Beantwoord

De telefoongids en datadeling door KPN

  • 8 March 2019
  • 2 reacties
  • 687 keer bekeken

Hoi, ik zie tot mijn grote verbazing en teleurstelling dat mijn naam, adres én telefoonnummer publiekelijk vermeld staan op detelefoongids.nl
En dus ook in Google en ongetwijfeld alle andere scrapers... we hebben net al iemand aan de deur met mijn gegevens.

Van wat ik begrijp van KPN, worden deze gegevens inderdaad doorgegeven als zijnde automatische opt-in (https://www.kpn.com/faq/1445).

Dit is ondanks dat in de Privacyinstellingen in Mijn KPN ik heb staan dat KPN mijn persoonsgegevens mag analyseren, maar dat mijn gegevens niet worden gedeeld met anderen.
Echter, nergens is mij ooit duidelijk gemaakt dat mijn gegevens via KPN publiekelijk komen te staan op het internet.

Ik vraag me af hoe:
1- ik hier het beste een klacht over in kan dienen. Dit mag wel een heel stuk duidelijker worden aangegeven. Zeker gezien het privacy-statement.
2- aan wie KPN nog meer mijn gegevens heeft gedeeld en deelt

Uiteraard wil ik dat het data delen met onmiddellijke ingang stopt.

Hoe kan dat in gang gezet worden?


Ik heb mijn naam en telefoonnummer al gewijzigd en veranderd via mijnnummervermelding.nl, maar het voelt allemaal als mosterd na de maaltijd.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 9 March 2019, 22:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

reactie verwijderd.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo Pippil, welkom op het forum! Ik begrijp dat je vragen hebt over hoe de telefoongids aan je gegevens komt. Daar help ik je graag bij. Op het moment dat je bij ons een pakket afneemt met telefonie erin, worden ook je instellingen voor de telefoongids opgenomen. Als je via de klantenservice bestelt wordt aan je gevraagd of je gegevens in de gids mogen, of dat ze alleen opvraagbaar zijn bij informatiediensten, of helemaal geheim. Dan kunnen we dit ook gelijk zo instellen.

Bestel je zelf via de website, dan kun je nadat je telefoonnummer is opgeleverd, de instellingen aanpassen via mijnnummervermelding.nl. Dit kun je, zoals je ook al gedaan hebt, ook op latere datum nog doen. Je gegevens worden dan binnen enkele weken uit de telefoongids verwijderd.

De privacyinstellingen waaraan je refereert staan verder los van deze specifieke instellingen.