toch? Of is dat ouderwets? Zo'n korte levensduur werd ons bij de verkoop niet verteld.

Reputatie 7
Badge +9

@daan45  je mag inderdaad verwachten dat het allemaal langer mee gaat. Maar het is niet vreemd dat beide telefoons dezelfde melding geven. Dit betekent dat je basisstation NIET  functioneert. Dit ligt vermoedelijk aan je voeding naar het basisstation. Ik zou met alles naar de winkel teruggaan (met de bon) en kijken of zij nog wat voor je kunnen betekenen.

Dank voor jullie antwoorden. Wat blijft : beide telefoons geven de zelfde melding. Te gelijkertijd. Is toch vreemd.

En verder : 2,5 jaar is niet oud, toch? Of is dat ouderwets? Zo'n korte levensduur werd ons bij de verkoop niet verteld.

Dat is niet vreemd als het basisstation defect is (of de adapter daarvan). Bij jullie verwacht ik dat de stoomadapter defect is (of geen stroom meer krijgt, zit het stekkerblok nog wel goed in het stopcontact?)
Je kunt een universele adapter aanschaffen. Stel deze wel goed in qua polariteit (+/-) en spanning (volt).

Je mag toch wel minimaal 4 jaar verwachten. Maar een adapter kan altijd stuk gaan.

Mijn inschatting: vervang de adapter en hij zal ‘t weer doen. Het zal wel een universele moeten worden. Want KPN kan voor DECT geen losse adapter leveren.
Het probleem bij jouw zit niet in de handsets.

Dag jongelui,

dank voor jullie meedenken maar het probleem heeft zich op miraculeuze wijze opgelost. Zij doen het weer.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Daan, welkom hier. 

Dag jongelui,

dank voor jullie meedenken maar het probleem heeft zich op miraculeuze wijze opgelost. Zij doen het weer.

Kom ik net meekijken, en het is al opgelost. :grinning: Fijn om te lezen!